Ga naar inhoud
  • 0

vreemd geluid met starten.


Tiefleger

Vraag

Ik had vanmorgen na dat ik een stukje had gereden de auto geparkeerd, vlak daarna startte ik hem weer en hoorde ik in begin een heel vreemd gerammel geluid (of zo iets) maar daarna liep hij weer goed. Ik heb daarna weer een aantal keren de auto gestart maar niets aan de hand. Iemand een idee wat dan kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik had in mijn seat tdi ook af en toe een ratelend geluid zo,n 2 sec na het starten bij de garage geweest 2x bij verschillende en geen van bijde konden wat vinden.ikheb er zo,n 50.000 km mee gereden en toe de auto verkocht.

dus weet niet of het kwaad kan maar bij mij ging het goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook een vreemd geluid met starten. Het is een elektrisch signaal. Niet iets motorisch. En ook niet het zelfde als een waarschuwingssignaal van b.v. dat je auto een beurt moet of je gordel niet om hebt. Het is een korte peep van ik denk 2 sec. Hij doet het niet bij iedere start.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
IK heb een 1.9 tdi 100 pk en nu 130 pk.(chip)

 

lees m'n topic even: piepen poelie's / lagers multiriem.

niet dat het zo ernstig hoeft te zijn, maar ik wil eens van alle mede passatrijders weten of ze ook een ( geprofileerde) omleidrol hebben met een 'open' lager, of dat met dit bij PON's ( struisvogels) al lang :?::?: hebben verbeterd en dat er na 2000 lager in zijn gekomen WEL met stof/vet afdichting.

 

Als de geribde multiriemspanner niet goed op spanning staat, kan hij ook tegen z'n eind ook af en toe rammelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als het geratel uit je motor komt.... uitgelubberde klepstoterafdichtingen. Dan houden die de olie niet bovenin bij de klepstoteruiteinden en hoor je ook even rammelen. dat kan op zich geen kwad als je maar niet meteen enorm snel op toeren komt. Eerst even wachten op de oliepompwerking en er goede smering plaatsvind daar bovenin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden