Ga naar inhoud
  • 0

Flink roken (wit)


Hitec

Vraag

Beste mensen,

 

Sinds afgelopen week komt er regelmatig (vaak bij laag toerental) een flinke stoot witte rook uit de uitlaat.

Ik ben er al wel aan uit dat het olie is.....ook aan de geur te ruiken.

Het vermoeden is dat het uit de turbo komt, bij uitlezen geeft hij ook fouten aan met inlaat/inlaatspruitstuk.

Na deze te wissen is het probleem alleen niet opgelost.

Pas is mijn tandriem set vervangen.

Heeft iemand hier al misschien ervaring mee, of een idee wat het zou kunnen zijn?

Ik hoor graag jullie reactie.

 

Alvast bedank,

 

Hans

 

p.s. het gaat om een V6 TDI 4 Motion (Gechipt, EGR dicht en K&N luchtfilter)

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

We hebben er vanavond nog naar gekeken, wel is me nu duidelijk dat hij pas rookt als de turbo wordt ingeschakeld!

Het kan bijna niet aan de pomp liggen want hij heeft goed gelopen nadat de riem is vervangen, + de dynamische pomp afstelling is uitgelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor de gene die nog benieuwd waren naar mijn probleem.

Ik had soms ook dat de turbo druk wegviel, en wanneer de turbo zijn werk ging doen dat hij flink siste (afblaven)

Er kwam olie vanuit de turbo langs de leidingen naar beneden, maar het geluid van afblazen kwam van de intercooler.

Daar nog eens goed naar gekeken en het blijkt dat deze lekt, hopelijk is het probleem dus verholpen na het vervangen van de intercooler.

Ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ik vergeten ben te vermelden is dat de pomptiming ook nog is bij gesteld, die stond toch niet helemaal goed.

Wat betreft de rook is wat ik begreep dat de turbo nu te veel olie krijgt en dat niet kwijt kan en dat verbrand en eruit gooit vandaar ook olie langs de leidingen en iets meer olie verbruik. Denk ik.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden