Ga naar inhoud
  • 0

inzakkend toerental


Schoen

Vraag

Ik heb een apart probleem in mijn 3c variant, als ik gewoon aan het optrekken ben en doorschakel dan valt soms het gehele toerental terug tot stationair. Als ik mijn koppeling weer indruk doet alles het weer gewoon...

 

oplossingen die ik hoorde;

* remvloeistof verversen

* EGR klep vervangen

* Koppelingsschakelaar vervangen.

 

ik zeg trial and error? Of heeft iemand anders ervaring met deze storing? Ik kon er in elk geval niets over vinden hier...

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

wat voor motor?

 

Remvloeistof verversen lijkt me niet te helpen..

Koppelingsschakelaar zal het ook wel niet zijn.. die is voornamelijk voor de CC

EGR-klep zal als die de boosdoener is wel meer problemen geven.

 

Als je hem nu eerst eens uit laat lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het is een 2.o tdi (BMP) ik heb hem al laten uitlezen maar er is geen storing volgens de computer.. Dit maakt het ook zo vreemd, de EGR is meestal idd een probleem maar ook eigenlijk altijd terug te vinden in de uitleesapparatuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Rijden met een kast als je er zelf geen hebt is erg lastig heb ik gemerkt bi mijn dealer. Probleem is ook nog eens dat het probleem zich sporadisch voordoet en dus onvoorspelbaar is.

 

Nog wat aanvulling;

 

hij doet het alleen bij opschakelen nooit bij het terugschakelen,

er komt geen rook uit mijn uitlaat,

en het gebeurt willekeurig in alle versnellingen van 2 tot 5. (1 en 6 dus nog niet gehad)

 

vervelende is dat ik vannacht met de auto op vakantie ga....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik begrijp er geen biet van.

 

Als je aan het optrekken bent wat gebeurd er dan?

Ik begrijp dat als het fout gaat je alleen stationair toeren hebt maar niet meer dus ook niet als je je gaspedaal intrapt, maar de motor blijft dus wel lopen.

En er komt geen storingsmelding?

 

En als je je koppeling intrapt dan doet ie het weer?

 

Ik snap het verband tussen je koppeling en het niet reageren op het gaspedaal niet. Ik zou verwachten dat de motor om de een of andere reden in noodloop gaat en dat is alleen maar te herstellen door de motor uit te doen en weer te starten.

 

En als het iets met de EGR is zou dit geen effect hebben als je de koppeling intrapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dag Martijn,

 

net terug van vakantie met de auto. Het is wat mij betreft nog gekker. Eerst schoot hij zeg maar in die noodloop net na het doorschakelen, opnieuw koppelen en ik kon weer gas geven maar nu gebeurt het met enige regelmaat in elke versnelling zo rond de 2200 toeren. Gewoon naar stationair. Even gas loslaten en ik kan weer opnieuw gas geven. Het gekste, vind ik, is dat wanneer ik op cruisecontrol rij dat dit nooit gebeurt....

 

Heb nog niet opnieuw een computer er aan kunnen hangen maar het VIS geeft geen meldingen....

 

PS, ook ik heb een Honda Magna, de 750cc...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ok jij hebt dus de Magna V45.

Als de auto in noodloop gaat is dit alleen te resetten door het contact uit te zetten en daarna weer te starten dus wat jij hebt is geen noodloop.

 

Is het alleen met opschakelen of ook met terugschakelen?

Ik begrijp het opnieuw koppelen niet jij bedoeld dat je de koppeling intrapt zonder verder te schakelen?

 

Als ik het zo lees twijfel ik aan je gaspedaal sensor die misschien niet helemaal fris meer is.

 

Ik denk dat je even moet kijken op de VAGCOM lijst naar iemand die samen met jou de handel even rijden kan uitlezen.

Kijken naar de temperatuursensor waarde

kijken naar de luchtmassameter

kijken naar de inspuithoeveelheden

kijken naar de gaspedaal stand

 

ik denk dat je met deze gegevens gerichter kan zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dag Martijn,

 

net terug van vakantie met de auto. Het is wat mij betreft nog gekker. Eerst schoot hij zeg maar in die noodloop net na het doorschakelen, opnieuw koppelen en ik kon weer gas geven maar nu gebeurt het met enige regelmaat in elke versnelling zo rond de 2200 toeren. Gewoon naar stationair. Even gas loslaten en ik kan weer opnieuw gas geven. Het gekste, vind ik, is dat wanneer ik op cruisecontrol rij dat dit nooit gebeurt....

 

Heb nog niet opnieuw een computer er aan kunnen hangen maar het VIS geeft geen meldingen....

 

PS, ook ik heb een Honda Magna, de 750cc...

 

Misschien de koppelingsschakelaar nakijken/vervangen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met opnieuw koppelen bedoel ik inderdaad alleen het intrappen van de koppeling zonder opnieuw te schakelen. Na terugschakelen is het nog nooit gebeurt maar dit heeft misschien te maken met de circa 2200 toeren als het gebeurt?

 

ik ga kijken in de VAGCOM lijst. Thanks again!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ik ook wel eens gehad met mijn 1.8T, rijdt je in 5de versnelling ongeveer 2700 rpm constant, zakt ie ineens naar stationair, dan denk je dat ie wil afslaan, druk ik mijn koppeling in en geen gas, koppeling opkomen en hij rijdt weer verder normaal. dit gebeurd eens in de 2 maanden ongeveer.....nooit kunnen vinden. Ghost ECU lijkt het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden