Ga naar inhoud
  • 0

V6 TDi blauwe rook stationair toerental


cbr1004rr

Vraag

Hallo, even een vraag, betreft een AKN 2,5TDI V6 heeft ongeveer 200k op de teller, weinig historiek voorhanden.

 

als ik mijn auto s'morgens start en ik vertrek vervolgens naar mij werk, rij ik vervolgens eerst rustig naar de snelweg ongeveer een 15 tal minuten, vervolgens op de snelweg en aan een grote wissel moet ik meestal even halt houden, op dat moment komt er redelijk veel blauwe rook (ruikt naar verbrande olie) uit de auto, als ik vervolgens terug vertrek rookt de auto even en nadien is het volledig voorbij???? zelf bij plangas, bij volledig warme motor lijkt het de auto minder rook te ontwikkelen.

 

Iemand enige voorstellen??? :?::?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo,

 

De nokkenas heb ik via de vulopening al eens bekeken, maar dat zegt misschien niet zo veel, ook met een metalen voorwerp kan ik op de nok geen braam voelen.

 

hoe kan ik de brandstofpomp kontroleren? ik heb VAGcom ik kan dus mijn auto uitlezen......ik heb net de auto uitgelezen en heb volgende fout

 

00575 - intake manifold pressure

08-00 control limit surpassed

 

ik heb de fout gereset en ga straks een stukje rijden om te kijken of ze terug komt, ga alle slangetjes nakijken en eventueel vervangen.

 

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ondertussen fout gereset en al een paar honderd km gereden fout komt niet terug, na het herstellen van een aansluiting aan de N75 klep (veronderstel ik)

 

maar nog steeds het probleem met het roken van de auto, nog iemand voorstellen? kan het zijn dat de koppakking stuk is en er olie in de cylinder geraakt??

 

nog advies? hoe zou ik kunnen vaststellen dat er hier een probleem is? druk meting uitvoeren op elke cylinder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou ik dan geen foutmelding krijgen? als het tijdstip fout is? mijn verbruik is 1 op 12 ongeveer gemengd gebruik snelweg/stadverkeer.

 

ik heb een log gemaakt en lijkt een lmm probleem te hebben, of misschien de egr? wat gebeurt er als de EGR steeds open staat?

 

Blijkbaar moet ik ook opletten bij het vervangen van de Lmm, zou terug een Bosch moeten zijn volgens bepaalde sites, deze zijn juist het gevoeligste, heb even de lmm volledig ontkoppeld maar dat werkt helemaal niet!!!!

 

greetz

log3811.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aan de sheet te zien idd luchtmassameter en/of magneetventiel die de turbodruk regelt.

 

Blauwe rook in het begin zou olie moeten zijn, maar als je aan de uitlaat niks nats voelt met gasgeven (even iemand laten voelen als je gas geeft) dan zou het ook nog wel eens een lekkage kunnen zijn aan de kleppendeksels (bekend probleem).

 

Olie lekt naar beneden, valt op de uitlaat en verbrandt. Da's dus rook...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

verbeter mij indien ik niet juist ben maar de turbodruk is toch volledig normaal, waarom zou er dan een probleem zijn met het magneetventiel, misschien met het ventiel voor de egr.

 

gisteren tijdens een kontrole heb ik zelf achter de auto gezeten om te kijken of de rook uit de uitlaat komt en ja hoor zeker uit het motorblok

 

Morgen een nieuwe lmm en even terug loggen...... wie weet

 

 

 

greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ondertussen een update van het probleem,

 

Reeds uitgevoerde werken

 

1 nieuwe luchtfilter

2 nieuwe LLM

3 carteronluchting gecontroleerd, en lijkt oke,

4 auto gestart met carteronluchting ontkoppeld, blaast een beetje niet zo veel.

5 Zuigleiding van turbo volledig ontkoppeld van de luchtfilter en rara..... er staat olie in de aanzuigklek van de turbo

6 blaasleiding van de turbo weg genomen, vol olie, tot aan de eerste intercooler... zuiver gemaakt, de rest nog controleren.......

7 turbo gedemonteerd en slakkenhuis inlaat gedemonteerd, zit vol met olie en veel spelling op de as.

8 Smering van de turbo nagekeken en afvoer lijkt zuiver zou oke moeten zijn.

9 op zoek naar nieuwe turbo.... iemand een voorstel? waar te kopen aan welke prijzen?? welke turbo???

 

Momenteel staat de auto dus zonder turbo te wachten op onderdelen, iemand nog verstellen of het hele systeem moet zuiver gemaakt worden en zoja met welk product kan je dit het beste doen? en dan bedoel ik het reinigingen van de intercooler.

 

De oplossing komt nader..

 

Nu nog de vraag waarom de turbo stuk is?????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik het goed heb gaat er een flexibele leiding van de ontluchting naar het midden van de 2 inlaatbuizen.

Ik heb het al eens eerder in een topic gezet, maar er is simpel een plaatje er tussen te zetten en heel makkelijk bij te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de carteronluchting nagekeken en volgens mij is hier geen probleem, trouwens tijdens stationair draaien blijft de olievuldop als hij los is liggen op de vulopening dus ik denk dat dit wil zeggen dat er niet teveel onderdruk is..... ook vergeleken met mijn andere passat, is vergelijkbaar..........

 

De turbo is terug gemonteerd maar nog niet het hele systeem zuiver gemaakt, hiervoor moet ik de intercoolers demonteren, ondertussen zal de auto blijven roken to de olie uit het systeem is waarschijnlijk, nu is de vraag hoelang dit nog gaat duren...........

 

na een rit van ongeveer 50 km de aanzuigslang turbo terug even los gemaakt en de aanzuigkant is volledig droog.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Cateronluchting was toch de schuldige.............nu blijft de vuldop zelfs stil liggen op de vulopening.

 

nieuw filterelement gekocht ongeveer 90 € en het verschil in onderdruk is enorm, in etka de partnr gezocht en besteld bij VW, ook gevonden op ebay voor 30 € misschien moet ik er eentje in voorraad leggen voor de toekomst....... indien dit nog is gebeurd.......

 

 

Groetjes

 

MArio

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden