Ga naar inhoud

Poets Clinic bij Jee13 - Edizione 2010 - rvarkelen


rvarkelen

Aanbevolen berichten

Enige tijd geleden (bijna 2 jaar) heb ik een zgn. poetsclinic bij Jee13 gedaan. Als fervent poetser heeft hij een dag aan mijn auto gewassen en gepoetst met de nodige middeltjes en apparaten om mij wegwijs te maken, vervolgens had ik een perfecte basis om verder bij te houden.

 

Helaas beschik ik (nog) niet over een excenter en/of rotary dus gebeurt alles met het handje, sinds ons dochtertje er is komt er steeds minder van het echte poetswerk, dat is jammer. Het was dus hoog tijd voor een vervolg op de poetsclinic :)

 

Nb: Ik heb heel wat foto's geschoten maar vooral de eerste foto's waren helaas overbelicht, zelfs in RAW geschoten maar kon het niet voldoende ophalen (camera van vrouw geleend, heb er ook geen verstand van, bla bla bla ;)). We begonnen rond 9.30 na een bakkie koffie en praatje. We vreesden een beetje voor het weer, niet geheel onterecht, zo bleek later :S. Na de wagen afgespoeld, gewassen en gekleid te hebben kwam de ware aard van het beestje tevoorschijn.

 

Niet heel veel glans meer

1zzrig3.jpg

 

Op het dak zaten flink veel van dit soort "fraaie patronen"

2w1ukb8.jpg

 

Ook een krasje op het dak

1zx8ba9.jpg

 

Ook de motorkap liet geen fraai beeld zien in het zonnetje

1z6z2h1.jpg

 

Op een zijscherm een ingevreten vlek

hvcw8y.jpg

 

We besloten dat het dak / motorkap / kofferbak met de rotary moesten worden voorbewerkt, dat gaf natuurlijk al snel resultaat:

14v06jt.jpg

 

Helaas druppelde de regen langzaam maar zeker het Dordtse stadje "D" binnen...donkere wolken pakten zich samen:

20kxct5.jpg

 

Na een bak koffie, praatje, koek en een blik op buienradar zijn we weer met frisse moed verder gegaan, op zo'n net-gepolished dak blijven die druppels maar een beetje liggen:

2r5gwgp.jpg

 

Jee ging verder met de rotary, ik met de excenter. Terwijl de rest van Nederland naar voetbal zat te kijken (op de bank zittûh, bier zuipûh en k*t roepen, aldus GrooveJunk) werd de auto steeds gladder en begon zijn oorspronkelijke glans alweer aardig terug te krijgen:

156ecmu.jpg

25kkisn.jpg

 

Jee met de excenter in de weer, tussen de buien door

1pe9vn.jpg

10mtonb.jpg

 

Dat begon vormen aan te nemen:

2qdzqmv.jpg

 

De nummerplaathouder werd nog even vervangen door een vwpassat.nl-exemplaar

2mn1vd4.jpg

 

Doordat we tussen de buien door hebben gewerkt is er wel wat tijd verloren gegaan, pas rond 16.30 konden we beginnen met waxen, daarna de details zoals velgen, banden, stootlijsten, raamlijsten etc etc. Al het "zwart" in de all season dressing:

fb9g68.jpg

 

Jee doet nog wat echt detailwerk; met een lakstiftje een steenpitje wegwerken:

nbavrd.jpg

 

Dat kan er weer even tegenaan!

287ett1.jpg

23ii7g8.jpg

 

Helaas heb ik op de terugweg (zo'n 45km) een paar flinke buien gehad, zal proberen om morgen nog wat shots te maken :)

Jeroen wederom bedankt, het was de moeite waard en leuk om te zien hoe de auto ervan opknapte.

 

Remco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee remco

 

Zitten leuke foto's tussen

Was weer een geslaagde dag zo. Echter paar keer buitje. Gelukkig konden we dit combineren met kop koffie en koeken :wink:

 

Had ook de mogelijkheid opengehouden om nog in de loods te kunnen, maar was nog net te doen zo. Martin kwam nog even kijken met dikke Landrovert

 

Groovejunk via de SMS, wenste ons een prettige wedstrijd :mrgreen:

 

Dit is 1 van de weinige detailbeurten waarbij ik geen fotos heb gemaakt, maar jij hebt er zat geschoten, dochterlief wilde niet echt op de foto maar de fotos van de passat geven prima overzicht van onze dag weer.

 

nog wat toevoegingen:

 

foto van motorkap met swirls en marring, kwam deels door het gebruik van blauwe prof. klei van meguiars

uiteindelijk nog het schaap op de rotary op motorkap gehad icm menzerna 3/5

gebruikte wax is dit keer was de collinite insulator wax

 

doen we volgend jaar weer Remco ! :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt DE mooiste kleur voor een 3BG, ziet er weer top uit!

Reed gisteren nog door je woonplaats in de rivieren buurt en Emma straat (dat is toch die winkelstraat).

Ik maar spotten, maar geen Remco gezien.

 

Daar zit een chinees waar wij altijd eten bestellen op zondagavond.

Golden house, Sambal bij ?

 

Greetzzzzzzzzzzzzz Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren alweer inmiddels, langs geweest bij clinic van Jee en Remco.

moest nog een range rover intern reinigen.

Zal morgen wat foto's posten,ga nu naar bedje toe.

Kom net van een verjaardag terug en moet om 05.15 weer op om te werken.

 

 

greetzzzzzzzzzz Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jeroen: Hij stond er nog geweldig bij vanmorgen, laat hem nog ff drogen en dan nog wat foto's schieten.

 

@Groove: je zal wel gewoon voetbal hebben zitten kijken, geeft niks hoor :lol:

 

@Oele: Thanks, ik woon meer richting het westen, bij de gaarden / de zoom / de kroon. De kleur komt weer aardig tot z'n recht, blijven spotten dus ;)

 

@Martin: ben benieuwd naar de Rangerover, wat een bak was dat zeg! Is het trouwens een goeie Chinees? Nadat de keuringsdienst van waren Ni Hau heeft gesloten chinezen we eigenlijk nooit meer :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden