Ga naar inhoud
  • 0

vervanging voor RNS510


forza11

Vraag

De RNS510 is vannacht/vanmorgen uit mijn auto gejat, erg vervelend maar met zo een fantastisch beveiligingssyteem (4 schroefjes) van VAG wordt het ze ook wel erg makkelijk gemaakt. Alvorens ik direct een nieuwe RNS laat plaatsen wil ik eerst eens kijken naar andere oplossingen.

 

Zijn er vergelijkbare systemen die de functionaliteiten zoals stuurwielbediening en de premium carkit ondersteunen? Wat is jullie ervaring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat de RNS diefstalgevoelig is dat is hier zeker bekend, je bent niet de eerste en zeker niet de laatste

maar blijft balen natuurlijk.

 

idd , ik heb de NC2010 van zenec erin zitten en is een mooi systeem en betaalbaar met vergelijkbare functies als de rns.

je hebt nu premium telefoonvoorbereiding zitten maar die heb je bij de zenec niet meer nodig door de ingebouwde (Parrot) bluetooth module. stuurwielbediening gaat wel functioneren, cd lader dan weer niet. maar er is plaats voor een sd kaartje en er is standaard een kabel bijgeleverd voor usb en I-pod aansluiting (ook is er een 4Gb usb stick bijgeleverd)

er kan een achteruitrijcamera op aangesloten worden die automatisch inschakeld als je hem in achteruit legt. ook dimt het scherm als de lichten ontstoken worden. geen can bus foutmeldingen of dergelijke.

heel mooi en aangenaam systeem en oogt even aantrekkelijk als de RNS (vind ik dan toch)

hier even een linkje naar de officiele website --> http://www.zenec.com/index.php?id=335&L=0

het systeem zit er bij mij nu een 4 tal maand in en functioneerd zonder problemen

is al een topic hierover op het forum --> http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=125&t=28192&start=30

op die pagina zie je foto's van het systeem dat bij mij is geplaatst

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor de reactie, dat systeem van Zenec lijkt idd veel op de RNS. Dus volgens mij verminderd het de inbraak gevoeligheid ook niet echt, of heb ik dit mis?

 

Ik ben er zelf 1 van JVC tegen gekomen met een afneembaar scherm; http://www.jvc.nl/product.php?id=KW-NT1E

 

ik weet alleen niet in hoeverre deze werkt met de stuurbediening, daarnaast baal ik erg van de premium car-kit. ik gebruik het uitschuifbare toetsenbord erg veel.

 

Als ik iets zonder afneembaar scherm neem dan zal het toch weer een RNS worden denk ik. Ik heb nog even met de leasemaatschappij gesproken en ze gaan er in elk geval een alarm in zetten, wellicht dat het iets helpt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dank voor de reactie, dat systeem van Zenec lijkt idd veel op de RNS. Dus volgens mij verminderd het de inbraak gevoeligheid ook niet echt, of heb ik dit mis?

 

Ik ben er zelf 1 van JVC tegen gekomen met een afneembaar scherm; http://www.jvc.nl/product.php?id=KW-NT1E

 

ik weet alleen niet in hoeverre deze werkt met de stuurbediening, daarnaast baal ik erg van de premium car-kit. ik gebruik het uitschuifbare toetsenbord erg veel.

 

Als ik iets zonder afneembaar scherm neem dan zal het toch weer een RNS worden denk ik. Ik heb nog even met de leasemaatschappij gesproken en ze gaan er in elk geval een alarm in zetten, wellicht dat het iets helpt..

 

blijft inderdaad een moeilijke keuze en OEM is natuurlijk altijd aantrekkelijker, vind de andere systemen toch wel achterkomen en dat deze niet echt past in het plaatje met het interieur. weet niet of de zenec gevoelig is voor diefstal maar tot nu toe toch niet echt een melding gelezen of gehoord van een gestolen Zenec systeem. Hoop enkel voor jou als je dan toch de keuze maakt voor een andere rns dat je niet hetzelfde tegenkomt als ik hier al eens heb zien voorbijkomen.

was iemand die een rns had zitten en deze werd eruit gestolen. een tijdje erna laat de persoon een nieuwe rns plaatsen en enig tijd nadien werd deze er terug uit getsolen en werd er op de motorkap gekrast "voor de 2de maal bedankt"

 

en een alarm bijplaatsen zal misschien wat sneller de aandacht trekken naar andere mensen in geval van inbraak maar denk als de inbrekers jouw systeem willen dat zo een alarm hen toch niet zozeer afschrikt of tenzij er een andere wagen in de straat staat met hetzelfde systeem maar dan minder beveiligd zullen ze deze wel nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

update;

 

heb toch maar gewoon de RNS gekozen, mede gezien het premium telefoon systeem waar ik erg gehecht aan geraakt ben (met name die uitschuivende keypad boven je radio :) )

 

heb er wel direct een VAG alarm klasse 3 in laten zetten, nummerplaat wordt in de radio gegrafeerd evenals linksdraaiende schroeven. Hoop dat het allemaal gaat werken. Mag hem morgen weer ophalen, rij nu al een week in een bmw3... ben erg blij dat ik destijds voor de CC ben gegaan zeg...

 

edit: heb trouwens nog wel een JVC werkend gezien, maar dit is toch wel een stapje terug. Ziet er allemaal erg goedkoop uit naar mijn mening + je hebt toch wel een stuk intergratie kwijt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
update;

 

heb toch maar gewoon de RNS gekozen, mede gezien het premium telefoon systeem waar ik erg gehecht aan geraakt ben (met name die uitschuivende keypad boven je radio :) )

 

heb er wel direct een VAG alarm klasse 3 in laten zetten, nummerplaat wordt in de radio gegrafeerd evenals linksdraaiende schroeven. Hoop dat het allemaal gaat werken. Mag hem morgen weer ophalen, rij nu al een week in een bmw3... ben erg blij dat ik destijds voor de CC ben gegaan zeg...

 

edit: heb trouwens nog wel een JVC werkend gezien, maar dit is toch wel een stapje terug. Ziet er allemaal erg goedkoop uit naar mijn mening + je hebt toch wel een stuk intergratie kwijt

 

succes, hopelijk heb je nu wat langer geniet van het mooie systeem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
update;

 

heb toch maar gewoon de RNS gekozen, mede gezien het premium telefoon systeem waar ik erg gehecht aan geraakt ben (met name die uitschuivende keypad boven je radio :) )

 

heb er wel direct een VAG alarm klasse 3 in laten zetten, nummerplaat wordt in de radio gegrafeerd evenals linksdraaiende schroeven. Hoop dat het allemaal gaat werken. Mag hem morgen weer ophalen, rij nu al een week in een bmw3... ben erg blij dat ik destijds voor de CC ben gegaan zeg...

 

edit: heb trouwens nog wel een JVC werkend gezien, maar dit is toch wel een stapje terug. Ziet er allemaal erg goedkoop uit naar mijn mening + je hebt toch wel een stuk intergratie kwijt

 

Alleen die linksdraaiende schroeven is misschien niet zo'n goed idee, ze slopen je hele dash om de handel eruit te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
update;

 

heb toch maar gewoon de RNS gekozen, mede gezien het premium telefoon systeem waar ik erg gehecht aan geraakt ben (met name die uitschuivende keypad boven je radio :) )

 

heb er wel direct een VAG alarm klasse 3 in laten zetten, nummerplaat wordt in de radio gegrafeerd evenals linksdraaiende schroeven. Hoop dat het allemaal gaat werken. Mag hem morgen weer ophalen, rij nu al een week in een bmw3... ben erg blij dat ik destijds voor de CC ben gegaan zeg...

 

edit: heb trouwens nog wel een JVC werkend gezien, maar dit is toch wel een stapje terug. Ziet er allemaal erg goedkoop uit naar mijn mening + je hebt toch wel een stuk intergratie kwijt

 

Ik heb nu de JVC en de kwaliteit is goed. Ook de stuurbediening is gewoon aangesloten. DVD kijken tijdens het rijden is ook mogelijk. Mijn kaarten zijn meer up to date dan die van mijn collega's nieuwe RNS. Het keypad zit gewoon in je scherm, net als de laatst gekozen nummers en ontvangen oproepen. Dat het scherm eruit kan is toch wel fijn (elke keer die ellende...). Nieuwe updates en firmware zijn trouwens gratis. Ik vind het een redelijk goed alternatief al heb ik natuurlijk lever een RNS, maarja zolang dat &*$#!@#-volk rond loopt....

 

Je Kenteken in je RNS laten graveren heeft geen enkele zin. Ondanks de sticks op je ramen nemen ze hem gewoon mee, of ze slaan je scherm kapot.... Je zit dan nog steeds met de ellende. Mijn buurman had een (2e) nieuwe laten inbouwen en graveren, die was na 6 weken alweer weg (ze weten gewoon dat er dan wel eweer iets nieuws inzit). Bij mij was de zijruit in z'n geheel gedemonteerd... Uiteraard is een alarm een goed alternatief, al is je ruit er dan vaak al uit.

 

Ik ken iemand die zo'n draadloos gamma bewegingsalarm onder z'n armsteun heeft geschroeft. Als hij de auto voor de deur zet, klapt hij de armsteun omhoog en zet hij binnen(!) z'n alarm aan op de ontvanger. Dat vond ik wel een leuke en goedkope oplossing :-)

 

Wat betreft die schroeven; als het ze niet snel genoeg lukt (ze zijn dan al binnen), slopen ze de hele boel (of je scherm) en is de schade nog groter.

 

Veel leasemaatschappijen vervangen de RNS na de 1e of 2e keer niet eens meer. Je krijgt dan een uitneembaar alternatief.

 

Het zou mooi zijn als VW eens met een goede vervangingsoplossing kwam....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden