Ga naar inhoud

Vraag over een auto


ThaMystery

Aanbevolen berichten

Ik ga minder kilometer op jaarbasis rijden. Mijn huidige auto rijd 1 op 10/11 gemiddeld.

Met een benzineauto waarmee ik 1 op 1 a 10 rij kom ik op jaarbasis goedkoper uit.

 

Natuurlijk wil ik niet snel achteruit op een auto maar ik zag hetvolgende advertentie staan:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... -1998.html

 

Mijn huidige VW, is een V6 2.5 TDI syncro uit het jaar 2000. Kilometerstand 293.000

Net een distributieriemwissel, grote beurt, APK, remschijven rondom en remblokken voor vervangen.

 

Ik zou deze auto wel willen ruilen, wat is jullie mening? en waar zou ik op moeten letten? zou eventueel een van jullie bereid zijn om de auto te testen :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er helemaal vanaf wat je bij moet betalen.

Reken ook eens het totaal verschil per jaar uit. Een V6 TDI of een V6 benzine zijn beide geen goedkope wagens in onderhoud.

Dus voor het geld wat je evt bij zou moeten leggen, kun je ook een tijd de extra kosten van overbruggen.

De wagen die je nu hebt is toch verder goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kosten van ( lek kleppendekselpakking t.g.v. problemen met de carterventilatie) lijkt me minder van kosten voor het vervangen van de nokkenassen. daar probeer ik ook naar te kijken namelijk. lastige keuze dit! verder zijn bijde auto's identiek, ik heb nu dezelfde opties als de auto waarop ik deze wil inruilen, alleen het bouwjaar en de kilometers zijn wat anders. tot hoeveel KM kan een benzine auto meegaan btw?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een 2.8 V6 haal je geen 1 op 10/11, tussen de 1 op 6 en 1op 8 zal je eerder uit komen, dus reken je niet rijk.

1.8T is dan een betere keuze als het benzine moet wezen, daar rijdt je 1 op 10 a 1 op 11 mee, op lange afstanden wat zuiniger.

V6 is wel lekker............. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1.8t 4m is wel geleverd als 3bg, maar dan zit je wel een slag hoger qua aanschaf denk ik

Nee hoor de 1,8T bestaat noch bij de 3B noch bij de 3BG in 4motion.

de 3B 1.8 of de 3BG 2.0 bestaan wel in 4motion al zijn ze zeldzaam.

Ook de V5 bestaat bij beiden in 4motion.

Alleen de 1.6 en de 1.8T bestaan wat betreft de benzine motoren niet in 4motion

De V6 en de W8 hebben het altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een 4-Motion moet zijn is de spoeling erg dun, zoniet zeldzaam met een 1.8T.

Audi A4 daartegen kom je met grote getalen tegen met een 1.8T

 

Vrees dat je qua kostenplaatje elkaar niet veel ontloopt met de diesel die je nu hebt en een V6 benzine.

Alleen dat nokkenassen probleem dat eraan zit te komen, dat is vervelend en duur.

Aan de andere kant weet je nu wat je hebt..............

 

Kijk hier nog even wat betreft je nokkenas probleem: http://www.hartogtuning.nl/ en klik even naar "Aanbiedingen" onder het kopje Aktueel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat de 1.8T niet geleverd is met een 4motion.

 

Het is inderdaad wat rolf zegt, ik weet nu wat ik heb maar met veel vooronderzoek moet ik veel te weten kunnen komen over deze auto. Misschien wil mijn monteur wel met mij mee. dat nokkenas probleem is echt duur joh.

 

Als jij 1 op 10.5 kan rijden met ong 140km per uur moet ik dat sowieso wel halen, vaak zit ik alleen in de auto dus het gewicht gaat niet erg omhoog. Wat kan jij zeggen over je auto, heb je ook een 2.8 ? hoe rijd hij verder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een 2.8 gechiped.

tja wat an ik zeggen het rijd gewoon super.

het enige 'nadeel' is dat ie met stadsverkeer een stukkie minder zuinig is. maar het genot van de v6 doet je dat snel weer vergeten.

het 4 motion systeem is ook super. vooral et de sneeuw van de afgelopen weken is geen probleem voor de wagen.

ook in de bergen tokkeld ie zonder problemen de bergen op.

ook in het onderhoud vind ik hem behoorlijk mee vallen. dit komt ook mede door dat ik ook weinig km's rij met de auto.

uiteraad is alles dan net ff een stukkie duurder maar goed te doen.

meer weet ik zo niet te vertellen.

als je nog wat wilt weten hoor ik het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ff je huiswerk doen he Keek :wink:

 

Dit is nml niet de 1e die ik zie rijden

 

GroteFoto-VR6N8RZO.jpg

Ik heb nogmaals op de autoweek pagina gekeken en de 1,8T 4motion staat er bij zowel de 3B als de 3BG niet tussen dus als ik deze site mag vertrouwen is hij in Nederland niet geleverd.

De 3B 1,8 en de 3BG 2,0 staan er wel tussen in 4motion

Natuurlijk kan hij best uit Duitsland zijn gehaald, zoals de gefotografeerde auto.

 

zo had mijn vader ooit een Nissan Bluebird stationcar met automaat.

Deze bestond ook niet in Nederland maar de dealer in Winterswijk had hem uit Duitsland gehaald waar hij wel bestond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden