Ga naar inhoud
  • 0

Comfortmodule 3BG Variant


spirelli

Vraag

Toen ik de Passat kocht was er een probleem met de CV. Het bedrijf waar ik de auto kocht heeft het probleem verholpen en er is een nieuw deurslot geplaats. Tenminste dat zeggen ze. De knipperlichten bij open en sluiten deden het overigens niet en nu nog stedds niet. Nu we de Passat bijna een week hebben zijn er te pas en te onpas kleine storingen. O.a. kinderbeveiliging achterramen, werkt de ene keer wel en de andere keer niet. Voorruiten sluiten de ene keer wel ineens als je de knop 2 sec inhoudt. De andere keer moet je hem vast blijven houden. Met de sleutel vast houden in het slot gaan ze wel open of dicht.

Sinds vandaag doen beide sleutels het niet meer als je op afstand de auto wilt openen. De knipperlichten doen het nog steeds niet bij openen of sluiten. En de lichtzoemer van de lichtschakelaar werkt niet meer. Tevens heeft het nooit gewerkt om met de sleutel de achterklep te openen.

Binnenverlichting werkt wel gewoon en alle deuren sluiten en openen tegelijk als je de auto middels het portier slot opend of dicht maakt. Ik heb al veel gelezen op dit forum dat een mogelijke oorzaak de comfortmodule is. Ik zou eigenlijk graag willen weten of in mijn geval ook de mogelijke oorzaak in de CM ligt. Het is zonde geld om hem naar de dealer te brengen met als voorwaarde dat je al veel geld kwijt bent voordat ze de fout hebben gevonden en daarna nog een reparatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb contact opgenomen met mijn beun. Deze gaf aan de auto ook uit te kunnen lezen. Dit is gisteravond ook gebeurd. Er werden 2 foutmeldingen gevonden. Namelijk de schakelaar voor de knipperlichten en een fout in de aansturing voor de CV. Wel vreemd dar de alarmlichtschakelaar een foutmelding geeft. Zowel de gewone knipperlichten als gevarenlichten werken gewoon. Maar een nieuwe zal ik binnenkort monteren. De fout in de aansturing van de CV begrijp ik niet helemaal. Is dit dan toch het probleem in het deurslot? Volgens het garagebedrijf, waar ik de auto 2 weken geleden gekocht heb, is het deurslot vervangen. Ik begin hier nu echter wel aan te twijfelen. Of moet ik de fout toch zoeken in de CM?

 

De volgende fouten spelen nu. Met de klapsleutels kan de auto niet geopend worden op afstand. Dit gaat dus niet met beide sleutels, lichtzoemer werkt niet, en het rode knipperlampje op de bestuurdersdeur werkt niet.

De knipperlichten met openen en sluiten ook niet maar dit zou dan mogelijk een oorzaak kunnen zijn van de alarmlichtschakelaar...........of zie ik het nu fout?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zijn de fouten nu verwijderd (deleted) uit de boordcomputer?

Die meldingen kunnen wel een jaar oud zijn.

Dat het lampje in je deur niet brand kan ook komen doordat ze de deurpanneel eraf hebben gehad en vergeten de stekker erweer in te doen.

Ik zeg probeer hem nogmaals uit te lezen, ik neem aan dat deze fouten er niet meer in staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De fouten zijn gisteravond inderdaad eruit gehaald. Echter toen ik de auto opgehaald had bij het bedrijf werkte alles zoals het moest. Behalve de knipperlichten bij openen en sluiten middels de afstandsbediening. Dus een los stekkertje geloof ik niet zo. De fouten waren echter na het resetten weer meteen terug. Vandaag ben ik even bij de dealer geweest. Ik heb daar meteen een nieuwe alarmlicht schakelaar gekocht en hun de rest van de problemen voorgelegd. De beste man had een vermoeden dat het portierslot van de bestuurderskant toch kapot was. Dit vanwege de storing met de lichtzoemer/knipperlampje in deur en het niet meer werken van de CV op afstand. Toen ik vertelde dat je het slot eerst oneindig kon blijven rond draaien met de sleutel vertelde hij mij dat het slot uit 2 delen bestaat. Een buitengedeelte (waar de sleutel in komt) en een binnen gedeelte met de electronica. Ik heb dus het vermoeden dat het bedrijf inderdaad alleen het buitenste gedeelte heeft vervangen ipv het gehele slot. Dit zou weer kunnen kloppen met de fouten die er met het uitlezen uitkwamen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste André,

 

Dat lampje in je deurpanneel is alleen maar een ledje, daarbij heb ik niet gezegt dat het door een los stekkertje komt dat je knipperlichten niet mee knipperen bij het sluiten of openen van de deuren op AB.

Dat ledje staat los van je knipperlicht, dit geeft alleen maar aan of je comfortsluiting aan of uit staat.

Idd de deurslot bestaat uit 2 delen, het electronische deel had wel vervangen moeten worden, dat kan je bij het autobedrijf voorleggen, en het laten vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee helaas ga ik niet terug naar het verkopend bedrijf. De auto hebben we nu ongeveer 2 weken en het was al een heel getouwtrek bij de aflevering. Er waren toen al wat storingen in het CV systeem. Uiteindelijk werkte alles echter na een week dus niet meer. Een voordeel is dat we auto voor een scherpe prijs hebben kunnen kopen. Dus die 230 euro voor een slot incl montage door de dealer zal uit eigen zak gaan komen. Ik heb weinig zin om weer een heel getouwtrek te krijgen bij het verkopend bedrijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben best wel handig. We zijn al 2 jaar aan het verbouwen thuis dus dat is het probleem niet. Echter op het gebied van auto's is het iets anders. De "simpele" dingen lukken wel maar de iets moeilijkere dingen laat ik normaal gesproken over aan mijn beun en anders de dealer. Ik heb nog nooit een deurslot vervangen maar ik zal eens zoeken op het net of ik een gebruiksaanwijzing kan vinden. Mocht iemand deze hebben dan hou ik me aanbevolen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben best wel handig. We zijn al 2 jaar aan het verbouwen thuis dus dat is het probleem niet.

 

dat zou ook kunnen betekenen dat je enorm onhandig bent als je het na 2jr nog niet af hdebt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de knipperlichten nooit geknipperd hebben bij openen of sluiten van de cv,dan kan dat ook nog gewoon de instelling zijn.Met vagcom kan je dit namelijk gewoon aan of uit schakelen evenals de piepjes die je wel(of niet) hoort bij openen/sluiten.

Dus mocht strax alles behalve dit opgelost zijn,dan zal het zeer waarschijnlijk de instelling betreffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben best wel handig. We zijn al 2 jaar aan het verbouwen thuis dus dat is het probleem niet.

 

dat zou ook kunnen betekenen dat je enorm onhandig bent als je het na 2jr nog niet af hdebt ;)

 

 

Haha zo kun je het ook zien maar dat is dus niet het geval. Als je allebei fulltime werkt, 2 kinderen hebt en er een 3e op komst is en dan nog een compleet huis moet verbouwen dan doe je er wel even over. Waarschijnlijk nu nog een jaar of 2 voordat alles af is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als de knipperlichten nooit geknipperd hebben bij openen of sluiten van de cv,dan kan dat ook nog gewoon de instelling zijn.Met vagcom kan je dit namelijk gewoon aan of uit schakelen evenals de piepjes die je wel(of niet) hoort bij openen/sluiten.

Dus mocht strax alles behalve dit opgelost zijn,dan zal het zeer waarschijnlijk de instelling betreffen.

 

 

Dat je middels VAGCOM een aantal instellingen kon doen had ik diverse keren gelezen. Mochten de knippers het straks nog steeds niet doen dan zal ik dit laten instellen.

Ik laat toch een nieuw slot monteren. Dan weet ik zeker dat deze er weer even tegenaan kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden