Ga naar inhoud

Advies gevraagd aankoop Passat 2007


prammers

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb sinds kort een passat als leaseauto van mijn huidige werkgever, maar aangezien ik een nieuwe baan heb, moet ik zelf een auto aanschaffen en wil ik dit weekend op zoek gaan naar een auto.

 

Omdat ik de Passat een erg fijne auto vind, heeft deze mijn voorkeur. Daarbij heb ik een aantal vragen.

- Is het verstandiger om een auto via een volkswagen dealer te kopen in verband met garanties?

- Ik wil een diesel kopen uit 2007, met max 100.000 op de teller. Waar moet ik op leten (bijv. voor onderhoud etc) en wat voor problemen komen frequent voor?

- Waarvoor zouden jullie gaan, een 1.9 en deze eventueel chippen of een 2.0 diesel?

 

Op internet heb ik een auto zien staan <>, wat opmerkelijk is, is dat het kenteken volgens mij niet uit 2007 is. Ik vermoed dat dit een geimporteerde auto is. Wat zijn jullie gedachten over?

 

 

 

Groet,

 

Pascal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op dit forum..

 

Ik heb net even op die link gekeken en het kenteken op site van RDW ingevoerd.. Het kenteken is niet bekend bij RDW :?:

Nu is de site van RDW niet de vlugste met wijzigingen bijhouden :roll: , maar over dit kenteken zijn geen gegevens bekend.

 

Mocht je slagen met de aankoop van een Passat, jezelf voorstellen en de foto´s zijn van harte welkom in het topic:

Ik ben.. en ik rijd..

 

Succes met het zoeken naar de juiste Passat..

 

Edit: er is op dit forum ook een topic waar auto´s te koop staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een nieuw kenteken dat nog nooit op naam gezet is, daarom heeft het RDW daar geen gegevens van. De auto is dus net vers ingevoerd, nou is LNL niet echt een nieuw kenteken want we zijn al bij **-NVJ-* de auto staat dus waarschijnlijk al een tijd te koop.

 

De auto heeft een roetfilter en is dus voorzien van een Bosch computer met Bosch verstuivers en 8 kleppen in de cilinderkop, die motoren hebben minder problemen met de verstuivers dan de 16V BKP uitvoering zonder roetfilter met Siemens verstuivers. Toch zou ik proberen om een vorm van garantie af te dwingen want ook de 2,0L TDI met Bosch verstuivers zijn niet geheel probleemloos. Wat dat betreft is een 1,9L de betere keuze omdat die motoren een stuk minder problemen hebben. Toch zou ik een 2,0L kiezen omdat deze veel beter en soepeler rijdt dan een 1,9L.

 

Als ik nu een andere Passat zou moeten kopen zou ik voor een highline gaan zonder RNS 510 navigatiesysteem vanwege de enorme diefstal gevoeligheid daarvan. Ik zou een highline kiezen vanwege de sportstoelen en Leer/alcantara bekleding. De mooiste uitvoering is een highline business met RNS300 navigatie, dat systeem voldoet prima en is een stuk minder gewild bij het dievengilde. Veel plezier bij je zoektocht naar een mooie Passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aankoop via de VW dealer geeft garantie's en zekerheid.

Maar alles heeft zijn prijs, je moet zelf bepalen wat je dat waard is.

We hebben zelf pas een 2e VW bij de dealer gekocht met een jaar garantie.

Persoonlijk vind ik dat een prettig gevoel, maar dat kost wel wat....

Een ingevoerde auto hoeft geen probleem te zijn, mits de history volledig bekend is.

Hij ziet er op de foto's niet verkeerd uit iig.

Het is een redelijk complete auto.

Wat ik alleen mis is de PDC voor, die zit er niet, of ik zie het niet goed op de foto.

In NL had die uitvoering dat iig wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens met W E, ga voor Highline, desnoods iets oudere auto. Een jaar meer of minder ouderdom doet mi niets met de auto en veel met de portemonnai ;)

Het achteraf modden kan leuk zijn getuige de vele verhalen, maar ook aan een Highline is nog genoeg te sleutelen.

Neem verder de tijd: ga heel gericht zoeken naar de opties/uitvoering/motor en garantie die je noodzakelijk vindt. Mi kan je beter iets duurder uit zijn maar dan echt hebben wat je wil, dan snel proberen de eerste behoefte te bevredigen (geld brand in je zak zeker). Persoonlijk vond ik de deals bij de VW dealer niet zo best hier in de randstad t.o.v. grote gerenomeerde merkloze dealers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt niet uit of de auto is ingevoerd, zolang de onderhouds geschiedenis terug te vinden is in het bijbehorende boekje. Je kunt dan altijd contact opnemen met de dealer die in het verleden onderhoud aan de auto gedaan heeft om te checken of zij inderdaad de auto in onderhoud hebben gehad.

Mijn auto komt ook uit Duitsland, op het moment dat ik deze op internet zag staan hebben we bij de RDW het kenteken gecheckt. Ook deze was bij de RDW niet bekend, de auto was op vrijdagmiddag laat gekeurd. Ik heb de volgende dag de auto op internet gezien en gekocht.

Ik heb geen positieve ervaringen met de Nederlandse VW stealers. Mijn auto is een Duitse auto en blijft dat, daarom gaat 'ie iedere 30.000km voor een beurt naar een Duitse VW dealer. Goeie service en redelijke prijzen t.o.v. Nederlandse stealers. En ook als je auto in onderhoud is bij een Duitse dealer blijf je recht houden op de mobiliteits service van VW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden