Ga naar inhoud
  • 0

Uitlezen regio Eindhoven ivm inhouden/ploffen..


Ronald1967

Vraag

Hallo beste Passatrijders,

 

Ik heb problemen met mijn Passat 1.8..

 

Toen ik in februari de wagen gekocht heb, had ik na een paar km´s ploffen in de uitlaat en inhouden, alsof ie maar op 3 cilinders liep of niet genoeg peut kreeg(Nee, geen garantie). De tankmeter stond echter in het rood(ook maar net), dus getankt en op de A50 naar huis was het weer weg. De volgende dag was het ploffen en inhouden er weer en heb ik de bobine en bougies verwijderd. Men had nl het motorcompartiment gereinigd en ingespoten met een spul waardoor het blok er weer enigzins blinkend bij lag. Ik zag echter dat dit spul ook rondom de bobine zat en heb daarom alle contactranden gereinigd, alles op zijn plek gezet en, voila.. niks plofte en motor reageerde beter op het gas.

 

Nu ik een kleine 2600 km heb gereden, is het inhouden er weer en reageerd ie niet zoals het hoort. Ik had in februari al eens gezocht op dit forum en ben nu benieuwd wat er niet goed is. Ik heb toen al een keer uitgelezen met een diagnose-apparaat en had de lambda een melding(16518). Ook kreeg ik de melding dat brandstof te laag en te hoog was(resp: 17536 en 17545). Codes gewist en hopen dat dit oude codes waren. Nu had ik maandag jl. de melding 16514. Ik heb echter geen idee of nu de lambda defect is, de lmm zijn beste tijd heeft gehad of dat er iets heel anders aan de hand is. Aangezien ik nog redelijk vers ben op dit forum, wil ik niet gelijk mensen met vag-com lastigvallen met een mailtje of ze tijd/zin hebben om mijn Passat uit te lezen. (Ik hoop dat ik geen miskoop van het jaar heb gedaan. :embarassed: )

 

In afwachting van jullie reacties,

Groeten, Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

loggen is niet moeilijk, neem een buitenafweg, zet vagcom vast klaar zodat je alleen op Start log hoeft te drukken. rijd dan in de 3e versn. 1000rpm druk op start log en planken met die kar tot ca 6500rpm en dan kun je op stop/pauze log drukken.

 

Het logje staat in de map logs van vagcom. Dat het inhouden door de LMM komt zou kunnen, die meet nl te weinig en er wordt dan ook evenredig brandstof ingespoten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de uitleg, weer wat geleerd.. :D

 

Ik had mezelf nog niet zover verdiept in vag-com, was al blij dat ik kon meten wat de lmm deed.

Ik heb vanmiddag de lmm kunnen ruilen, duidelijk verschil in het oppakken van de motor. Houdt niet meer in, en klimt vlotter in de toeren. Nu wil ie tenminste vooruit :o

 

Nieuwe modderkuip gemonteerd, ziet dat er ook weer netjes uit.

Ik ben benieuwd of het probleem nu helemaal weg is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gezien het feit dat je al heel lief bent geweest voor de passat, zou die nu toch wel eens wat terug mogen doen zoals bv. lekker rijden zonder plof etc.

 

Succes ermee, laten we hopen dat hij ok blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gezien het feit dat je al heel lief bent geweest voor de passat, zou die nu toch wel eens wat terug mogen doen zoals bv. lekker rijden zonder plof etc.

 

Succes ermee, laten we hopen dat hij ok blijft.

 

:thx:

 

Als ie nu geen kuren meer heeft zal ik mijn bolide eens lekker verwennen op de meeting van 3 Juli..

De Passat mag zich zondag a.s alvast lekker uitleven op de autobahn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi dat het vertrouwen weer een beetje terug komt in de passat.

 

En ik ben vanmorgen ff in Geldrop geweest voor de zomer check (gratis voor VW inclusief leden) en ook nu weer service ten top :)

Lekker bakkie chocomel en even een praatje gemaakt met de mannen op kantoor.

Bleek 1 stadslicht lampje kapot te zijn en dat wilden ze vervangen maar de meeste monturs hadden net zo'n dikke worsten vingers als ik dus wilden ze de hele bumper ff snel demonteren en lamp eruit halen.

Ik heb gezegd dat er toch binnenkort Xenon met LED's in komt dus laat maar zitten.

Bij thuiskomst eens ff het rapportje wat beter bestudeerd bleek dat mijn acher remschijven en blokken ver op zijn en mijn achter wisser was ook kapot (dat laatste wist ik) En achter de opmerking van wisser gescheurd stond netjes "gerepareerd" dus ik net kijken, en jawel hoor een nieuwe wisser achter op.

En ik heb vanmorgen geen cent hoeven te betalen !

 

Dat vind ik wel heel netjes zo !

Warme Douche ftw ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kijk,

 

Das het betere werk.. deze service tref je niet overal..

 

Vol verwachting klopte mijn hart; vanmorgen het masjien gestart, geen plofjes, haperingen, niks.. gewoon netjes zoemen in het vooronder.. :D

Ik heb nu nog kramp in mijn kaak, door die brede grijns.. :mrgreen:

Ik hoop binnenkort te kunnen melden dat hier een slotje op kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden