Ga naar inhoud

  • 0

ervaringen winterbanden...


Fopperr

Vraag

Wie heeft hier ervaring met de goedkopere winterbanden?

 

Rijd nu de conti ts810 en ts790 en bevalt me in principe goed, alleen komt achter vervanging aan. Aangezien de banden 235.45 17" zijn, zijn het geen goedkope banden.

 

Daarom vraag ik me af of de sunny banden e.d. ook ok zijn? (zijn de helft goedkoper)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 59
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

ik heb gekozen voor de pirelli snowsport in de maat 225/40/18. super bandjes, en ook lekker stil.

het zijn mijn eerste set winterbanden ooit, en ik hoop er nog lang mee te doen want ze zijn reteduur!!

maar, ik moet zeggen in samen werking met alle veiligheidssystemen en 4motion heb ik echt veel meer te vertellen op de weg.

jammer genoeg veel mede weggebruikers niet, dus altijd goed opletten met dit weer!!

kijk net even naar buiten maar er is hier vannacht bizzar veel sneeuw bij gevallen...........hmmmmmm.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik ben ook nog steeds tevreden van de michelin alpin 195/65/15.

maar volgende jaar komt er toch opnieuw bridgestone onder, naar mijn gevoel betere grip op sneeuw in die maat.

op nat wegdek scoort michelin naar mijn gevoel heel hoog.

Of ik ga eens nokian proberen volgend seizoen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb gekozen voor een setje vredestein wintrac extreme 235 40 18". Kwam deze toevallig voor een schappelijke prijs tegen (550 eurotjes voor een nieuwe set 18" winterbanden is geen geld...).

 

Bevalt me erg goed. Merk eigenlijk geen verschil tussen deze en m'n vorige conti's. Maar dat waren banden met DOT 2407.... dus niet echt ene referentie denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ijzel buiten beschouwing gelaten, dan maakt het nagenoeg niets meer uit wat voor banden je hebt, om welke as de banden met het meeste profiel zitten en of je 2 of 4 wielaandrijving hebt, op ijzel heeft niemand nog enige grip en is veilig rijden met enig tempo zo goed als onmogelijk.

 

Dit moet je wel een beetje nuanceren............er zijn winterbanden typen, uitgerust met een frictie compound, die wel degelijk een betere grip op ijs hebben.

Weet niet of je die in NL kan kopen, ikzelf heb ze wel. (Hakkapeliitta R)

Maar een normale winterband heeft ook al aanzienlijk meer grip dan zomerrubber, juist op ijs.

Zomerbanden zijn op ijs volkomen kansloos.

 

Nog wat leuk leesvoer:

 

http://www.nokiantyres.com/files/nokian ... 010_EN.pdf

Quotes toch maar even aangepast want zo leek het net een opmerking van mij :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ijzel buiten beschouwing gelaten, dan maakt het nagenoeg niets meer uit wat voor banden je hebt, om welke as de banden met het meeste profiel zitten en of je 2 of 4 wielaandrijving hebt, op ijzel heeft niemand nog enige grip en is veilig rijden met enig tempo zo goed als onmogelijk

 

Dit moet je wel een beetje nuanceren............er zijn winterbanden typen, uitgerust met een frictie compound, die wel degelijk een betere grip op ijs hebben.

Weet niet of je die in NL kan kopen, ikzelf heb ze wel. (Hakkapeliitta R)

Maar een normale winterband heeft ook al aanzienlijk meer grip dan zomerrubber, juist op ijs.

Zomerbanden zijn op ijs volkomen kansloos.

 

Nog wat leuk leesvoer:

 

http://www.nokiantyres.com/files/nokian ... 010_EN.pdf

Van dat merk heb ik nooit gehoord, ik denk niet dat het hier in Nederland verkocht wordt.

En inderdaad, de gewone winterbanden hebben op ijs zeker meer grip dan zomerbanden, met die laatste glij je echt alle kanten op. Maar aan de andere kant: BM heeft deels wel gelijk, zelfs met winterbanden is op ijs nauwelijks sprake van echte grip en zul je dus inderdaad het tempo (hier in Nederland althans) fors naar beneden moeten schroeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden