Ga naar inhoud
  • 0

Wie wil mij helpen, 1.8T teveel olie en dus rook


Sebas84

Vraag

Hallo forum leden,

 

Bedankt voor het warm onthaal :)

 

Ik heb mijn passat nu een week en nu heb ik al een probleem :|

 

toen ik de auto ophaalde rook de auto enorm onderweg :|

dus thuis meteen weggezet en laten afkoelen om de olie te peilen en tot mijn schrik zit er +- 2 liter te veel op!! :angry:

Meteen afgetapt maar nu als de auto warm is ruikt de uitlaat naar olie en walmt ie soms ( als ik stil sta )

kan dit mijn turbo zijn ? :?:

 

Wie o wie kan een compressie test voor mij doen?

baal enorm hier van weet niet wat een turbo kost en etc

 

zo jammer dit heb ik eindelijk mn passat :P gebeurt er dit :(

 

Hopelijk kan iemand mij helpen :wink:

 

Vriendelijke groet

 

Sebastiaan.

 

Passat 3B 1.8T

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Dat is dus het probleem, heb de auto gekocht via internet en niet bij een garage dit is echter wel het enige probleem hij houdt niet in ofzo hij rijd verder heerlijk

 

Was er hier een tijdje terug ook niet iemand met 1.8T met een kapotte turbo, wat hij niet gemerkt had? :blink:

M.a.w. zou dus kunnen dat je turbo dood is en je het niet merkt. Heb er technisch geen verstand van, :embarassed: maar rook uit uitlaat is volgens mij NOOIT goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt kans dat de rook langzaam wegtrekt. Je hebt teveel olie in je carter gehad waarbij het gedeelte dat teveel is mee is verbrand in je cilinders. De restanten moeten nog even opgebrand worden.

Mocht het na een tijdje nog steeds niet over zijn dan heb je kans dat je ergens in je kop een lek hebt waardoor er olie in je cilinders komt. Maar laten we daar nog even niet vanuit gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier ook veel rook en een stukke turbo gehad. Bij verbruikte de auto heel erg veel olie en rookte wit uit de uitlaat (Behoorlijk zelfs)> Turbo laten vervangen kosste geloof ik bij de garage rond de 1100,- ik heb het laten doen bij een bevriend auto bedrijf....

 

bij mij was de oorzaak alleen niet teveel olie naar mijn weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een compressietest zal je weinig vertellen over je turbo. Ik denk dat je het beste even door kunt rijden en heel goed je oliepeil in de gaten houden. Als je geluk hebt wordt het roken langzaam minder en is het inderdaad olie die eruit is gegooid en nu in je kat/uitlaat zit. Dan is weliswaar je kat waarschijnlijk wel naar de kattenhemel maar je blok zal waarschijnlijk nog wel goed zijn.

Maar als je merkt dat hij flink olie verbruikt moet je verder gaan zoeken en ook als je vermogen kwijtraakt of andere problemen gaat merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Mensen,

 

Ik kijk het even aan, het is nu al minder gelukkig maar als ie warm is komt er nog een beetje rook ( blauwe ) en ruikt het ook naar olie.

Heb het olie pijl goed in de gaten gehouden en hij verbruikt bijna geen olie.

 

Iemand enig idee?

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden