Ga naar inhoud
  • 0

Multiriem vervangen.


Koolmees7

Vraag

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Koolmees,

 

Dat is een beetje moeilijk te beoordelen omdat wij alleen kunnen zien dat je uit Emmen komt.

Wij hebben een speciaal voorsteldraadje waar je jezelf kan voorstellen. :roll:

Verder is het handig om je profiel in te vullen welk model auto je hebt, welke motor enz. enz.

 

Sorry te vroeg getypt ik zie in je bericht dat het gaat om type 3B uit 1998 met een 1.9 TDI motor. :embarassed:

 

Maar alvast welkom hiero.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

weet je zeker dat je de spanner wilt vervangen? multiriem is simpel en kost niet veel, spanner kost best wat en kan best lastig vervangen zijn (misschien niet onmogelijk maar ik denk dat ik de auto in servicestand zou zetten, geen speciaal gereedschap nodig, zoek maar eens op dit forum).

Is de spanner uitgeslagen? (komt idd voor) of is het toch de dynamopoeli die ervoor zorgt dat de spanner extra moet werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na veel wachten met al dat koude weer, ben ik gister morgen begonnen om de spanrol te vervangen. Het moest namelijk onder een carport gebeuren.

Eerst de voorkant van de auto in de servicestand gezet en toen maar begonnen met de klus wat zeker niet zonder slag of stoot ging. We hebben erg lang gezocht naar de juiste manier om de spanrol te verwijderen, en dat koste dus veel tijd. Maar al dat werk is niet voor niets geweest het is er allemaal weer goed aan gekomen en is dus weer helemaal klaar. :D

Ik had ook de vrijlooppoelie van de dynamo nieuw bij me, maar dat was niet nodig om deze te vervangen. had het speciaal stukje gereedschap + multietand ook maar gekocht. dus dit kan allemaal weer retour. Met deze klus heb ik dus 350 euro verdiend en ben heel blij met het resultaat.

Bedankt voor de tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb het pas ook zelf gedaan, inclusief de spanrollen.

 

Stelt eigenlijk niks voor, het meeste werk is alles loshalen om de auto in servicestand te zetten.

Al met al zijn we een uurtje of 3 bezig geweest.

Het meest lastige was het loskrijgen van de bouten van de bumperbalk, die zaten echt muurvast..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden