Ga naar inhoud
  • 0

Magneetklep Koolstof absorbtie filter


Nitro68

Vraag

Ja, is genoeg over te vinden.............maar mijn vraag wordt niet beantwoord.

 

1. Hoort dat ding altijd hoorbaar te tikken als de motor loopt, of afentoe, als de motorsturing dat nodig vindt?

Dus als hij heel zachtjes tikt moet de dat ook kunnen waarnemen als je hem direct naast/tegen je oor houd?

 

2. Als die klep niet naar behoren werkt, kan deze dan een niet gewenste contstante luchtstroom bewerkstelligen waardoor het mengsel wat uiteindelijk in het spruitstuk te recht komt te arm is door een teveel aan lucht en dit door de lambda sonde wordt waargenomen die vervolgens een foutcode genereert.

 

Heb het idee dat ie niet goed functioneerd, ik hoorde helemaal niets tot ik er een tik met een schroevendraaier op gaf, toen was ie duidelijk hoorbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Rolf, ik meen pas iets gelezen te hebben dat die continu tikt, iemand hoorde die klep tikken en vroeg zich af wat het was.

 

Is het niet mogelijk om met je vag-com de aansturing naar deze klep uit te lezen?

 

Ja, als je de stekker eruit trekt krijg je een foutmelding.

Maar als de spoel van de solenoid niet stuk is niet.............maar dan kan ie nog steeds stuk zijn, cq klepje zit vast.

 

Zie hier; viewtopic.php?f=109&t=30625&start=75

Vandaar mijn vraagjes. Wordt een beetje desperate zo langzamerhand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je 12V op die stekker aansluiting zet, moet die klep toch gewoon open gaan?

 

Edit: Klep werkt gewoon, beetje spanning erop open, spanning eraf dicht..........motor gestart, krijg geen spanning op het klepje als de motor draait.

Heb het ook met een klein lampje geprobeerd, gaat niet knipperen. :(

 

Iemand een electriek schema in z'n databank waar die draadjes van de klep heen gaat?? A4 97 1.6 AHL :?

 

EDIT2: Toen ik zaterdag de stekker van die klep eraftrok kreeg ik een fout melding, dat doet ie dus ook niet meer.

Stekker los geeft geen foutmelding.

 

Rolf is kompleet LOST................. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden