Ga naar inhoud
  • 0

vagcom kabel voor passat 3C


GravityZ

Vraag

ik lees hier een hoop over maar zie geen eenduidig antwoord(ok rosstech maar dat is te duur)

 

kun je met een kabeltje van de pagershop ook uit de voeten

 

met name de software begrijp ik niet

ze zetten links naar de shareware verie van rosstech neer maar zover ik weet heb je een full versie nodig om dingen te kunnen aanpassen.

 

 

graag wat advies over welke (betaalbare ) kabel+software er mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo,

 

Ik zoek ook een kabel voor een 3C, maar ik vrees dat het toch een dure wordt..... :(

Ben al dagen aan het zoeken, maar vind steeds de zelfde opmerking ;

3C's vanaf 2006 allen met HEX-CAN of Micro-CAN.

 

Wanneer iemand een alternatief heeft, let us know !

 

Grt

Nick

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoi

Kwam laatst in een shop deze kabel + sw tegen weet niet of deze werkt of niet

Is wel een betaalbaar nederlands adres.

 

Ken deze mensen niet, heb zelf al wel een kabel besteld maar nog niet binnen

 

http://www.winkelplein.nl/obd4all/defau ... mcsrCBPHUm

 

hou je ons op de hoogte als je de kabel binnen hebt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb de kabel binnen, kabel + CD verder niets

 

Kabel ziet er goed uit, en op de mini cd staan een vagcom verise en drie/vier vcds versie.

Waar te beginnen? geen idee geen handleiding.

PC gepakt de VAG-com van de CD geinstalleerd en ik wilde ook die ander sw proberen vdcs geloof ik

maar die verwijderde vag-com en zette zichzelf er over heel

 

Op naar de auto, sw opgestart , kabel aangesloten, sleutel er in en als ik de radio aankies gaat deze aan (ik hoor hem) maar zie niets aan de radio( display)

De rest is redelijk abra cadabra moet me er nog in verdiepen.

 

Heb de webshop nog een mail gestuurd waarom er geen handleiding bij de kabel zit en welke versie VCDS ik moet gebruiken?

Antwoord: maar niet uit welke als je de sw maar niet updated vanuit het internet want dat werkt de kabel niet.

 

Had geen foutmelding zoals Airbag error om te testen om ook het wegschrijven van optie van deze kabel werkt dus geen idee of de kabel daar voor te gebruiken is of meer tips om te zien of dit wel een koosjer kabeltjes is of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lees eerst eens diverse dingen na op www.gerritspeek.nl voordat je begint. Je kan namelijk een hoop problemen veroorzaken als je niet weet hoe het werkt..

 

Ik weet het we lezen de handleiding pas als het fout gaat, maar hier moet je niet mee rommelen.....je zal net zien als je naar oma wil dat je auto het niet meer doet!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Allemaal, m'n eerste bijdrage hier :)

 

De kabel die je gekocht hebt is een "derde partij" kabel, oftwel niet van Rosstech.

 

Bij deze kabel krijg je idd een mini cd met drivers bij, echter zijn de software versies shareware en dus niet volledig, je kan er dus niets mee.

Met een "derde partij" kabel heb je de lite versie nodig, zie: VCDS Lite 1.0

Als je even goed googled zul je zien dat deze versie op diverse uploadsites staan (gekraakt), je kan dus voor noppes de volledige versie downloaden.

Anders moet je 'm kopen via RossTech (99,00 USD).

39,00 EUR voor deze kabel is trouwens veel te duur, ga even naar de Duitse Ebay en je treft ze massaal aan voor 19,95 EUR inclusief verzendkosten!

 

Als je meer info wilt kan je mij altijd even pm'en.

 

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja... ik heb reeds 3 zo'n "derde partij" kabels gekocht... en die werkten alle 3 even goed. Ik heb er drie gekocht ivm upgrade van VCDS, want dat kan je inderdaad niet met zo'n kabel. Maar voor de prijs van een echte RT kabel kan je zo'n 8-tal van die kabels kopen....

Op het ogenblik heb ik VCDS 9.12 en werkt prima, daar kan je alles mee doen (geen shareware, maar volledig programma).

VCDS lite is de nieuwe benaming van Vagcom 4.02, is gemaakt om de 'oude' kabels te ondersteunen, en werkt niet met canbus, dus niet voor een 3C.

Trouwens een handleiding van VCDS kan je gratis :!: van de site van Ross Tech downloaden...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die van mij komt voor 100 euro all in uit engeland. Full version en ondersteuning 908.1 en 9.12 Beta.

Ja je kan een hoop verkloten maar als je goed leest en de site van speek erbij houdt kom je er echt wel VAG Diagnostics

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kan aan deze kabel komen voor 37,95:

Waar moet de kabel allemaal aan voldoen ?

 

 

obd2canbuskabel.png

 

- Diagnostic via CAN and special functions via K-line.

- Covers all electronic control units in vehicles (diagnostic addresses from 0x01 to 0x80). This

can allow of user to investigate and diagnosis some new units untouchable for remaining

diagnostic tools. Functions are under CAN-TP2.0

- Manual definition of running diagnostic session not like remaining diagnostic tools always

standard diagnostic session 0x89. Function is under CAN-TP2.0

- Broadcast diagnostic request, disable normal communication, clear DTCs, Logistic (transport)

mode,.... Functions are under CAN-TP2.0

- Allows managing of brand new units (and immobilizer units) where is allowed programming of PIN,

SKC, BGW, MAC. Functions are under CAN-TP2.0

- Most of popular diagnostic requests, identifications, coding, adaptations, DTCs and S.O.

Functions are under CAN-TP2.0

- Odometer correction in instrument clusters and EDC15x

- Read Security Access Code/Login WFS

- Read/program immobilizer data

- Read/write EEPROM from instrument cluster/immobilizer. All supported clusters CAN/K

- Read/Write EEPROM of Engine Control Units BOSCH VAG-EDC15x, VAG-ME7.1.1, VAG-Cartronic

ME7.8,Porsche

- Key learning buttons for easy usage (not needed security code). Can do component security

authorization

- Key learning Porsche CAYENNE (not needed security code) K+CAN

- Reading flash memories EDC16x, EDC15x, ME7x, MED951, MED751 (with next update will be possible

programming of flash memories

- Crash data clear in airbag units

- Comes with software CD

- Cable length: 145cm

- Compatible Vehicles:VW Passat/VW/VW Bora/VW Polo/VW Golf/Audi A6/Audi A8/Audi A4/Skoda

Superb/Skoda Octavia and so on

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is geen vagcom kabel, maar een cancommander, kan je naar het schijnt hetzelfde mee (ik heb beide), maar vagcom werkt STUKKEN makkelijker...

 

grtz, dre

 

zoiets zou ik dan waarschijnlijk goed kunnen gebruiken ? (ivm met ombouw van 2007 naar 2010 tacho ?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
peter zou ge dan nie gewoon eens afspreken met dre voor da te doen

moet toch het een en ander omgeprogrameerd worden zunne , en dan kom ik ook langs doen we gewoon ne mini meet 8-)

 

jep, zou dat wel willen maar weet niet of Dreke de juiste tools hiervoor heeft/had omdat de 2010 tacho's met een ander protocol werken ofzo (anders zou ik me dat aanschaffen en zou Dreke dit kunnen gebruiken, is niet de bedoeling dat Dreke gerief moet kopen om mijn "goestjes" in orde te kunnen brengen :lol: ).

Het zou misschien met vag-commander kunnen werken maar dat wist hij niet met zekerheid te vertellen.

Heb namelijk een tacho besteld met witte verlichting maar daar staan 11.000km op en die zouden dan 62.xxxkm of 0km moeten worden. En aangezien je maar de eerste 100km de kilometerstand kan aanpassen moet het programmatisch gebeuren.

Ook zou ik dan de functie "Needle sweep" aan willen laten zetten.

Heb dan ook een setje elektrische inklapspiegels bij Oele op de kop kunnen tikken en normaal gezien zou dat plug and play moeten zijn maar op de website van Renz tonen ze toch wat programmatie. Ook ben ik aan het twijfelen om dan ineens (omdat de deurpanelen er toch af zijn dan) de instapverlichting (in de deuren) er in te bouwen.

 

Zou da in ieder geval zien zitten om es nen minimeet te gaan doen, maar daar moet Dreke maar over beslissen of hij dat ziet zitten om nen minimeet te gaan hebben.

 

Ook heb ik me een Vag-com kabel besteld en zou ik misschien eens een snelle cursus en wat raad kunnen krijgen dan :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen probleem. Zelzate is ook niet zó ver weg... En ik maak me nog wel eens een (half?) dagje vrij....

 

Als je al instapverlichting monteerd : 3C voor MY 2007 is aan te sluiten aan comfortmodule voor de achterdeuren. Vanaf MY 2007 aan te sluiten aan de ruitmotor. voordeuren is aan de ruitmotor. 't Is maar dat ge geen verloren werk doet...

Bij de klapspiegels moet er alleen de instapverlichting bijgecodeerd worden.

 

Dat van de vagcommander moet ik eens testen, de mijne is ondertussen enkele jaren oud. Ik veronderstel niet dat er al een versie is voor de 2010 modellen.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Geen probleem. Zelzate is ook niet zó ver weg... En ik maak me nog wel eens een (half?) dagje vrij....

 

Als je al instapverlichting monteerd : 3C voor MY 2007 is aan te sluiten aan comfortmodule voor de achterdeuren. Vanaf MY 2007 aan te sluiten aan de ruitmotor. voordeuren is aan de ruitmotor. 't Is maar dat ge geen verloren werk doet...

Bij de klapspiegels moet er alleen de instapverlichting bijgecodeerd worden.

 

Dat van de vagcommander moet ik eens testen, de mijne is ondertussen enkele jaren oud. Ik veronderstel niet dat er al een versie is voor de 2010 modellen.

 

grtz, dre

 

Is goed, we spreken zeker nog wel eens af, moet toch binnenkort in Mechelen zijn voor een uitstap en we overnachten dan in het Novotel. Kan ik dan misschien eens langskomen om het een en ander te bespreken. Mijne is van MY 2007 en de ruitmotoren vooraan moeten zowieso vervangen worden voor de klapfunctie van de spiegels maar die ruitmotoren heb ik ook al. Heb al de how-to gezien op passat3c.info van klapspiegels en instapverlichting.

Wil graag zeker zijn dat de teller instellen in orde komt voor ik de ombouw doe van de connector enz.

heb al eens een PB gestuurd naar Arjan van A.C. parts van het topic http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=111&t=35511 met de vraag hoe hij deze heeft aangepast, maar nog geen reactie gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij heeft dezelfde als de mijne denk ik. De mijn doet ook de 'Needle sweep' zonder iets te programmeren... En hij had er ook eentje met minder dan 100 km op de teller, dus dat was ook geen probleem om hem aan te passen, dan gaat het sowieso met vagcom.

 

Met MY2007 heb je het gemakkelijk om de instapverlichting aan te schakelen... Je moet niet heel het interieur door...

 

Als ik morgen de tijd vindt sluit ik even de cancommander aan om te kijken dat ik aan de kmstand kan komen...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hij heeft dezelfde als de mijne denk ik. De mijn doet ook de 'Needle sweep' zonder iets te programmeren... En hij had er ook eentje met minder dan 100 km op de teller, dus dat was ook geen probleem om hem aan te passen, dan gaat het sowieso met vagcom.

 

Met MY2007 heb je het gemakkelijk om de instapverlichting aan te schakelen... Je moet niet heel het interieur door...

 

Als ik morgen de tijd vindt sluit ik even de cancommander aan om te kijken dat ik aan de kmstand kan komen...

 

grtz, dre

 

Was dat niet van een donor passat van 2010 en op het einde van het topic vroeg hij nog hoe hij de "needle sweep" functie kon activeren, maar daar was hij dan zelf aan uitgekomen. Ik weet het niet, maar dat wou ik hem dus vragen.

 

Dan kijk ik al eens bij de dealer om de onderdelen te bestellen voor de instapverlichting

 

okee, als je dat eens zou willen controleren,

Al bedankt hé Dreke !!

 

ondertussen ook bericht gekregen dat mijn vag-com kabel morgen word verzonden.

 

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de klapspiegels moet er alleen de instapverlichting bijgecodeerd worden.

grtz, dre

Ik kan me echt niet herinneren dat te hebben moeten doen.

Volgens mij werkte het zelfs met de oude stuurmotoren.

Maar Jij en Alex weten het beter dan ik.

Sorry Wulfke, ik dacht echt dat het zo werkte.

Maar met hulp van Dre komt het zeker goed.

Hij heeft mij geholpen met memory spiegel ombouw en heeft jouw/mijn spiegels dalijk dus weer in z'n handen.

 

Nu maar weer ontopic......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de klapspiegels moet er alleen de instapverlichting bijgecodeerd worden.

grtz, dre

Ik kan me echt niet herinneren dat te hebben moeten doen.

Volgens mij werkte het zelfs met de oude stuurmotoren.

Maar Jij en Alex weten het beter dan ik.

Sorry Wulfke, ik dacht echt dat het zo werkte.

Maar met hulp van Dre komt het zeker goed.

Hij heeft mij geholpen met memory spiegel ombouw en heeft jouw/mijn spiegels dalijk dus weer in z'n handen.

 

Nu maar weer ontopic......

 

geeft niks Oele. Idd, met de hulp van Dreke zal het inderdaad wel goed komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De VAGcommander 5.0 doet het dus NIET met de nieuwe tellers... (kan module niet bereiken..., of zoals gezegd een ander protocol).

Volgens mij moet de dealer het wel kunnen aanpassen, als die het wil natuurlijk....

 

Ja Oele, +2 voor omgevingsverlichting... zat waarschijnlijk al in jouw ruitmotoren geprogrammeerd....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De VAGcommander 5.0 doet het dus NIET met de nieuwe tellers... (kan module niet bereiken..., of zoals gezegd een ander protocol).

Volgens mij moet de dealer het wel kunnen aanpassen, als die het wil natuurlijk....

 

Ja Oele, +2 voor omgevingsverlichting... zat waarschijnlijk al in jouw ruitmotoren geprogrammeerd....

 

grtz, dre

 

om niet verder dit topci te vervuilen ben ik verder gaan reageren op mijn topic ivm de ombouw van de tacho

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden