Ga naar inhoud

Catalogus prijs en accessoires prijzen


Thomas

Aanbevolen berichten

Beste medeforummers,

 

Ik ben opzoek naar de netto catalogus prijs en accessoires prijzen van mijn Passat 3BG uit 2001 (die van de 3B heb ik gevonden, maar volgens mij zijn die prijzen anders)

 

Kan iemand mij helpen aan die prijslijsten, PON heb ik ook al gebeld en die kunnen mij wel de netto catalogus prijs geven maar niet de accessoire prijzen.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarvoor heb je ze nodig als ik vragen mag? Omdat je specifiek vraagt naar die van 2001 en aangezien ze ieder jaar wel weer iets anders zijn is de kans (denk ik) erg klein dat iemand precies de goeie op de plank heeft liggen.

Misschien dat iemand je op een andere manier aan de benodigde info kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wagen op stalen velgen zetten en zeggen dat het een comfort of basic line is.

:)

 

Dit doen veel importeurs, zeker omdat er vaak op de sticker in de reservewiel kuip ook BASIS staat.

 

Ik vrees dat men niet zomaar meer een boekje met de prijzen van toen heeft liggen.

:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit zelf met hetzelfde probleem.

Pon en ANWB hebben alleen de catalogusprijs (met een verschil van 1000 euro!!!).

Niemand heeft accessoireprijzen, dus hoe controleert de belastingdienst dat dan?

Gebruik nu een VW accessoirelijst uit Duitsland, zal nauwelijks verschillen van de prijzen hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is misschien een goed idee om hier eens een speciaal topic van te maken. Als we de folders scannen die nu in het bezit zijn van de verschillende leden dan hebben we een goede start. Als we het daarna telkens aanvullen met de nieuwste folders krijgen we een aardig goede database met prijsgegevens. Misschien een ideetje voor de KB?

 

Ik heb in ieder geval de Passat folders van dit jaar die ik zou kunnen scannen.

 

[edit] ik heb ze gescand en de pdf file is 7Mb groot. Waar zetten we zo iets neer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag bij een VW dealer bij mij in de buurt geweest, en moet morgen (woensdag 23-06) even terug komen, misschien hebben ze voor mij de prijslijst van de auto en de accessoires zodra ik deze heb van de 3BG scan ik ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag bij een VW dealer bij mij in de buurt geweest, en moet morgen (woensdag 23-06) even terug komen, misschien hebben ze voor mij de prijslijst van de auto en de accessoires zodra ik deze heb van de 3BG scan ik ze.

 

Dat zou mooi zijn want ik ga morgen naar de RDW en Douane.

Laat even weten als je ze hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via RDW/Belastingdienst erachter gekomen dat je het beste www.autotelex.nl kunt gebruiken, die gebruiken ze zelf ook.

Kosten voor het laten uitrekenen (on-line en direct een PDF download) bedragen 15,95 euro.

Je vult wat gegevens in en selecteert welke opties je hebt, that's all.

Er rolt een ingevuld Aangifte BPM formulier uit wat door de douane geaccepteerd wordt.

Morgen ben ik aan de beurt dus ik ben benieuwd hoe het in praktijk gaat, ziet er wel goed uit tot nu toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via RDW/Belastingdienst erachter gekomen dat je het beste http://www.autotelex.nl kunt gebruiken, die gebruiken ze zelf ook.

Kosten voor het laten uitrekenen (on-line en direct een PDF download) bedragen 15,95 euro.

Je vult wat gegevens in en selecteert welke opties je hebt, that's all.

Er rolt een ingevuld Aangifte BPM formulier uit wat door de douane geaccepteerd wordt.

Morgen ben ik aan de beurt dus ik ben benieuwd hoe het in praktijk gaat, ziet er wel goed uit tot nu toe.

Deze post heb ik even in de KB gezet (viewtopic.php?f=141&t=35263).

 

Vooralsnog lijkt mij dit de meest duidelijke en zekere methode om de waarde te bepalen en die 16 euro moet er toch wel vanaf kunnen :wink:

Zoals eerder in dit topic aangegeven kunnen prijslijsten nogal variëren. Per jaar uiteraard, maar ook nog afhankelijk per bron. Als je daarnaast ziet hoeveel ruimte die PDF-bestanden gaan innemen op de server denk ik (op persoonlijke titel overigens) dat dat niet echt zinvol is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels weer terug, alles in orde :-)

 

Ik had een eendagskenteken aangevraagd (gratis) en op de achterkant van het tijdelijke Duitse kenteken met dikke zwarte stift het eendagskenteken gezet.

Daarmee naar Waddinxveen.

Was er iets over negen uur en had nummer dertien (oops).

Je meldt je en zegt dat je een keuring wil en APK.

En dan maar wachten, en wachten en koffie drinken en wachten.

Tegen 13 uur werd mijn auto bekeken.

Zeer vriendelijke keurmeester overigens.

Spoorbreedte en wielbasis werden opgemeten want die geven de Duisters niet.

Even omhoog voor en achter, er was links voor iets aan de hand!!!

Ja dat kan wel kloppen want de homokinetische manchet (heet dat zo) is vervangen.

O dan klopt het zei die!

Nog even een remtest, koplampen controleren en rest van de verlichting, ruitenwissers voor controleren en dat was het dan.

Daarna moet je je weer bij de receptie melden.

Hij was goedgekeurd en alles was in orde, even 131 euro aftikken en twee loketten verder naar de belastingdienst.

Daar heb ik het formulier afgegeven wat ik via http://www.autotelex.nl had aangevraagd.

Ze zijn niet eens naar de opties in de auto komen kijken.

Het werd 60 euro geodkoper dan autotelex had berekend :-)

Niet terplekke afrekenen, je krijgt een mail of brief (weet het niet exact meer) van de belastingdienst (binnen 5 werkdagen), daar staat het bedrag op wat je moet betalen.

Dan maak je dan over en als het geld binnen is bij de belasting wordt het kenteken opgestuurd naar huis.

Zal ook wel enkele dagen duren.

Als je die hebt kun je kentekenplaten bestellen, verzekering afsluiten en officieel legaal de weg op :-)

 

Het was voor mij de eerste keer dat ik een auto heb ingevoerd uit het buitenland en ik moet zeggen het is veel uitzoekwerk want de informatie is onvolledig, vaak verouderd en je bent er wel even zoet mee.

Maar bij de RDW is het verder prima geregeld, in mijn geval dan want hij werd meteen goedgekeurd, er was een man die al voor de derde keer terug kwam, banden staken een halve cm te veel uit.

 

Hoop dat andere wat aan mijn verhaal hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraagje, is de APK keur verplicht, als de auto zelf bijvoorbeeld in dat andere land nog een geldige keuring heeft?

 

Ja die is verplicht maar je hoeft het niet bij de RDW te laten uitvoeren, ik heb voor gemak gekozen en het meteen bij de RDW laten doen.

In Duitsland heb je TüV (zeg maar APK) en dat moet erop zitten anders kun je geen tijdelijk kenteken krijgen in Duitsland. En kun je de auto dus niet meenemen.

Maar ook al heeft de auto TüV, je moet hier in NL een APK koering doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden