Ga naar inhoud
  • 0

Wie legt het me echt uit ?


kuipstoel

Vraag

Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer.

 

Wie kan me definitief uitleggen wat ik nodig heb om bij mijn 3B Variant van 1998 de deuren op afstand te openen ??

Andere comfortmodule ?? Welk type en/of origineel nummer ?

Waarschijnlijk 1 of uiteraard 2 afstandbedieningen ??

Kan het zijn dat mijn auto ooit wel met cv + afstandbediening is geleverd maar dat dit niet meer werkt of dat de ab weg is ofzo ?

Zou je dit bij de dealer aan de hand van het chassisnummer kunnen achterhalen?

Ik vind het best wel apart:

Een Highline variant met leder/alcantara interieur, houtinleg, climate control, 4x elec ramen en spiegels enz. Maar bijv geen ab op cv en geen cruise control.... :?

 

Grt Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

dat valt nog mee! en dat is dat een originele klapsleutel? en geslepen als je chassisnummer/sleutelnummer doorgeeft?

 

Uiteindelijk is dat dan iets duurder dan zo'n aftermarket setje en lijkt mij kwalitatief een stuk beter...

 

tx voor de info :)

 

Ik ga dan maar even achter zo'n comfort module aan, en dan sleutel ff via garage of importeur :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nee, dat is alleen het zenderdeel.. ik heb toen gewoon een complete sleutel bij de dealer gekocht, deze is op chassisnr geslepen en aangeleerd bij de VW, ik heb maar 1 baard/klapsleutel aangezien ik de enige ben die erin rijdt, welk werken mn 2 ander sleutels zonder klap ook nog

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probeer vanavond even te kijken welke Comfort Module er daadwerkelijk in de auto zit, begin het vage vermoeden te krijgen dat die module eens vervangen is geweest voor een nieuwer exemplaar (en met ondersteuning voor originele AB), als dat zo is, scheelt het weer een stuk :)

 

Ga vanavond (als dat zo is) even proberen met de reserve sleutel van m'n pa z'n auto (Passat 1.8T van 2002)

 

En anders ga ik vrolijk verder zoeken naar een Comfort Module :)

 

Ik hou jullie op de hoogte :)

 

Groet,

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En weer een stapje verder denk ik :P

 

Ik heb er dus een Comfortmodule inzitten met maar 1 aansluiting (1J0 959 799 H), die dikke stekker is gelijk bij de 1J0 959 799 AH? Met als verschil dat die 2e stekker voor de AB is? Maar... wat wordt er dan op die 2e stekker aangesloten? Wat moet ik daarvoor fixen om dat aan de praat te krijgen?

 

Matthijs, had je hetzelfde probleem als ik nu heb? Wat zou je adviseren te doen? Ik heb die comfort module er al uit gehad, de handigheid heb ik nu wel :P

 

Ik heb nog even zitten neuzen op Internet, die AH modules zijn zat bij bosjes te koop, nu is het alleen nog de vraag of dat alles gaat werken op m'n passat...

 

Gr,

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oooow zo, ik had bij m'n vorige passat een losse afstandsbediening, daarbij wou het sowieso niet, dit wil misschien (zeg met nadruk misschien!)

 

Sleutels aanvragen bij de dealer gaat je geld kosten... ik had nagevraagd, zenderdeel (dus de knoppen) + bijpassende sleutelbaard en sleuteldeel +/- 125 euro...

 

Je zou eens bij de dealer kunnen vragen of voor jouwe een dergelijke sleutel te bestellen is, ik zou dan 1 sleutel nemen om de kosten beetje te drukken, hou je deze als reserve... deze sleutel die je nu hebt is nog wel goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de sleutel die ik nu heb is nog goed. Ik heb ook nog een losse afstandsbediening voor het alarm en startonderbreking. Het mooiste zou natuurlijk zijn dat ik maar 1 sleutel/kastje nodig heb om de auto te kunnen starten (wat nu niet het geval is)

dit is het type alarm: gemel serpi star gr420

 

In ieder geval bedankt voor het advies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben al 3 dagen bezig om de afstandsbediening van From-cars te laten werken. Het is mij nog steeds niet gelukt. Het enige dat lukt is hem te sluiten maar daarna gebeurd er niets meer. Ik heb ook het voorgaande bericht en uitleg gelezen en uitgeprobeerd maar ik kom niet verder. Er zijn wel 3 mogelijkheden om het te doen. Ik heb eerst gekozen voor de manier onder de bestuurdersstoel zie uitleg hieronder. Daarna bleek er nog een schema te zijn dat speciaal voor mijn model 1997 was. Welk schema moet ik gebruiken. Ik kies liever niet voor de optie waar je het uit de deur moet halen omdat ik liever geen toekomstige lekkages wil hebben.

 

Hieronder de 2 opties die ik geprobeerd heb. Sluiten gaat wel maar openen niet.

Optie 1

VW Passat 1998:

CV draden zitten onder de bestuurders stoel (onder de vloer bedekking)

Zwarte 23 polige stekker

Open = Bruin/Groen (pin nr.4)

Dicht = Bruin/Blauw (pin nr.2)

 

Opmerking: gebruik een weerstand van 180 ohm.

 

Knipperlichten draden achter linker schoppaneel zit een bruine 10 polige stekker

pin nr.9 draad = wit/zwart

pin nr.10 draad = zwart/groen

 

Optie 2

Schema CV Passat vanaf 1997:

 

Passat-1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden