Ga naar inhoud
  • 0

snelheid boven 120kmph verwarming wordt koud?


manymen85

Vraag

Hallo allemaal

 

Ik zal mij even voorstellen, ben nieuw op dit forum. Mijn naam is Erik ben 25 jaar en woon in brunssum een plaats in Limburg. Ik rijd een VW passat 1800 20v bj 2000. In mijn passat heb ik climatronic nu was ik laatst naar een vriend in kuick en reed 140 over de snelweg met de verwarming aan op 22 zodra ik boven de 120kmph uit kwam ging de koelvloeistof temperatuur helemaal terug. Maar in de auto werdt het ijskoud kan iemand mij uitleggen hoe dit kan? Onder de 120 blijft de koelvloeistof temperatuur normaal 90 graden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen .

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Oké thermostaat defect van de koelvloeistof. Maar is dit ook de reden dat de climatronic koud wordt terwijl de verwarming aan staat?

En zo'n thermostaat is dit zelf te vervangen. Heb dit 7 naar geleden bij mijn eerste auto zelf gedaan maar die was 10 jaar ouder.

 

Harstikke bedankt voor u reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je thermostaat zal inderdaad defect zijn, of dit zelf te doen is ligt aan je eigen kunnen maar als ikjou was zou ik even rond bellen wat het vervangen kost bij verschillende bedrijven. Ik heb een maand geleden de thermostaat van mijn 3bg tdi laten vervangen omdat ik zelf 35 euro kwijt was voor een thermostaat en het desbetreffende bedrijf (merkservice in Wijchen) vroegen 45 euro incl. de thermostaat zelf. voor die 10 euro ga ik niet op de stoep lopen kl :censor: ten.Ik heb dan ook geen garage of ander beunlokatie.

 

Het zou wel voordehand liggend zijn als het probleem met je climatronic dan ook opgelost is maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Hou ons maar op de hoogte :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nee idd dan zou ik er zelf ook niks aan proberen. Maar ik denk wel dat het t probleem oplost, omdat als de motor koud is de climatronic koude lucht uitblaast totdat ie op temperatuur is en als ik 120 rijdt gaat de koelvloeistof temperatuur van 90 graden naar 0. Ga het eens uitzoeken wat het kost

Thankss voor je hulp

Nog een vraag misschien weet jij dat, ik moet de binnen circulatie aanzetten en dan kan ik pas de voorruit luchtrooster aanzetten. Ik heb een golf 4 gehad waarbij ik de voorruit verwarming aan kon zetten zonder dat ik de binnen circulatie aanzette misschien weet jij hier raad mee alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Krijg je de ramen dan slecht ontwasemd ? of krijg je de stand op de voorruit alleen geactiveerd door de recirculatie functie te gebruiken. ?

Mogelijke factoren die ermee te maken kunnen hebben dat een stel motor/regel klep vast zit of defect, om te beginnen zou je de clima kunnen uitlezen op eventuele aanwezige fouten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

idd ik krijg alleen de voorruit geactiveerd als ik de binnen circulatie aanzet, het teken schijnt wel op het scherm maar hij begint pas te blazen als ik de bcirculatie aanzet. Ik heb m al uitgelezen en de eerste code die er wordt aangegeven is 510 en ookal gereset door op 000 te zetten. Als er nu meerdere fouten zijn hoe geeft ie dit dan aan effe tussendoor? Ik wou vandaag eens het dashboard kastje eraf gaan halen maar zit daar ook t klepje van de voorruit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die dalende koelvloeistoftemperatuur heb ik ook gehad met m'n 3B uit 2000. Bij 80 km/uur temperatuur te laag en bij 100 km/uur o.k. (of was het andersom?). De dealer zei dat dat het na een paar ton niet vreemd is; de thermostaat was bij mij makkelijk zelf te vervangen (de motordempingskap eraf (3 moeren) en 2 boutjes losdraaien van het thermostaathuis waar de slang aan vastzit meen ik) en kostte bij de Brezan nog geen €20. Probleem opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden