Ga naar inhoud

Bougies vervangen 2.3 V5


allseth

Aanbevolen berichten

Bij de dealer, 5 bougies van NGK (platinum en longlife) incl monteren 175 euro!

 

Nu via een kinnesje in het auto-wereldje dezelfde bougies besteld en 10 minuten van mijn eigen tijd.......62 euro!!!

 

Soms is de dealer ideaal, zie mijn vorige post met niets dan lof voor de dealer, soms wat minder zie dit verschil van ruim 100 euro!

 

Groeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is appels met peren vergelijken. Maar laat ik dan eens een andere kant van de dealer belichten waar je (kennelijk) niet of nooit bij stilstaat!

 

Wat denk je wat een werkplaatsuitrusting kost? Wat te denken van alle computer aparatuur die moet worden aangeschaft om jouw storingen te kunnen uitlezen? Wat denk je wat een monteur per uur kost met alle verzekeringen, premies ed? Hoevaak denk je dat de monteurs op herhaling moeten om te worden bijgespijkerd over nieuwe hard en software?

Dat kun je niet even vergelijken met een "kennisje" dat is erg kortzichtig. Als je vervolgens de dealer een keertje echt nodig bent vanwege een moeilijk probleem, mogen ze je van mij de volle mep gaan berekenen.

Oh ja en dan heb ik het nog niet eens over de modificaties die "stilletjes" worden gedaan aan je wagen wanneer je er in de werkplaats staat..

Doet jouw "kennisje" dat dan ook even erbij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Relaaaxed..!

Het gaat hier om bougies vervangen en blijkbaar ben je een stuk goedkoper uit als je het zelf doet. Mooi toch??

Als je het zelf kan doen of door iemand anders waar het goedkoper is.. waarom niet.... Maar daar gaat de discussie hier niet over.. daar is al een topic over.. dus we gaan weer verder over de bougies van allseth

 

allseth, misschien kan je ook kort uitleggen hoe je de bougies eruit hebt gehaald.. er was hier namelijk kort geleden nog een vraag over.. Maar bij elke motor is het weer net iets anders geloof ik.. dus een korte uitleg is altijd welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chippy, moeilijk doen is ook een kunst. Een paar weken geleden heb ik nog een posting geplaatst over de goede service en prijsstelling van de vakgarage. Nu hebben we het over 5 bougies kostprijs zo'n 16 euro per stuk rechtsreeks bij de fabrikant. 90 euro, dwz 85 euro werkloon, ik verzin die verhoudingen niet dat doet de dealer. De uurprijs van een dealer is een optelsom van uitrusting, verzekeringen, salarissen enz. Dat neemt dus niet weg dat 85 euro werkloon inhoud dat ze 1,5 uur bezig zijn met 5 bougies, bij een auto die vorige maand bij ze is geweest en volledig nieuw is afgesteld en ge-update dus niets geen spannende modifiocaties.

 

Chippy, vertel mij niets over de kosten van een bedrijf, het zijn de anderhalf uur werkloon voor het verwisselen van 5 bougies waar ik niet van glimlach!

 

Mraal van deze reactie, als je me op mijn plaatst wilt zetten dan neem de moeite om een zinnig verhaal te bedenken, geen rare conclusie mbt een dure rekening die ik verdien de volgende keer dat ik de dealer (die ik een paar weken positief heb genoemd) bezoek. Slaap maar eens lekker uit, misschien help dat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi, een discussie is dit alles niet eens waard. Ik ben de eerste de erkent dat een merk-dealer belangrijk is en dat de gevraagde prijzen vaak prima te verantwoorden zijn. Weinig geld uitgeven is vaak korte termijn geld besparen omdat je dan later voor grotere kosten komt te staan. Nu wilde ik alleen laten weten dat er voor de ge-intersseerden geld valt te besparen met een simpele ingreep als bouigies verwisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi, een discussie is dit alles niet eens waard. Ik ben de eerste de erkent dat een merk-dealer belangrijk is en dat de gevraagde prijzen vaak prima te verantwoorden zijn. Weinig geld uitgeven is vaak korte termijn geld besparen omdat je dan later voor grotere kosten komt te staan. Nu wilde ik alleen laten weten dat er voor de ge-intersseerden geld valt te besparen met een simpele ingreep als bouigies verwisselen.

 

ja en als iedereen het maar lekker zelf doet, worden de prijzen bij de dealer vanzelf nog hoger, omdat ze de zelfde kosten hebben tegen minder opbrengst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden