Ga naar inhoud
  • 0

Nieuwe zwaardere schijfremmen


unknown32

Vraag

Ik weet dat dit een nederlands forum is, maar aangezien ik hier altijd geholpen ben, wil ik het hier toch even proberen...

 

In België is het zo dat je de remmen niet mag aanpassen (verbeteren...).

Nu vraag ik me het volgende af:

 

Hebben de remschijven van een 2.5TDI dezelfde afmetingen als die van een 1.9TDI met 74kw?

Daar mogen ze volgens mij niet op liggen "zagen" op de keuring...

Wil dit nog wel eens navragen bij de garage, maar om 20u30 gaat dat moeilijk :mrgreen:

 

De uiteindelijke reden waarom ik betere remschijven wil, tegen een betaalbare prijs, is omdat ik soms stevig doorrij... En heb al enkele keren ondervonden dat mijn remmen het dan niet zo goed meer aankunnen...

 

Alvast bedankt voor de hulp :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij mijn weten heb ik vooraan geventileerde remschijven... Deze zijn degene die aan vervanging toe zijn.

Zijn geventileerde en geperforeerde remschijven beter?

En kan ik deze dan wel (laten) monteren in u opgegeven maat?

 

Stel dat ik zou ombouwen naar die 312mm schijven... Dan veronderstel dat ik ook andere remklauwen etc moet aankopen?

Wat dus in een duur grapje zou uitkomen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook eens bij de garage gesproken over grotere remschijven. Standaard heb ik 288 en wou ook naar 312 schijven. Originele schijven in de maat waren volgens de garage al een stuk beter dan de 288 schijven. Wil je echt perfecte schijven dan kom je al snel bij Brembo uit, maar daar hangt dan ook een prijskaartje aan.

 

Je kan een remschijfupgrade doen zonder de remklauwen te vervangen. Kijk maar eens op deze site http://www.passatplus.de/umbauten/bremsen/312/index.htm daar staat beschreven hoe je alles moet vervangen en de onderdeelnummers. Let wel op dat dt duitse prijzen zijn en iets lager liggen.

 

Welke schijfmaat je zelf hebt weet ik niet, maar de diameter kan je makkelijk opmeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb ook eens bij de garage gesproken over grotere remschijven. Standaard heb ik 288 en wou ook naar 312 schijven. Originele schijven in de maat waren volgens de garage al een stuk beter dan de 288 schijven. Wil je echt perfecte schijven dan kom je al snel bij Brembo uit, maar daar hangt dan ook een prijskaartje aan.

 

Je kan een remschijfupgrade doen zonder de remklauwen te vervangen. Kijk maar eens op deze site http://www.passatplus.de/umbauten/bremsen/312/index.htm daar staat beschreven hoe je alles moet vervangen en de onderdeelnummers. Let wel op dat dt duitse prijzen zijn en iets lager liggen.

 

Welke schijfmaat je zelf hebt weet ik niet, maar de diameter kan je makkelijk opmeten.

 

Het probleem in België is dat je het remsysteem normaal gezien niet mag aanpassen... Daarom wou ik eigenlijk naar een zwaardere "originele" set gaan...

Brembo of what ever is dus uitgesloten, en zoveel geld wou ik er niet echt aan spenderen...

 

Misschien moet ik gewoon sportremblokken monteren? Of gaat dit weinig tot geen effect geven?

Ik zal volgende week eens aan de garage vragen wat zij denken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Naar mijn weten kun je in België gewoon voor de TT set gaan, het enige wat je dan nodig hebt is een set klauwhouders, je klauwen zelf blijven hetzelfde, en natuurlijk een set nieuwe schijven/blokken. Een wat jongere A4 1.8T heeft standaard die 312mm schijven, ik monteer altijd Brembo vervangingsschijven, niemand die kan zien dat ze anders zijn dan org VW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus om het concreet te maken (werkt voor mij gemakkelijker :P)...

 

Ik ga naar de dealer en vraag Audi TT klauwhouders (van welk jaar of model of...?).

 

Na wat rond te hebben gekeken op het forum heb ik ondertuseen het een en ander gevonden... Blijkbaar ben je dus niet gesteld met 200-300eur? :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

brembo mag wel hier in belgie gewoon aan keuringmeester doorgeven wordt dan bij op tuningrapport gezet

 

maaaar als je geen centen wil uitgeven raad ik je aan om een stopje onder de rechtse pedaal te zetten

is zoveel goedkoper

dan ik wil wel maar kan niet :P:wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
beginnen sparen , en geen onnodig geld uitgeven aan upgrades die niet helpen

 

Sparen ofzo is het probleem niet, ik heb gewoon ideeen in mijn hoofd die ik wil uitvoeren als ze betaalbaar zijn...

Bijvoorbeeld sportremblokjes zou dus niet uithalen?

 

 

brembo mag wel hier in belgie gewoon aan keuringmeester doorgeven wordt dan bij op tuningrapport gezet

 

maaaar als je geen centen wil uitgeven raad ik je aan om een stopje onder de rechtse pedaal te zetten

is zoveel goedkoper

dan ik wil wel maar kan niet :P:wink:

 

Bedoel je dan de schijfremmen + remblokjes in de "originele" maten?

Over welke prijs hebben we het dan voor vooraan? En voor achteraan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden