Ga naar inhoud

passat w8


jantje

Aanbevolen berichten

De w8 is een regelrechte sleeper, helemaal als de badges er af zijn.

 

Een snelle Passat is sowieso een "sleeper" vind ik, dat zal jij ook zeker aan den lijve ondervonden hebben DM, met die "slightly-modified" 1.8 Turbo van je... :lol::lol::lol:

Maar als er zo'n 8-pitter in licht helemaal !!

Er stond een tijdje terug een artikel over de "nieuwe klassiekers" in de auto week waar de Passat W8 ook in het rijtje stond.

Deze stond tussen een aangenaam gezelschap zoals de Lancia Thema 8.32 ( met Ferrari V8 ), Een Renault Laguna (oud model) met een 3.0 V6 twin turbo, voor Renault opgebouwd door AC Schnitzer (als ik het goed heb) en meer van dit soort moois.

De W8 werd ook weggezet als een absolute sleeper om het leven van M3's M5's AMG's etc zuur te maken op de Duitse autobahn.

Is toch een prachtig compliment voor de auto... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gok dat die van DM toch wel een stuk vlotter is als een W8.

 

Overigens was die Renault in de AW een Safrane, als ik me niet vergis. Ook een leuk stukje techniek met die bi-turbo inderdaad.

 

Verder blijft de W8 inderdaad een heel leuk stuk speelgoed. Een auto die ik wel als opvolger zie voor onze huidige, evenals een Audi S4. Nu de rest nog overtuigen thuis. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij is geen sleeper, al zit het'em in details: embleemloze grill, ietwat in het oog springende intercooler/uitlaat.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Sleeper_%28car%29

 

W8 staat er ook nog tussen ook!

 

Weet niet of de mijne sneller is maar ik heb me laten vertellen dat ik ongeveer de tijden rijd van een standaard S4. Als je naar de gewicht/pk verhouding kijkt dan heb ik wel een klein voordeel:

 

Passat sedan W8 automaat: 1716kg/275pk = 6,24 kg/pk

Passat variant 1.8t K04: 1317kg/230pk = 5,73 kg/pk

 

Stoplichtritje wordt niks denk ik, ik krijg pas vermogen als de turbo echt aangaat, de w8 is dan al weg en niet meer in te halen. Een accelleratie in de 2de, 3de naar 4de versnelling is een ander verhaal.

 

Ik denk echter niet dat de w8 een concurrent is voor een M3/M5 en helemaal geen AMG, da's toch wel even wat anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk echter niet dat de w8 een concurrent is voor een M3/M5 en helemaal geen AMG, da's toch wel even wat anders.

 

Ze zijn allemaal begrenst bij de 250Km/u.

Stel je het gezicht voor van zo'n M3/SL65 AMG piloot als er met 250 op de klok een "simpele" Passat in zijn spiegel hangt..... kan die volgens mij knap ziek van worden... :lol:

 

En over die van jou, natuurlijk ziet een "liefhebber" dat er echt wel het één en ander aan verbouwd is, maar de gemiddelde Honda CRX rijder zal zich toch wel vergissen in een auto als de jouwe.

(zeker als de achterklep "badge-less" is)

Veel zullen het afdoen als -weer-zo'n-vertegenwoordigers-TDI, en dan komen ze van een koude kermis thuis... :)

 

Ik vind'em in ieder geval super.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Topsnelheid is wellicht hetzelfde... Acceleratie zal de Passat toch het onderspit delven, en ook als het op weggedrag (of circuitprestaties) aankomt is de Passat in het nadeel.

 

Als echte tegenhanger voor M3,M5,RS4,RS6,C55 en dergelijken is hij ook niet echt bedoeld volgens mij. Meer iets als tegenhanger voor A4 3.0, A6 4.2, 540i, C350.

 

Verder vind ik het sleeper-idee van de wagen van DM ook leuk. Daar beleven we zelfs in onze wagen al geweldig veel plezier aan, en die is toch een stukje langzamer en ziet er iets opvallender uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden