Ga naar inhoud
  • 0

inbouwen leds in kenteken verlichting


guyke

Vraag

voila heb me weer even bezig gehouden met het inbouwen van ledjes in de 3c en vermits deze canbus aangestuurd worden moet er een weerstandje tussen geplaatst worden voor het canbus systeem voor de gek te houden .

men kan ook kant en klaar lampjes kopen met de weerstanden in maar die vind ik voorlopig nog veel te duur voor te verkopen ,

post-3679-1423824004,0055_thumb.jpg

post-3679-1423824004,0992_thumb.jpg

post-3679-1423824004,2242_thumb.jpg

post-3679-1423824004,3492_thumb.jpg

post-3679-1423824004,4429_thumb.jpg

post-3679-1423824004,5211_thumb.jpg

post-3679-1423824004,6304_thumb.jpg

post-3679-1423824004,7242_thumb.jpg

post-3679-1423824004,8179_thumb.jpg

post-3679-1423824004,9429_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Kom je er hier in NL ook de APK mee door?

Absoluut. Zolang ze maar wit licht stralen en niet alle kleuren van de regenboog is er geen probleem. Ik heb ook witte (power) LEDs in mijn kentekenverlichting gehad in mijn Passat 3B en nooit problemen gehad bij de APK.

 

Das mooi :) Hoor weer een modje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hmm ga dit niet doen stel ik rijd te hard en wordt geflitst dan ziet meneer de agent mijn kenteken vast nog beter met LED dan normaal?

Of juist niet :-) dan ga ik er ook voor .

Iemand ervaringen :)

 

 

als je hard genoeg rijd 250 + zien ze niks :P:mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Guyke,

Kan je niet beter gewoon koude en warme diagnose uitschakelen in plaats van een weerstand te plaatsen? Het enige wat je bereikt met het plaatsen van een weerstand is dat je BC geen fout geeft, maar hij gaat ook niet detecteren dat er een led kapot is. Wat er wel getecteerd wordt is wanneer de weerstand defect is...

Alternatief is natuurlijk je weerstand zó juist te kiezen dat een defecte led wel gezien wordt, maar aangezien die maar een 30 mA gebruikt zal dat heel moeilijk zijn denk ik...

 

Grtz, Dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Guyke,

Kan je niet beter gewoon koude en warme diagnose uitschakelen in plaats van een weerstand te plaatsen? Het enige wat je bereikt met het plaatsen van een weerstand is dat je BC geen fout geeft, maar hij gaat ook niet detecteren dat er een led kapot is. Wat er wel getecteerd wordt is wanneer de weerstand defect is...

Alternatief is natuurlijk je weerstand zó juist te kiezen dat een defecte led wel gezien wordt, maar aangezien die maar een 30 mA gebruikt zal dat heel moeilijk zijn denk ik...

 

Grtz, Dre

dit heb ik al allemaal geprobeerd koude weerstand uitzetten ,

helaas sluit em dan nog steeds het stroom circuit af , dus enige remedie een 20 ohm 20 watt weerstand

deze gaan we nu ook nodig hebben voor de bieg mod dus nooit weg gegooit .

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Er is nog een makkelijke manier..

Grt Ed.

 

denk niet dat daar lampdefect controle weerstanden in zitten

hierbij zal je nog steeds een hoogvermogen weerstand moeten plaatsen om de elektronica te omzeilen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ Guyke

 

heb je voor beide leds een hoog vermogen weerstand geplaatst? denk wel dat wanneer je der maar 1 zou geplaatst hebben het ook wel zou werken zonder problemen. Dit omdat er alleen maar een foutmelding komt wanneer de beide lampen defect zijn. dus als je kan simuleren dat er zeker nog 1 lamp werkt gaat alles nog functioneren.

is dan ook alweer een weerstand uitgespaard niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lijkt me mooi die LEDs als kentekenverlichting, maar bij mij zitten er andere lichtunits in. Deze hebben geen schroefjes, maar het lijkt alsof er een schroevendraaier naast het witte kuntstof moet worden gestoken om eea open te maken. Vreemd!

Hoe kan het dat er andere units bij mij zijn gebruikt? Er staan wel VW en Audi logo's op. Elsawin kent dit type ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Lijkt me mooi die LEDs als kentekenverlichting, maar bij mij zitten er andere lichtunits in. Deze hebben geen schroefjes, maar het lijkt alsof er een schroevendraaier naast het witte kuntstof moet worden gestoken om eea open te maken. Vreemd!

Hoe kan het dat er andere units bij mij zijn gebruikt? Er staan wel VW en Audi logo's op. Elsawin kent dit type ook niet.[/quoneen geen schroevendraaier :wink: dit is blijkbaar een fopgleufje

ik heb dezelfde, dus binnenbekleding afgedaan, dan metalen kap verwijdert en zo kan je de units uitklikken

 

ik heb de units gekocht op ebay en ze zitten er sedert vandaag in, en man wat een licht :D

 

 

foto's volgen

post-8604-1423824045,0187_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden