Ga naar inhoud
  • 0

Trillen bij bijna stilstand


SerkanOzturk

Vraag

Geachte heren/damen,

 

Ik heb een VW Passat 2.0 140Pk bouwjaar 2005.

Het volgende probleem is mij overkomen en inmiddels een paar weken verder nog niet opgelost door dealer.

De auto trilt indien het bijna tot stilstand komt.

Bij het rijden merk je er niets van.. Het is enkel bij bijna stilstand, met afremmen.

Banden, remblokken en remschijven laten controleren en geen problemen.

Waar zou het problemen van kunnen zijn?

Iemand met een soortgelijke situatie??

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat is waarschijnlijk je 2 massa vliegwiel.

Probeer maar eens op een recht stuk weg te rijden in 2de versnelling dan de versnelling in neutraal, koppeling loslaten en 10 seconden laten doorrollen en dan remmen dan voel je het niet.

 

Het is het 2 massa vliegwiel die probeert een nieuwe balans te vinden en dat duurt even.

Ik heb het ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor jullie reactie..

Sinds afgelopen vrijdag heb ik mijn auto na 3 weken weer terug. Auto stond drie weken bij de dealer voor onderzoek. Ik had ook startproblemen.

Startproblemen zijn inmiddels verholpen. Auto startte heel moeilijk indien deze een aantaal uren stil stond.

Inmiddels zijn de volgende onderdelen vervangen: tandempomp, ERG-klep, 4 x gloeiboegies, gloeirelais en de pompverstuivers zijn getest bij een diesel fabrikaat. Deze waren in goede conditie.

Gisteren ben ik nogmaals terug geweest bij de dealer met dezelfde storing (auto trilt bij bijna stilstand).

Dealer wilt nu een nieuwe software uploaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden