Ga naar inhoud
  • 0

verlagen van trendline naar sportline


Fopperr

Vraag

Hallo,

 

 

Heb nu een trendline en voel me een beetje een oude lul met een midlifecrisis (om m'n 27e) in mijn vw passat zonder verlaging.

 

Ik heb in de winter 17" vw velgen en ga binnenkort 18" voor de zomer erbij halen.

 

Op dit forum heb ik wat verhalen van andere 3C gebruikers gelezen en moet me bij hen aansluiten dat een 18" velg, er erg spastisch uitziet onder een niet verlaagde auto.

 

Aangezien ik niet het comfort verliezen wil (wat natuurlijk toch zal gebeuren), vroeg ik mij af wat het beste is wat ik kan doen. Ik wil tussen 1,5 en 3,0 cm verlagen. Het is niet mijn bedoeling de schokbrekers te gaan vervangen, maar alleen de veren. Het moet ook geen stuiterbal/kart worden.

 

 

Groeten Foppe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik heb een Koni sport setje onder mijn Passat en bevalt me erg goed.

Hier in combi met 19 inch.

image.php?mode=medium&album_id=547&image_id=5040

 

 

Je passat ziet er wel errug vet uit moet ik zeggen.

 

Ik heb wel geen zwarte, maar dat verlagingssetje zal mijn passat ook goed staan.

 

Hoe is eigenlijk het comfort nu?

 

 

Gr Foppe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey Foppe,

 

ben met hetzelfde bezig als jij, alleen heb ik al een highline. Het comfort van Blastaway zijn passie kan ik je vanavond meer over vertellen..

Ik ga vanmiddag even met sven proefrijden met de reden om het comfort van deze set even te testen alvoor ik hem zelf aanschaf..

 

Dus we keep you postet :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo fopper,

 

tja. helaas is het er niet van gekomen om nog te gaan rijden met blastaway.. naar even de bieg-mod hersteld te hebben en nog wat andere zaken, zijn we er niet meer aan toe gekomen. Voor mij werd de reden om te testen ook een beetje minder, want na met Sven erover gepraat te hebben dat ik (lees de vorige eigenaar) 245 bandjes op de RS velgen heeft gelegd (welke ik met de auto meegekocht had), raad Sven het af om deze set te plaatsen.

 

Deze banden zijn te breed om zonder problemen te verlagen met deze set, was zijn ervaring.

 

Dus... ook voor mij blijft de vraag open staan.. wat nu?

 

@gurby..

wat heet een sportline onderstel?

hoeveel verlaging is dit?

zijn dit alleen veren of ook schokbrekers?

Wat is het beste.. stealer.. of ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ha Eric,

 

 

Bedankt voor je reactie.

 

Ben destijds bij een vw dealer geweest met deze vraag.

 

Zij zeiden dat een sportline 1,5 cm verlaagd is t.o.v. de trendline. De R36 zit op 3 cm. Of dit waar is? Volgens mij kun je dit bepalen bij aanschaf van een nieuwe auto. Zag toevallig in een passat brochure dat een sportonderstel ong. €500,- duurder is (o.i.d.) meer is t.o.v. trendline... (ik woon in duitsland, daar gaat dus nog weer €250,- bpm vanaf)...

 

Officieel zijn dit de volledige schokbrekers, maar ATP/eibach e.d. leveren goede alternatieven. Het enige waar ik op moest letten was de verlagingsveren niet te laag zouden worden waardoor de veer kon "klapperen" op de schokbreker.... Maar goed, begrijp sowieso dat zo ver verlagen voor jou geen optie is aangezien je te brede banden hebt. Voor mij overigens ook niet hoor, wil nog wel een beetje comfort houden;-)

 

Bij de dealer kostte dit incl. montage €525,-, bij SKG car styling in Lichtenvoorde kost met dit €250,- incl montage. Met progressieve Eibach veren. Als ik het zo goed schrijf...

 

Stealer, steun-de-beun of tuning/stylingsbedrijf... als je maar iemand hebt die er verstand van heeft.... Dat is denk ik het belangrijkste.

 

Hou je mij op de hoogte wat je bevindingen zijn?

 

 

Gr Foppe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Foppe,

 

ja klopt, vind het ook dat comfort moet blijven vandaar OOK maar 1.5 / 2cm verlagen. bijna alle veren die ik vind zijn vanaf 3 cm, en dat is teveel vind ik.

 

Misschien had je gezien dat ik er ook nog een topic over gestart ben ivm. deze verlaging. Mocht het sportline veren worden dan is dit van jouw wel een goede tip omdat in duitsland te doen.. ik zit dagelijks op de duitse snelwegen, en woon 5 km van de grens dus dat kan het probleem niet zijn!

 

Tip, mocht je voor de koni sportset gaan, gewoon ff blastaway vragen die heeft er inmiddels ruime ervaring mee.

 

Eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ha eric,

 

Vind het inderdaad super vet om te zien, maar gaat mij m'n rug kosten:P

 

Als je inderdaad origineel sportline schokbrekers gaat kopen, zullen ze in duitsland misschien iets goedkoper kunnen zijn. Volgens mij zit er op losse onderdelen geen bpm....

 

Nog een andere vraag... je hebt nu al een highline, staat deze nog zo hoog op de "poten" als de trendline van mij?

 

Ik denk niet dat het verlagen mij 600,- waard is, vandaar dat ik ga uitkomen bij de Eibachs... Alleen nog even uitzoeken of ik 3cm niet teveel vindt. Maar als ik me dat een beetje visualiseer, staat 3cm erg sportief, maar nog wel binnen de comfort perken....

 

Ik heb je topic nog niet gevonden, maar ga gelijk ff zoeken.

 

 

Gr Foppe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij is ons onderstel hetzelfde.. zie de link... zag in je topic dat iemand een sportline heeft. Hij zegt dat het 20mm lager is dan standaard...

 

Bij de Dago (vw dealer in de buurt van Doetinchem) heeft mij dus verteld van de 15mm, maar had het volgens mij ook over 20mm.

Volgens mij kan een vw dealer in hun programma (ELSA?) kijken wat ze kunnen bestellen. Na even zoeken hadden we al resultaat.

 

 

gallery/image_page.php?album_id=1088&image_id=6554

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb een Koni sport setje onder mijn Passat en bevalt me erg goed.

Hier in combi met 19 inch.

image.php?mode=medium&album_id=547&image_id=5040

 

Blastaway,

 

Jij hebt toch 30 mm verlaging?

 

Ik zat eerst te denken aan alleen verlagingsveren voor 160,- ofzo.... een complete set heb je voor 500 eurotjes... van koni ofzo... en er zijn denk ik nog andere goede varianten.

 

Mij werd afgeraden om verlagingsveren op mijn originele schokdempers te leggen. Ik heb nu 70k gereden met de passie en dan zouden de dempers al teveel zijn "versleten"...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mij werd afgeraden om verlagingsveren op mijn originele schokdempers te leggen. Ik heb nu 70k gereden met de passie en dan zouden de dempers al teveel zijn "versleten"...

 

Verlagen met normale standaard dempers is af te raden, laat staan met reeds gebruikte standaard dempers. Reden waarom: het dempingkarakter van de demper is niet afgestemd op het veerkarakter. De schokdemper is te zwak gedempt om de veer te ondersteunen. Een demper wordt gaandeweg zijn levensduur slapper en gaat steeds slechter de veer ondersteunen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Verlagen met normale standaard dempers is af te raden, laat staan met reeds gebruikte standaard dempers. Reden waarom: het dempingkarakter van de demper is niet afgestemd op het veerkarakter. De schokdemper is te zwak gedempt om de veer te ondersteunen. Een demper wordt gaandeweg zijn levensduur slapper en gaat steeds slechter de veer ondersteunen.

 

Amen, Marcel!

 

@Foppe: ik heb weliswaar een 3BG, maar rijd ook 55.000 km per jaar met mijn Koni Sport Kit. Ik kan je zeggen dat het comfortverlies echt minimaal is, met deze set wordt je auto echt geen stuiterbak. Wat mij betreft waren het €600 perfect besteed!

 

Ik vind het trouwens echt af te raden om te besparen op je onderstel, een goed gebalanceerd onderstel heeft tenslotte ook invloed op de veiligheid. Bovendien scheelt het qua prijs echt niet zoveel of je een OEM set schokdempers + veren laat monteren. (heb je nu voldoende argumenten om gewoon een Koni Sport Kit te gaan bestellen? :wink::wink::P:P )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ha Thijs,

 

 

Ben het helemaal met marcel eens hoor, daarbij heb ik een auto van net 2 jaar oud, dat ga je niet verneuken door alleen de veertjes te vervangen...

 

Ik begreep ook al dat Koni iets minder stug is dan de KW variant.... de sportkit wordt helaas niet voor de 3C gemaakt zag ik, wat is hier het alternatief voor? €600,- is mij dit ook wel waard... (dacht aan de €500,-, maar die €100,- extra....;-)).

 

btw, argumenten genoeg!!:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat voor zet koni's heb je er onder? Op jouw foto's bij jou album/afbeeldingen lijkt hij wel redelijk laag te liggen.. Is dat echt maar 4 cm of is het 6 cm?

 

Ik heb ook contact met Jos gehad. Hij is geen fan om alleen veren te doen. Valt altijd tegen. De kans is dus aanwezig dat ik nog maar ff een paar maandjes wacht op de winstuitkering en nu in 1e instantie alleen voor de chip ga.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is de koni sportkit (?) en verlaagd 40/40. Ik heb destijds alleen de veren vervangen door Eibachs. Is best ok hoor. Mijn schokbrekers waren kapot dus heb gekozen voor een volledige set van koni. Dat verschil is dan wel weer groot.

 

Als ik het opnieuw zou doen had ik meteen koni's gemonteerd. De montage neemt veel tijd omen die moet ook betaald worden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden