Ga naar inhoud
  • 0

Sml maakt storing met knipperlichten?


jeroen

Vraag

Vandaag voor de Apk maar even voor de zekerheid de stekker van de achterste sml's eruit gehaald.

Uiteraard kwam de wagen zonder aanmerkingen door de keuring.

Nu heb ik thuis de stekkers van de achterste sml's weer geplaatst en toe gebeurde het volgende.

 

Eerst deden mn knipperlichten het niet meer, vervolgens evne de alarmverlichting proberen ook die werkte niet.

erachter gekomen dat de zekering defect was, nieuwe geplaatst sml's weer aangesloten, nu knipperen mn linker sml achter mee, ziet er opzich leuk uit maar hoort niet.

de alarmschakelaar doet helemaal niks meer, en rij nu zonder de achterste sml's rond.

 

Wat kan ik hier fout gedaan hebben? :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Sml, knipperlichten en mn gevarenlichten werken naar behoren, het enige wat nu niet werkt is de knipperlichtlicht functie bij openen/sluiten van de wagen.

Ook hier vermoedt ik dat het om een zekering gaat, maar waar kan ik die vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oei, vermoed dat dit de microswitch is. Om dit geintje te fixen moet je wrs. een nieuwe microswitch halen, deze dit geloof ik in de bestuurdersdeur.

Kosten voor die knippertjes zijn duur.

 

Bij mn pa zijn passat is deze functie ook kapot gegaan, bij hem kwam het door een storing in de stekker van een ahw, daarna naar de stealert geweest en uitkomst was dat de microswitch kapot was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je met VAG-COM je foutcodes reset en dan een 'Output Test' doet van je comfortsysteem (druk op next totdat je bij de knipperlichten komt), branden ze dan wel (onafgebroken, ze knipperen dan niet)?

 

Zodra die output test (wel 'Next' blijven klikken tot einde) klaar is zou je de foutcodes weer even moeten uitlezen.

 

En wat Matthijs al noemde, je instellingen van knipperlichten bij afsluiten/openen: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_46-10.html

 

Adaptation doen van kanaal 08 (= knipper bij openen) en kanaal 09 (=knipper bij sluiten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je met VAG-COM je foutcodes reset en dan een 'Output Test' doet van je comfortsysteem (druk op next totdat je bij de knipperlichten komt), branden ze dan wel (onafgebroken, ze knipperen dan niet)?

 

Zodra die output test (wel 'Next' blijven klikken tot einde) klaar is zou je de foutcodes weer even moeten uitlezen.

 

En wat Matthijs al noemde, je instellingen van knipperlichten bij afsluiten/openen: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_46-10.html

 

Adaptation doen van kanaal 08 (= knipper bij openen) en kanaal 09 (=knipper bij sluiten).

 

Heb je bovenstaande al geprobeerd? Ik doel op het stukje van de output test, waarmee je de knipperlichten kunt laten branden vanuit comfortmodule.

 

Het knipperen bij openen en afsluiten wordt rechtstreeks vanuit comfortmodule aangestuurd, dus niet via alarmlichtschakelaar.

Zou kunnen dat er daar toch iets niet lekker zit, bijv. dat er door de kortsluiting een relais in je comfortmodule is overleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Knippers worden dan dus niet aangestuurd vanuit de comfortmodule.

Waarschijnlijk een relais doorgebrand (mijn gok op het moment). Heb dit ook keer met een saab (sorry voor het schelden) aan de hand gehad.

Die had kortsluiting gehad als gevolg van een aanrijding.

Daar heb ik voor een paar euro een ander relais er in gesoldeerd en het werkte weer, toch iets goedkoper als nieuwe computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
die module ligt onder de bestuurdersstoel ga ik vanuit?

 

Is dat evt makkelijk te verhelpen?

 

Ik heb even een stroomloopschema d'rbij geplakt: er lopen twee kabels vanaf je comfortmodule naar de alarmschakelaar,

dat zijn de enige 2 die ik heb kunnen vinden die iets met alarmlichten doen (vanaf comf. module).

 

Dus je hebt een paar opties:

1 - Aansluitingen op je alarmschakelaar zijn niet goed (stekker T7a, pin 2 en 3 daarop)

2 - Kabelbreuk in de kabels die tussen schakelaar en comfortmodule lopen

3 - Aansluiting op comfortmodule losgeraakt (da's stekker T15, pin 14 en 15)

4 - Iets in je comfortmodule heeft 't begeven.

 

Heb je je alarmschakelaar trouwens vervangen? Kon dat niet zo uit je posts halen.

Optie 1 zou je met een multimeter makkelijk kunnen controleren.

Opties 2 en 3 lijkt me niet voor de hand liggen, tenzij je hebt lopen sjorren aan de draadjes...

Optie 4 - Hopelijk niet... :(

Centraal-regelapparaat.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alarmschakelaar heb ik vervangen.

Ik heb ook niet lopen sjorren aan draadjes, zal vanavond met mn maatje die hier toch een bakkie komt doen wel even kijken als hij daar tijd en zin in heeft.

 

Optie 4 hoop ik idd ook niet, maar als dit de enige storing is kan ik er wel mee leven, merk nml verder niks anders aan de wagen.

 

Ik zal zo nog wel even de stekker van de alarmlichtschakelaar bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Comfortmodule ligt onder bekleding bij bestuurderststoel.

Ik zie zo snel in onderstaand topic dit als enige afbeelding waar deze onder de bekleding vandaan is gehaald.

viewtopic.php?f=159&t=34855

 

Plastic dorpel is kwestie van recht omhoog trekken om los te maken.

Kunt erbij zonder stoel te hoeven verwijderen.

 

Maar als je niks aan de bedrading hebt gedaan ben ik toch bang voor optie 4, ccm probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden