Ga naar inhoud
  • 0

Beste plek voor en hoe een externe BT microfoon te plaatsen?


## MiKeY ##

Vraag

Hallo iedereen.

Ik ben nieuw op dit forum en wil graag mijn respect betuigen aan al jullie "car-modders".

Ik klus veel in mijn huis en ben absoluut niet onhandig maar in mijn auto heb ik nog nooit iets gedaan/veranderd.

Ok,ik heb dus een radio gekocht met bluetooth met een externe microfoon (JVC KD R901);is nog onderweg maar ik ben druk bezig te bedenken hoe ik dit moet aanpakken.

Het plaatsen van een radio is niet het probleem, dat heb ik al ettelijke keren gedaan alleen dat draadje v/d microfoon is voor mij nieuw.

Aub niet te hard lachen bij het lezen van mijn post aangezien dit voor de meesten van jullie natuurlijk een simpel klusje is maar zoals reeds eerder gezegd is dit voor mij (nog) vreemde materie is.

Ik heb de ICE sectie hier druk afgezocht voor ik dit bericht ging posten maar kon niets vinden(natuurlijk omdat jullie dat allemaal al weten :embarassed: ).

En dan nog mijn andere vraag: wat is de beste plek voor de mic? Ik heb daarover hier wel het nodige gevonden : onder de stuurkolom;middenverlichting;linker A-stijl. :?:

Zou iemand mij misschien antwoord kunnen geven op allebei mijn vragen?

Michiel

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

welkom!!

 

Hmmz beide vragen? Ik kan er maar 1 vinden maar miss komt dat omdat ik te snel lees.

Ik heb zelf mn mic op de linker(bestuurderskant) A stijl zitten.

Mocht je er niet uitkomen zullen er vast wel lui van het forum in de buurt wonen die je ff willen helpen.

en anders kom je maar ff naar Groningen hoor :wink:

 

Maaru wat is nu dan je tweede vraag :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
welkom!!

 

Hmmz beide vragen? Ik kan er maar 1 vinden maar miss komt dat omdat ik te snel lees.

Ik heb zelf mn mic op de linker(bestuurderskant) A stijl zitten.

Mocht je er niet uitkomen zullen er vast wel lui van het forum in de buurt wonen die je ff willen helpen.

en anders kom je maar ff naar Groningen hoor :wink:

 

Maaru wat is nu dan je tweede vraag :wink:

 

Hoi Jeroen,

waar de mic te plaatsen was dus mijn 2e vraag :P .

Mijn 1e vraag was: hoe ga je te werk met het trekken van dat draadje? Dus het (volledige) traject van radio naar mic.

Michiel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou zelf beginnen met het dash onder je stuur loshalen.

3x torx

1x aan de zijkant (zekeringskast)

en 2x onder het stuur.

Vanuit daar kan je het draadje opvangen vanf de radio.

Vervolgens kan je hem via de zekeringskast begeleiden richting de A stijl.

Ikzelf haal altijd het rubber van de a stijl af zodat ik de kabels of in dit geval kabel makkelijker kan wegmoffelen.

 

Mocht je er niet uitkomen geef je maar een gil.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb de mic geplaats boven aan de A-stijl en met volle tevredenheid. Veel personen hebben niet eens in de gaten dat ik in de auto zit! Kabel heb ik onderlangs bij de stuurkolom laten lopen en zo links omhoog. Goed te doen hoor.

Zie mijn album voor een foto: http://vwpassat.nl/gallery/album.php?album_id=844

 

Hele mooie duidelijke foto!

Daar zou ik hem ook wel willen plaatsen. Alleen moet ik hem daar zien te krijgen..... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zou zelf beginnen met het dash onder je stuur loshalen.

3x torx

1x aan de zijkant (zekeringskast)

en 2x onder het stuur.

Vanuit daar kan je het draadje opvangen vanf de radio.

Vervolgens kan je hem via de zekeringskast begeleiden richting de A stijl.

Ikzelf haal altijd het rubber van de a stijl af zodat ik de kabels of in dit geval kabel makkelijker kan wegmoffelen.

 

Mocht je er niet uitkomen geef je maar een gil.

 

Succes

Jullie zijn supergasten!! Dit is duidelijke taal!! Met zo'n uitleg moet ik me schamen als het niet zou lukken!

Bedankt mannen en vrouwen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waar je wel rekening mee moet houden is of je wel of niet airbags in je A-stijl hebt zitten. Dan moet je wat voorzichtiger te werk gaan.

Ik heb zelf ook op die plaats mijn microfoon zitten, alleen dan een model met zo'n flexibele zwane nek.

kun je de microfoon tot vlak voor je mond plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Waar je wel rekening mee moet houden is of je wel of niet airbags in je A-stijl hebt zitten. Dan moet je wat voorzichtiger te werk gaan.

Ik heb zelf ook op die plaats mijn microfoon zitten, alleen dan een model met zo'n flexibele zwane nek.

kun je de microfoon tot vlak voor je mond plaatsen.

Nee, ik heb geen airbags in mijn Linker A stijl. Ik heb een simpele "leaseblauwe" Variant 1.8 5V uit 2000 8-)

Alleen i/h stuur en 1-tje aan de bijrijderskant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zoals genoemd: de de a-stijl-bekleding niet afnemen maar alleen het rubber, dan druk je draadje achter de bekleding en druk je rubber weer terug

 

wel even opletten, zit nogal kleverig kaugom aan de A-stijlrand, dat je dat niet op de A-stijl bekleding smeert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de draad ook onder het stuurhuis doorlopen. Daarna langs het raam naar boven. Draadje tussen gedrukt. Draadje vervolgens tussen de hemel gedrukt en naast de binnenspiegel. Voordeel van deze plaats is dat je weinig ruis hebt wanneer je je raam open hebt staan. Ook wanneer je passagier wilt bellen dan is dit een handige plaats voor je micro.

 

succes is opzich een leuk klusje om te doen

 

IMG_5649.jpg

IMG_5668.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik trek de draad vaak over de hemel. Haal de interieurverlichting er even uit, even vissen met een stukje installatiedraad over de hemel en hij is tot middenin. De interieurverlichting terug plaatsen en het microfoontje vastplakken. Laatst heb ik een microfoontje gemonteerd door er een tyrap omheen te trekken en de tyrap tussen de interieurverlichting te drukken voor het vastdraaien. Nadeel is dat je hem niet goed kunt richten, maar hij valt ook bijna niet op.

 

Zoals jij het hebt gedaan valt het ook niet echt op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden