Ga naar inhoud
  • 0

Chiptuning voor Passat Variant 3c 2tdi 136pk


DTF

Vraag

Hallo beste "Passat'ers",

 

Graag had ik ervaringen gekregen van mensen die hun Passat 3c 2tdi 136pk laten tunen hebben.

Ik ben aan het denken om de mijne eventueel te laten chippen op rollenbank (bij APEC Deinze) aangezien daar momenteel een actie loopt. Mijn wagen zou daarmee van 136 naar 170 pk/320 naar 400NM gebracht worden.

Wat mag ik hiermee van prestaties verwachten? (bij APEC zeggen ze wel dat het zogenaamde turbogat blijft).

Zal ik echt een WAAW effect ervaren, of is dit zijn geld niet waard? :P:roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

degene die mijn wagen gechipt heeft ,heeft er voor gezorgd dat er meer koppelwinst is dan vermogenwinst

hij is niet zoals de meeste tuners die er zoveel mogelijk pk's uit proberen te halen waar je eigenljik niets mee bent

ik moet ook niet boven de 3000 toeren gaan want dan is er geen vooruitgang meer (is ook beter voor het verbruik)

bij mij is de boodschap zo snel mogelijk schakelen en daarom is hij ook zo rap weg

boven de 160 km/h komt de audi terug bij en vanaf 195 km/h kan ik hem niet meer bij houden

van zodra mijn tuner terug is uit Dubai zal de A5 ook onder handen worden genomen

want hij is het moe om achterop te hinken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ah! ik weet het:jij tankt natuurlijk de duurdere en krachtiger diesel en je collega tankt bij een goedkope/witte pomp....

 

Tja, zo kan ik het ook.... ;-)

Of z'n collega weegt bijna 200 kg :P

 

ieder zijn mening respecteren he :!::!:

hollllllanders :mrgreen::mrgreen:

Nee, de ene rijd op frituurvet en de andere op Shell V powerrrrrrrrr (Remia tuning)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, de ene rijd op frituurvet en de andere op Shell V powerrrrrrrrr (Remia tuning)

 

 

Sow he, een jongen uit de buurt rijdt op een soort biodieselachtig spul. Meurt behoorlijk naar een frituurpannetje!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb een goedkope chip van Tunex, verschil is duidelijk te merken tov origineel!

 

Wat betreft het audi A5 verhaal....

 

Ik heb weleens op de deutsche autobahn gereden met een audi a6 achter mij, die kon mij ook niet bijhouden, bleek een 2.7 tdi te zijn. Maar je weet niet of die persoon vol gas rijdt of wat anders. Het lijkt mij niet logisch dat een A5 met toch een redelijk zware motor de 2.0tdi met chip niet bij kan houden. Voor mijn gevoel is een gechipte auto wel pittiger als een niet gechipte auto met hetzelfde vermogen. (jetta 1.9tdi gehad en laten chippen naar 136pk's, daarna de passat gekocht met 2.0tdi en 140pk....). Dat is ook weer moeilijk te beoordelen aangezien het een totaal andere auto is. Comfort in een passat is veel hoger dan in de Jetta, misschien daarom het verschil.

 

Als ik de auto nogmaals moet tunen zou ik naar JD gaan, misschien doe ik dat nog wel. Heb toch wel last van een turbo dip, niet zo zeer met vol gas, maar soms houdt hij ff in als je minder gas geeft. Op dit moment nog geen last van, maar jeukt natuurlijk wel een beetje.

 

Ik zeg; DOEN! :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden