Ga naar inhoud
  • 0

3BG: Hoogteregeling Xenon - functioneert deze goed?


gurby

Vraag

Heb een 3BG met af-fabriek Xenon.

Nou zie ik soms de automatische lichtbundelverstelling zijn werk doen als ik het licht aan doe, dan zie je het licht eerst naar beneden gaan en dan naar boven in de goede soms.

Soms zie ik dit ook niet gebeuren. Dat gaat het licht gewoon aan en blijft staan zoals het staat zondr balancering.

 

Is dit normaal of zou de verlichting echt altijd moeten balanceren?

Foutcodes zitten er niet in..

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik denk dat het normaal is. Mijn auto stelt de lampen ook niet altijd opnieuw op hoogte af. Alleen als de auto niet helemaal horizontaal staat of inderdaad zoals een ander al opmerkte met één wiel in een kuil staat. Volgens mij werkt de hoogteverstelling bij jou dus zoals het zou moeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Maar zie het ook niet altijd omdat ik meestal eerst de auto start en pas na de balancering de verlichting aanzet.

 

Daar maak je een interessante opmerking.

Ik zet mijn verlichting ook lang niet altijd direct na starten aan.

Als die balancering plaatsvind direct na starten v/d motor, en dus niet pas direct na het inschakelen v/d verlichting, kan dat verklaren waarom ik het lang niet altijd zie gebeuren!

En natuurlijk ook als er een soort memory functie in zit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

klopt

deze zelftest : lampen maximaal boven/maximaal beneden doet auto indien kontakt maakt

 

als je goed luistert kan je t ook horen

 

of voor een muur parkeren en na het starten direkt licht aandraaien dan zie je lampcheck ook

 

ik had laatst 1 motortje wat een foutmelding gaf en het viel mij toevallig keer op dat met rijden dat dynamische hoogtestelling het niet deed (dit merk je goed bij afremmen en gasgeven als je in het donker achter iemand rijdt)

 

 

je kan xenon zelftest ook via vagcom doen en daarna koplampen calibreren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de 3C werkt de volledige Xenon zelftest na motorstart alleen als je niet direct wegrijdt. Na het starten van de motor duurt het enkele seconden voordat de zelftest begint, als je voor het begin van de zelftest al gaat rijden vindt de zelftest niet plaats. Als de onder-boven calibratie al is gestart en je gaat dan rijden, dan wordt er geen links-rechts zelftest meer gedaan en blijft het alleen bij een onder-boven zelftest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden