Ga naar inhoud
  • 0

CV raar maar waar!


spirelli

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik heb al sinds de koop van mijn Passat (ongeveer 3 mnd geleden) problemen met de CV. Beide afstandsbedieningen deden het niet. Geen knipperlichten bij openen of sluiten, geen lichtzoemer bij openen deur als de lampen aan zijn en het led lampje naast de deurpin knipperde niet. Afgelopen week heeft mijn monteur diverse dingen nagekeken. CM was in orde. Alle signalen van de afstandbedieningen werden goed doorgestuurd enz enz. De laatste optie zou mogelijk nog het slot kunnen zijn. Deze gaf echter geen foutmelding bij uitlezen. Vanmiddag heb ik een nieuwe autoradio gemonteerd. Deze past beter bij het interieur (rood/blauwe verlichting). Nadat ik de radio erin had gezet (gewoon plug and play met de stekkers) deed alles het weer. Alle storingen die hierboven genoemd zijn waren verdwenen. Ik was blij natuurlijk dat beide afstandsbedieningen het weer deden. Maar dit is toch raar?????????

Het probleem is dat de radio echter nu zijn geheugen niet vast houdt zodra de auto van het contact is geweest. Er zit dus nog ergens iets niet goed in de bekabeling achter de radio. Heeft iemand een schema oid zodat ik dit allemaal goed kan nakijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb idd een pioneer gekocht. Ik kan de draden proberen om te wisselen maar het liefste zou ik een schema willen hebben zodat ik alle bekabeling eens goed kan nakijken. Ik blijf het nl vreemd vinden dat de CV een storing geeft doordat de vorige autoradio blijkbaar niet goed was aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is inderdaad een kwestie van constante- en geschakelde plus omwisselen.

 

Er zijn wel problemen bekend met VAG-COM, in die zin dat sommige autoradio's storen op het boordnet waardoor je met VAG-COM bepaalde onderdelen van de electronica niet meer kunt 'bereiken'. Het zou me niet heel erg verbazen als jouw storingen hier ook iets mee te maken hebben maar ik ben absoluut geen deskundige op dit gebied...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De gele en rode draad heb ik zojuist omgewisseld. En de radio blijft inderdaad zijn instellingen onthouden. De lichtzoemer (als je de lampen aan laat staan en de deur opend) ging vanmiddag pas na ongeveer 5 sec zoemen. Deze zoemt nu meteen zodra de deur open gaat en de lampen aan staan (van contact af natuurlijk).

Alles werkt nu dus naar behoren. Ik zal het er maar op houden dat de "oude" radio de boosdoener is geweest. Ik zou het anders niet weten.

Mocht er iemand een andere verklaring hebben dan hoor ik dat graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden