Ga naar inhoud
  • 0

Afneembare trekhaak: Welke wel of juist niet?


villyman

Vraag

Ik zoek een afneembare trekhaak voor op mijn Passat 3BG Stationwagen 4Motion uit 2004.

Ik kijk ook in de buurlanden en zie dat er verschillende fabrikanten en dus dito systemen zijn.

Zijn er nu héle goede systemen die aanbeveling kunnen krijgen (of mindere die ik moet mijden?)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb een poos terug een afneembare trekhaak gemonteerd, systeem is vergelijkbaar met dat van bosal (komt waarschijnlijk uit dezelfde fabriek).

Nou weet ik niet zeker of je voor een 4M een andere trekhaak moet hebben.

 

Heb anders voor je nog wel een adresje, mijne was in ieder geval spotgoedkoop.

Bevalt me nog steeds prima, ook zeer zware aanhangers (boven officiële trekgewicht auto) geen probleem mee gehad.

viewtopic.php?f=103&t=24434&start=41

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo Jasper, dat is een mooi systeem! Gaat die er ook vlot op en af?

Ik kreeg graag het adres waar je die vond; ik informeer dan eens naar de mogelijkheden.

Blijkbaar is er bij een trekhaak ook een kabelboompje geleverd? Zit daar dan op de auto ook ergens een fiche voor klaar? (Zal wel te makkelijk gedacht zijn, vrees ik!)

 

Ik heb me toch laten vertellen dat er voor een 4Motion een aparte trekhaak bestaat. Geen idee welke verschillen er zouden zijn achteraan de auto maar dat blijkt toch zo te zijn. Iemand meer info?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik krijg een nieuwe GDW trekhaak aangeboden. De verkoper zegt dat de bumper niet moet beschadigd worden maar de handleiding spreekt toch over een stukje van 3 op 16 centimeter dat onderaan (zou in een niet-zichtbaar gedeelte moeten zijn) zou moeten worden uitgesneden.

Iemand hier ervaringen (of een foto) van?

Ziet er wél een mooi systeem uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou weet ik niet zeker of je voor een 4M een andere trekhaak moet hebben.

Een 4motion heeft beslist een andere trekhaak dan een voorwielaandrijver.

 

Ik heb overigens nog een 4motion trekhaak liggen in de garage

Daarvan is alleen de haak krom, doordat ik ooit van achter ben aangereden.

Maar de balk is nog helemaal goed. het is wel een vaste trekhaak

Als jij een kogel weet te versieren of de huidige bij een smid recht kan laten buigen mag je de trekhaak zo van me hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zo Jasper, dat is een mooi systeem! Gaat die er ook vlot op en af?

Ik kreeg graag het adres waar je die vond; ik informeer dan eens naar de mogelijkheden.

Blijkbaar is er bij een trekhaak ook een kabelboompje geleverd? Zit daar dan op de auto ook ergens een fiche voor klaar? (Zal wel te makkelijk gedacht zijn, vrees ik!)

 

Ik heb me toch laten vertellen dat er voor een 4Motion een aparte trekhaak bestaat. Geen idee welke verschillen er zouden zijn achteraan de auto maar dat blijkt toch zo te zijn. Iemand meer info?

 

Trekhaak gaat er makkelijk op en af, beschermdop aan onderkant auto afpakken (zodat er geen vuil in het mechaniek komt). Daarna de haak: steek klik en vast.

Eraf, aan de knop draaien en uitpakken, beschermdop terug en klaar.

 

Ohja, de stekkerdoos klap je makkelijk in en uit de auto. Heb hiervoor aan de onderkant een klein stukje bumper weg moeten halen met de dremel, maar je ziet er niets van.

 

Zit inderdaad kabelboom bij, kan zo bij de achterlichten ingeprikt worden.

 

Zal het adres opzoeken en even per pb versturen, kun je zelf informeren of hij ook trekhaken heeft voor een 4M.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hé Keek,

 

Mooi aanbod doe je me daar! Ik wil echter toch een afneembare haak. Mocht het niet zover zijn, dan kwam ik even kijken maar vanuit Eeklo (Belgenland) zal dat best een eind rijden zijn...

Daarom zal ik niet de volgende eigenaar van uw haak worden. Misschien doe je er een andere forummer een plezier mee?

 

Nogmaals bedankt, ik waardeer het aanbod ten zeerste!

Mvg, Tim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had een Bosal en heb die vervangen voor een Westfalia, zie je niks van indien losgekoppeld en weggeklapt. Ik heb ebay.de destijds afgespeurd daar kun je wel goedkoop(er) terecht, reken wel op minimaal 25 euro verzendkosten maar dat was voor mij nog steeds de moeite waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden