Ga naar inhoud
  • 0

Olielekkage


TDI-David

Vraag

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik heb het laatst(EGR) ook compleet gedemonteerd en schoongemaakt bij een klant, hij zou een week of wat gaan rijden en kijken of het nog weer vettig werd.. tot nu toe heb ik hem nog niet weer gehoord..(of hij is druk, dat kan ook)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb het laatst(EGR) ook compleet gedemonteerd en schoongemaakt bij een klant, hij zou een week of wat gaan rijden en kijken of het nog weer vettig werd.. tot nu toe heb ik hem nog niet weer gehoord..(of hij is druk, dat kan ook)

 

Ik vermoed dat Vdub het over mij heeft :embarassed:

Vdub heeft 3/4 weken geleden mijn EGR schoongemaakt. Inmiddels, ongeveer 900 - 1000 km verder, ziet het er nog best schoon uit. Ik heb nog wel foto's van de vervuilde EGR. Ik zal deze één dezer dagen uploaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb er vanavond weer een schoongemaakt, was net zon smeerbende als bij jou Cengiz

 

Ik ben dus niet de enige begrijp ik :twisted:

Is het niet mogelijk om dit probleem definitief op te lossen? Ik neem aan dat de meeste Passat rijders zij EGR wel heeft afgedopt. Van Matthijs heb ik ooit begrepen dat er (lege) buizen te koop zijn die je ipv je EGR kunt plaatsen. Dan heb je ook geen last meer van een lekkende EGR die je toch niet gebruikt. Of ik denk te makkelijk, dat kan natuurlijk ook :mrgreen:

 

Als er genoeg animo voor is, inkoopactie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deed mijn EGR klep ook, van een 2004 74kW TDI.

Nadat ie getuned was, is ook softwarematig de EGR uitgeschakeld en er een plaatje tussengegaan.

Die EGR klep heeft bovenin een paar gaatjes, daar komt die olie door naar buiten.

Dat is dichtgekit (de gaatjes dus he, niet de EGR zelf). Nu een jaar terug, alles blijft mooi schoon en rijdt goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan je deze zo plaatsen ?

 

Ik heb even gekeken bij mijn auto alleen zitten er op de egr klep twee slangetjes wat doe je dan met deze ?

 

http://www.celtemp-services.nl/power-vo ... p-178.html?

 

of

 

http://www.celtemp-services.nl/power-vo ... p-176.html

 

Ik heb er ook wel oren naar heb de gaatjes al dichtgekit maar het blijft smerig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de foto idd bij David (Celltemp) vandaan, ik weet alleen niet of ze passen aangezien ze voor een Golf bedoelt zijn.

 

Ik krijg iig voor een AVB eerdaags een defecte EGR, die ik zelf wel even namaak met een buisje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden