Ik vroeg me af, zeker gezien de huidige temperaturen, of het mogelijk is om op een eenvoudige manier de motor (en dus ook het interieur) sneller op te warmen. Momenteel duurt het 10-15 min voordat de motor z'n werktemperatuur heeft bereikt.
Aangezien de luchtinlaat naar de gril loopt had ik het idee om het tussenstuk tussen de gril en de luchtfilter behuizing eruit te halen. Op deze manier zuigt de motor lucht vanuit de opwarmende motorruimte ipv buitenaf. Dit zou in theorie moeten werken. Heb dat tussenstuk er zojuist uit gehaald dus mijn bevindingen hierover zal ik binnenkort vermelden.
Echter, toen ik het tussenstuk inspecteerde viel me op dat de ingang veel kleiner is dan de uitgang.
De ingang naar het luchtfilter is nu 2,4x groter dan met tussenstuk. Kortom, door het te verwijderen is er minder weerstand en dus minder verliezen. In theorie zou dit dan betekenen meer vermogen en minder verbruik bij normaal gebruik.
Samengevat, veel verwachtingen in theorie. Ik zal jullie op de hoogte brengen van de resultaten in de praktijk. Tevens ben ik wel benieuwd wat jullie van deze goedkoopste 'tuning' ooit vinden.
Vraag
Shane
Ik vroeg me af, zeker gezien de huidige temperaturen, of het mogelijk is om op een eenvoudige manier de motor (en dus ook het interieur) sneller op te warmen. Momenteel duurt het 10-15 min voordat de motor z'n werktemperatuur heeft bereikt.
Aangezien de luchtinlaat naar de gril loopt had ik het idee om het tussenstuk tussen de gril en de luchtfilter behuizing eruit te halen. Op deze manier zuigt de motor lucht vanuit de opwarmende motorruimte ipv buitenaf. Dit zou in theorie moeten werken. Heb dat tussenstuk er zojuist uit gehaald dus mijn bevindingen hierover zal ik binnenkort vermelden.
Echter, toen ik het tussenstuk inspecteerde viel me op dat de ingang veel kleiner is dan de uitgang.
De ingang naar het luchtfilter is nu 2,4x groter dan met tussenstuk. Kortom, door het te verwijderen is er minder weerstand en dus minder verliezen. In theorie zou dit dan betekenen meer vermogen en minder verbruik bij normaal gebruik.
Samengevat, veel verwachtingen in theorie. Ik zal jullie op de hoogte brengen van de resultaten in de praktijk. Tevens ben ik wel benieuwd wat jullie van deze goedkoopste 'tuning' ooit vinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites
30 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten