Ga naar inhoud
  • 0

passat op G3


sander78

Vraag

Hallo

 

Ben nieuw hier ben sander woon in deventer.

Heb een vraagje.

Heb mijn oog laten vallen op een passat 2.3 20v uit 1998 op G3 met 338.00 op de teller.

Zijn er dingen waar ik op moet letten als ik ga kijken ook wat de kilometerstand betreft.

Is zo'n motor geschikt voor lpg of juist niet.

Rij nu volvo (sorry) en die heeft 415.000 gelopen op G3 en loopt nog als nieuw staan volvo ook wel een beetje bekent om maar weet niet hoe dat bij volkswagen zit.

 

alvast bedankt voor de reacties groet sander

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij mijn weten heeft een Passat V5 uit 1998 géén 20 kleppen, maar 10 stuks. 338.000 km is natuurlijk een respectabele afstand. Waarom zou je de volvo wegdoen, als die nog loopt als nieuw? Ik zou doorsparen voor een jongere Passat als je zo graag wilt overstappen.

 

Zelf laat ik nu een V5 uit 2003 voorzien van een G3 installatie. Op dit moment staat er 135.000 op de teller. Ben blij als deze de 250.000 haalt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Reden van dat de volvo S70 weg gaat is gezinsuitbreiding en een station lijkt me wel wat makkelijker nu ivm met de 2e op komst en de honden.

ik vond deze passat wel erg mooi maar kon eigenlijk weinig vinden op internet hoe zo'n auto het doet op lpg.

zodoende kwam ik dus op jullie forum terrecht.

 

MOmax het moet V5 zijn sorry

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gezien de hoge kilometers van deze vr5 zou ik het persoonlijk niet doen, weet niet of deze installatie later is ingebouwd zoals bij mij, maar als die al heel lang op lpg/g3 rijd dan heb je grote kans dat de motor flinke slijtage heeft. ingebrande kleppen etc etc . en hoe is de onderhoud van deze wagen, is de distributie ketting vervangen geweest, heeft die een schakelbak of heeft die een automaat. etc etc das wel heel belangrijk gezien de aantal Km.

Weet je het zeker dat die een G3 heeft en geen lpg , want daat zit nog een verschil in kwa wegenbelasting.

Zelf heb ik mijn vr5 voorzien van een G3 installatie , dit was op 172.000 km nu sta ik op 222.000 het rijd goed .

ik weet niet hoeveel km je rijd, als dat wel het geval is dan is een diesel misschien wel een goede optie.. maar die heb je niet in een vr5..

Met goed zoeken vind je best wel een goede vr5 met lpg met minder km dan deze..

 

 

Effe voor je gezocht op MP staat een mooie , is wel particulier maar net 210.000 km met automaat voor 2650,- pas gekeurd , mooie interieur , lijkt op de mijne. Wie weet , misschien is het wel wat..

 

 

Link : http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 1%26fs%3D1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor hoge kilometerstanden ben ik op zich helemaal niet bang, want dat zijn meestal vel snelweg kilometers.

Mijn auto heeft een halve ton meer gelopen maar lijkt op geen enkele manier bijna aan zijn eind te zijn.

maar de prijs moet er natuurlijk wel naar zijn.

Sowieso zou ik altijd liever een diesel zoeken dan een LPG exemplaar, maar dat is een persoonlijke voorkeur.

Bij mijn weten heeft een Passat V5 uit 1998 géén 20 kleppen, maar 10 stuks.

Klopt, pas vanaf 2001 hebben ze 4 kleppen per cilinder

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden