Ga naar inhoud
  • 0

bieg mod aanpassing vag com


guyke

Vraag

je hoort me al aankomen zeker

na het aanpassen van de bieg mod moeten in de buitenste lampen de binne lichten uitgezet worden ,

ik hoor iedereen maar zeggen cental electrics rij 9 0000000 vervangen door 00000115 etc etc ....

kan er iemand aub een paar print screens maken en stapsgewijs uitleggen aan een niet pc nurd hoe ik deze aanpassing kan doen

ik steek overal mooie fotos bij mijn aanpassingen en hoop dat eens iemand dat voor mij wilt doen zodat ik dat vagcom progamma eens onder de knie kan krijgen

dank u

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo guy, ik kan het je helaas zo niet vertellen omdat ik het programma niet ken, maar als ik het zie dan zal het wel lukken. Als het niet gaat, kijken we samen binnenkort wel even als je wilt.

 

Maar screengrab zou natuurlijk helemaal toppie zijn als iemand die kan regelen.

 

PC is niet mijn handicap :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
eventuele print screens met een pijltje waar men die aanpassingen moet doen is zeer welkom

ben echt nul op de pc ,dat is mijn grootste handicap

Als je gewoon de vagcom voor canbus hebt hebt je als het goed is gewoon een long coding helper, daar hoef je geen expert oid voor te zijn en zelfs met pc-vrees is dat te doen:

 

Zo ziet een long coding scherm eruit:

lcode1.png

 

Als je nu in jou geval vakje vakje 9(=Byte9) de waarde in dat vakje even noteert en veranderd in 00 en dan Exit drukt en DO-it

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

{Bordnetz}

 

Steuergerät Codierung

 

STG 09 (Bordnetz) auswählen

STG Lange Codierung -> Funktion 07

 

Byte 09

 

Zusatzfunktion Bremslicht links/rechts als Schlusslicht

(Auflösung: 1 % / Standard: 22 %)

 

 

Remlicht als parkeerlicht uitschakelen

standaard in binair dan --> 0000 1010

 

omzetten in binair naar 0000 0000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag bij Jaap langs geweest (nogmaals bedankt Jaap) om de binnenste unit uit te schakelen. De Byte 09 keurig op 0000 0000 gezet, echter de binnenste unit bleef branden. :(

 

Na enige keren geprobeerd te hebben zonder resultaat, maar eens in Jaap zijn 3C geprobeerd en daarin werkte het in 1 keer. :D

 

Heeft iemand een idee waaraan het kan liggen dat alleen de Byte 09 wijzigen bij mijn 3C niet zou kunnen werken? Wellicht heeft dit toch te maken met het feit dat ik een set US achterlichten heb? Of...... :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja ik zou ook zeggen dat het niet in het achterlicht kan zitten, die hoeft ja alleen maar te branden om het zo maar te zeggen. De electronica wordt vanuit de computer aangestuurd. Daarom vonden wij het ook zo vreemd dat het in Jaap zijn 3C wel werkt, maar in die van mij niet. Als niemand een oplossing weet, zal ik het morgen eens proberen met mijn originele achterlichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De reden van mijn probleem is bekend! Het zit hem toch in de US achterlichten. Net even mijn originele unit terug geplaatst, waarin keurig alleen de buitenste ring alleen brandt! Maar ja hoe krijg ik dit nu werkend in mijn US lampen?

 

Ik zag dat er in het stekkerblok een extra zwarte draad zit t.o.v. de standaard unit. Deze extra draad gaat naar de aansluiting onderop de ronde LED unit.

Daarop zit bij beide units een stekkeraansluiting voor drie draden.

 

Standaard: rechts rood, midden niks en links bruin.

In mijn US lampen is dit: rechts rood, midden bruin en links zwart.

 

Je zou zeggen dat als ik de zwarte draad weg zou halen, de aansluiting identiek is aan de originele lampen, echter waarom zit de bruine dan midden ipv links?

 

Weet iemand het aansluitschema van een US achterlicht??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het gevonden!! Na ff googlen kwam ik terecht op een Amerikaans forum waarop ze de Bieg Mod plaatsten in US achterlichten. Alleen met de Vagcom instelling werkt dit in de States dus niet. Je moet hiervoor de zwarte draad doorknippen die ik dus extra heb. Morgenavond direct ff doorknippen! :D

 

Zie pics.... dus voor alle andere 3C rijders met US lichten... er is weer hoop! 8-)

 

l_3829c4572f4d45e283481947a1bb0fb3.jpg

l_d7deb7e4176f4653a4804d016402076b.jpg

l_6fbaae6b11564a26b4835d9893e6b6d1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Jaap woon in emmen zou jij me willen helpen om die binnenste lamp uit te schakelen via vag com

 

zou graag mijn achterverlichting als bieg mod willen hebben

 

heb standaard achterverlichting op mijn passat 3c

na uitschakeling van de binnenste lamp werkt mijn remlichten dan nog wel want die werken ook via de binnenste ring

kun jij me verder helpen weet niet bij wie ik anders kan aankloppen

 

vriendelijk bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@sallie, bij een bericht van iemand staat aan de linkerkant zijn naar en evt. afbeelding. Daaronder zit een knopje PB.. (persoonlijk bericht) oftewel PM (personal message) die klikken, dan stuur je die persoon een berichtje wat alleen naar hem gaat en niet hier op het forum komt te staan!

 

Ik kan je wel helpen met de middenstip uitschakelen... alleen is een beetje ver weg :wink:

Succes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja ik had het al voor elkaar met pm bericht sturen

heb jaap al een bericht gestuurd maar ben bang dat ik die voorlopig niet te spreken krijg die is namelijk offshore operator haaha

das weer pech

 

maar als die middenstip uitgeschakeld is werkt de middenstip nog wel als remlicht want dat doet ie nu namelijk ook alleen wat sterker verlicht

 

groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden