Ga naar inhoud
  • 0

.


Gast Anonymous

Vraag

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

maak eens nieuwe logs, wil je, die van jou zijn een jaar oud.. waar tank je?

 

Lees ook even de pomptiming uit voor me bij warme motor..

 

Hoe zijn je brandstof en luchtfilter(ondanks dat ie elke 15dkm zn beurt krijgt)

 

Heb je al eens een blik in je roetkat geworpen? Wat is de turbodruk als je gaat loggen(3,8,11)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het roeten doet die dat alleen bij belasting veel of is dat continu?

Wat ik vreemd vindt is dat het olieverbruik is toegenomen van 1:10000 naar 1: 5000 als je het plaatje van de EGR verwijderd. Het plaatje heeft namelijk niets te maken met olieverbruik maar alleen met uitlaatgassen en dan nog voornamelijk met de Nox.

 

Ik zou de compressie van de cilinders wel eens willen weten want indien deze te laag is zou dit wel eens met beide problemen (hhog olieverbruik en hoog brandstofverbruik) te maken kunnen hebben.

Nu is het voor een diesel een beetje vervelend want of je verstuivers moeten eruit of je gloeistiften. Omdat de gloeistiften vaak knettervast zitten en omdat je de verstuiver ook kan bekijken kies ik altijd voor de vertuivers.

 

Wat ook nog zou kunnen is de temperatuursensor (bekend kwaaltje) als deze defect is en de verkeerde waarde aangeeft denkt de motor dat ie koud is en dan wordt er ook meer ingespoten. Tempsensorwaarde is uit te lezen via VAGCOM. eerst met koude motor en dan met warme motor en je weet het.

 

Ik zou ook even de speling (axiaal) op de turbo meten en de buis tussen turbo en intercooler bekijken op extreme vervuiling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

is redelijk goed te doen als je weet hoe het moet, distributiekap eraf bouten van de pomp los, pomp iets verdraaien als je de motor aan en warm hebt met vagcom eraan, vastzetten, motor uit, brandstofleidingwartels allemaal een keer los en weer vastdraaien anders knappen ze straks ivm het draaien/op spanning staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zelf ook een AHU gehad. Persoonlijk vindt ik de LMM wel een beetje inkakken na 2800 Rpm. ( haalt de gevraagde 850 mg/st niet )

Is het geen idee om een diode in de LMM aansluiting te monteren, had ik ook en reed daardoor

stukken beter... Het was volgens mij een BAV 20.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden