Ga naar inhoud

modificatie accubakplug niet afdoende


Jasper

Aanbevolen berichten

Vanavond bij het op slot doen van mijn auto hoorde ik maar een hele zachte piep uit het alarm komen.

Klonk eerlijk gezegd alsof de sirene onder water stond.

 

Zojuist even gekeken, en inderdaad, accubak blijkt vol water te staan, ondanks dat de officiële modificatie van de dealer aan mijn auto is doorgevoerd.

Dus hierbij voor iedereen die de pluggen heeft gemodificeerd, het is dan nog geen garantie dat je accubak droog blijft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de pluggen verwijderd, stond ongeveer 3cm water in de bak, nog "op tijd" bij dus.

Had in het verleden wel eens met de tuinslang gespeeld, water liep toen goed weg.

 

Nou zag ik ook dat er water blijft staan rondom het deel waar de ECU zit.

Kan iemand mij vertellen hoe het water daar weg moet lopen?

post-4510-1423824155,9811_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt matthijs, kon zo snel toch niets vinden.

Heb nu zelf een oplossing gevonden, meteen paar foto's gemaakt.

Moet nu uit eten (ook leuk), dus plaats morgen foto's met uitleg.

Ook daar was namelijk nog een mooie plaats waar veel blad tussen zat en er water via de zekeringkast de auto in zou kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals beloofd nog meer uitleg.

 

Naast een bodempje water in de accubak, stond er ook water in het hoger gelegen deel aan de bestuurderszijde.

Het water kon naast de bak waar de ECU in zit niet weglopen en met een beetje pech loopt het dan langs de pakking af via je zekeringkast naar binnen.

Onderop deze plastic bak zit namelijk de kabeldoorvoer naar de zekeringkast, relais enzovoort. De bak zit met een ovale pakking op de carrosserie geschroefd.

Onder en naast deze bak zaten dus veel bladeren, te zien in beide foto's, waardoor het water niet weg kon lopen.

Ter verduidelijking, op de foto's is de bak waar de ECU in zit al losgemaakt en opgetild om het blad te kunnen verwijderen.

post-4510-1423824162,5432_thumb.jpg

post-4510-1423824162,6526_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 months later...

Kijk, die info zocht ik :thumb:

 

Is bij mij nl ook.. Accubak loopt mooi leeg en langs die zwarte doos blijft wel wat water staan. Morgen maar even losmaken en rommel verwijderen, de plug onder accu was al verwijderd bij/door vorige eigenaar en die onder rembekrachtiger heb ik zelf ''behandeld''. Ik wist nl niet wat de oorzaak was en had al gezocht naar info. Moet de parafaan ook los/weg om de zwarte doos te liften??

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden