Ga naar inhoud
  • 0

motor valt stil na starten


pascal

Vraag

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb een benzinemotor, maar had hetzelfde probleem. Het vervangen van de comfortmodule/stuurvergrendeling bracht de oplossing. Volgens de dealer komt dat vaker voor en vooral bij de eerste series van de 3c (2005-2006) Als je pech hebt moet de stuurstang ook vervangen worden, een redelijk kostbare ingreep. Gelukkig kon ik aanspraak maken op garantie.

De jouwe is van 2007 zie ik, maar dat zegt niet alles

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had geen andere problemen, alleen de Electronische Lenkrad Verriegelung ELV melding. En als je dan gaat zoeken op ELV zie dat in het begin de dealer stuurstang en module compleet vervangt omdat het een eenheid zou vormen (?) Zo'n raparatie kostte dan ongeveer 1000 euro, onderdelen en arbeid. :shock: Vergeet niet beide sleutels mee te leveren, moet ingeleerd worden. Je vindt ook hogere bedragen op internet.

 

Gelukkig veranderen de inzichten en is het nu mogelijk/gebruikelijk om alleen het moduul te vervangen. Ik weet niet wat voor inzichten deze werkwijze nu mogelijk maken. Ik zie het verband tussen een mechanisch onderdeel (stuurstang) en een stuk electronica ook niet zo, tenzij het een onlosmakelijk geheel vormt. Maar dat weet ik niet. Een moduul kost ongeveer 225-250 euro ex arbeid en ook hier moeten beide sleutels ingeleerd worden.

 

Bij mij hebben ze dat zo gedaan, alleen moduul vervangen, en tot op heden geen storingsmeldingen meer gekregen.

Overigens, een collega van mij heeft ook een 3c, en ook hij heeft de ELV melding. Wil op de gekste momenten niet meer aanslaan, erg onhandig bij een benzinestation o.i.d. Gaat eerdaags naar de garage en ook bij hem zal eerst, onder garantie, alleen het moduul vervangen worden.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag is mijn moduul vervangen. Ik heb een 3c uit 2006 met 175.000 km en ik vraag mij af of ik in aanmerking kom voor garantie. Ik snap dat op draaiende delen een bepaalde garantie zit, maar op electronica waar voor de rest geen gekke dingen mee gebeuren kan toch niet zo zijn dat dit geen garantie is.

De dealer begon er zelf niet over. Weet een van jullie de garantie voorwaarden zijn en heeft een van dit ook als garantie gekregen hoor dan graag hoe oud de auto was en hoeveel KM hij heeft gereden. Dan ga ik een aan de slag

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden