Ga naar inhoud

Diefstal jonge auto's stijgt weer....


mw

Aanbevolen berichten

109 Teletekst ma 09 okt

***************************************

Diefstal jonge auto's stijgt weer

 

***************************************

` Na een jaar van daling is het aantal

diefstallen van jonge auto's weer aan

het stijgen.Daarnaast worden steeds

minder gestolen auto's teruggevonden.

Het totaal aantal gestolen auto's is

wel afgenomen.

 

De Volkswagen Golf is de meest gestolen

auto onder auto's jonger dan drie jaar,

namelijk 224 keer.Dat is 12,5 procent.

De Volkswagen Passat volgt op afstand

met 86 exemplaren.

 

De meeste auto's verdwijnen in de buurt

van de Duitse grens en in Amsterdam en

Rotterdam.In 2004 werd nog de helft van

de jonge gestolen auto's teruggevonden,

nu is dat nog maar een derde.

***************************************

 

Wat hebben jullie aan antidiesftal op de auto gemonteerd?

 

Ik moet er niet aan denken dat de mijne op een morgen niet meer op de oprit staat, maar ik weet eigenlijk niet eens wat er op mijn passat aan beveiliging is geinstalleerd. Ik heb een klapsleutel met ab, en toen de cpv kapot was en ik een deur opentrok ging er een claxon af. Verder heb ik er nooit iets van gemerkt/gezien. Heb ik bv ook een startonderbreker?

 

Uiteraard heb ik mijn sleutel 's nachts niet op het kastje in de gang liggen of in de jaszak aan de kapstok. Dat is volgens mij nummer 1; inbraak voor de autosleutel en de auto zonder schade en met sleutel meenemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne (aankomende wagen, wordt donderdag afgeleverd) een alarm klasse 3 en ik heb ook nog een stuurslot (zo'n stang) die ik plaats als ik de auto op parkeerplaatsen zet waar ik het niet 100% vertrouw! Niet dat ik hem op rare plaatsen zet maar ben gewoon altijd bang dat als ik de auto parkeer op een plek waar ik weinig op nooit kom dat ie weg is als ik terug kom.

 

Bij ons staat de auto voor de deur en ben zelf snel wakker, of eigelijk de hond.. die begint bij het minste geringste snachts aan te slaan (duitse herder). :)

 

Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

afgelopen nacht hebben ze in Markelo(mijn kantoor-plaats) een aantal 3BG Passat's opengebroken en de af-fabriek navis uitgebouwd, niemand heeft iets gehoord... alleen het slot was gebroken/beschadigd en de navi was er netjes uitge-demonteerd.

 

Dus.. toch maar weer 380V erop...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even op de vraag van de topicstarter terug te komen:

Alle nieuwe en jong gebruikte wagens hebben tegenwoordig standaard een startonderbreker. Niet dat je er veel aan hebt want ze trekken hem op een autoambulance en weg is ie.

Wat betreft de beveiliging:

Voor mij hoeft het niet. Ik heb liever dat mijn hele wagen weg is, dan dat ik 'm de volgende ochtend compleet leeggeroofd aantref.

Overigens ben je daar, naar ik mag aannemen, goed voor verzekerd ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, dat de autos verzekerd zijn is aannemelijk, maar voor sommigen is de(zijn/haar) auto ook emotie, dus... het vervangen van zo'n auto is wel een centenkwestie maar je krijgt er altijd veel te weinig voor terug...

 

evenals later op/ingebouwde accessoires die ineens 0 waard zijn geworden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen inbraak/diefstal heb ik alleen een standaard fabrieksalarm, Klasse 2. Niet echt bijzonder. Gelukkig word er in mijn buurt (tot nu toe) vrijwel nooit in auto's in gebroken. Omdat 90% van de auto's die er staat niet de moeite waard is. Verder zit er aan mijn auto niet veel bijzonders, behalve motor en aandrijving :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, wees eerlijk, loop jij op een geparkeerde wagen af als er (voor de zoveelste keer) een autoalarm afgaat? Ik niet. Wordt gek van die dingen te toeteren..

Ik heb er dan ook geen alarm opzitten en dat komt er ook nooit op. Indien het straks verplicht wordt door de verzekering, haal ik de draden los

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, wees eerlijk, loop jij op een geparkeerde wagen af als er (voor de zoveelste keer) een autoalarm afgaat? Ik niet. Wordt gek van die dingen te toeteren..

Ik heb er dan ook geen alarm opzitten en dat komt er ook nooit op. Indien het straks verplicht wordt door de verzekering, haal ik de draden los

 

al mijn (3) auto's hebben een alarm, en ik heb nog nooit vals alarm gehad, zelfs niet op de cabrio, dus geef mij maar een alarm, dat remt tenminste een beetje af

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach het is net hoe je het bekijkt... Als ze je auto willen of onderdelen lukt het ze toch wel!

 

Welk alarm je ook hebt... Voor alles wat uit gebracht wordt kwa beveiliging is er wel weer iemand die iets maakt om het te kraken. Dus zorg gewoon voor een garage in de nacht en overdag hopen dat er niemand zo gek is

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden