Toen ik in februari de wagen gekocht heb, had ik na een paar km´s ploffen in de uitlaat en inhouden, alsof ie maar op 3 cilinders liep of niet genoeg peut kreeg(Nee, geen garantie). De tankmeter stond echter in het rood(ook maar net), dus getankt en op de A50 naar huis was het weer weg. De volgende dag was het ploffen en inhouden er weer en heb ik de bobine en bougies verwijderd. Men had nl het motorcompartiment gereinigd en ingespoten met een spul waardoor het blok er weer enigzins blinkend bij lag. Ik zag echter dat dit spul ook rondom de bobine zat en heb daarom alle contactranden gereinigd, alles op zijn plek gezet en, voila.. niks plofte en motor reageerde beter op het gas.
Nu ik een kleine 2600 km heb gereden, is het inhouden er weer en reageerd ie niet zoals het hoort. Ik had in februari al eens gezocht op dit forum en ben nu benieuwd wat er niet goed is. Ik heb toen al een keer uitgelezen met een diagnose-apparaat en had de lambda een melding(16518). Ook kreeg ik de melding dat brandstof te laag en te hoog was(resp: 17536 en 17545). Codes gewist en hopen dat dit oude codes waren. Nu had ik maandag jl. de melding 16514. Ik heb echter geen idee of nu de lambda defect is, de lmm zijn beste tijd heeft gehad of dat er iets heel anders aan de hand is. Aangezien ik nog redelijk vers ben op dit forum, wil ik niet gelijk mensen met vag-com lastigvallen met een mailtje of ze tijd/zin hebben om mijn Passat uit te lezen. (Ik hoop dat ik geen miskoop van het jaar heb gedaan. )
Vraag
Ronald1967
Hallo beste Passatrijders,
Ik heb problemen met mijn Passat 1.8..
Toen ik in februari de wagen gekocht heb, had ik na een paar km´s ploffen in de uitlaat en inhouden, alsof ie maar op 3 cilinders liep of niet genoeg peut kreeg(Nee, geen garantie). De tankmeter stond echter in het rood(ook maar net), dus getankt en op de A50 naar huis was het weer weg. De volgende dag was het ploffen en inhouden er weer en heb ik de bobine en bougies verwijderd. Men had nl het motorcompartiment gereinigd en ingespoten met een spul waardoor het blok er weer enigzins blinkend bij lag. Ik zag echter dat dit spul ook rondom de bobine zat en heb daarom alle contactranden gereinigd, alles op zijn plek gezet en, voila.. niks plofte en motor reageerde beter op het gas.
Nu ik een kleine 2600 km heb gereden, is het inhouden er weer en reageerd ie niet zoals het hoort. Ik had in februari al eens gezocht op dit forum en ben nu benieuwd wat er niet goed is. Ik heb toen al een keer uitgelezen met een diagnose-apparaat en had de lambda een melding(16518). Ook kreeg ik de melding dat brandstof te laag en te hoog was(resp: 17536 en 17545). Codes gewist en hopen dat dit oude codes waren. Nu had ik maandag jl. de melding 16514. Ik heb echter geen idee of nu de lambda defect is, de lmm zijn beste tijd heeft gehad of dat er iets heel anders aan de hand is. Aangezien ik nog redelijk vers ben op dit forum, wil ik niet gelijk mensen met vag-com lastigvallen met een mailtje of ze tijd/zin hebben om mijn Passat uit te lezen. (Ik hoop dat ik geen miskoop van het jaar heb gedaan. )
In afwachting van jullie reacties,
Groeten, Ronald
Link naar reactie
Delen op andere sites
32 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten