Ga naar inhoud
  • 0

Iemand ervaring met Bixenon voor Passat 3C.


Passat03

Vraag

Zoek het aansluitschema voor de kabelboom voor hoogteverstelling en bochtenverlichting en voor- en achtersensoren.

 

Gaat hoofdzakelijk om de kabels die naar de bordstuurapparaat moeten en naar de zekeringskast.

 

En evt. waar de kabel langs gelegd moet worden.

Zowel naar de voor en achterkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi,

Ik heb bij mijn 3C De originele halogeen koplampen vervangen door xenons met bochtverlichting. Ik heb ook de automatische hoogteregeling ingebouwd, en ook de koplampsproeiers. Alle kabelbomen heb ik zelf gebouwd.

PDC voor en achter had ik al, maar als je dat wil inbouwen doe je dat natuurlijk best in één keer.

Voor de xenons moet je 3 extra draden + 2 x canbusdraad voorzien : 1 geschakelde + (van de zekeringdoor rechts) naar de rechtse koplamp, (ook een naar de linkse, maar je kan een draad gebruiken van de hoogteverstelling die er standaard inzit), dan nog twee draden om de shutter voor grootlicht te bedienen, die komen aan het boordnetstuurapparaat. dan nog een canbusdraad naar de linkse koplamp en een naar de rechtse koplamp, deze komen aan het stuurapparaat voor hoogteverstelling (gemonteerd achter het handschoenkastje). Aan dit stuurapparaat komen dan nog de sensor van de vooras (3 draden) en de sensor van de achteras (3 draden), canbus aandrijving (vindt je aan canbusstuurapp, of aan je stuurkolom), nog een + en een massa.

Dat is dus een korte samenvatting - en waarschijnlijk niet te begrijpen - hoe dat gaat. Reken maar dat je enkele dagen bezig bent met het geheel...

Als je schema's, onderdelenlijst enz wenst : geen probleem.

Voor de PDC sensoren kan je komplete kabelboom voor de bumper kopen bij de dealer, ik denk zelfs dat dat voordeliger is dan deze zelf te maken. De stekkers en stekkerpinnen heb je toch nodig, en deze zijn niet zo goedkoop. Weeral : schema, onderdelenlijst : geen probleem, Ik zal deze avond even alles op PM zetten.

 

Om de draden naar de motorruimte te brengen :

 

Batterij uitbouwen, batterijkast uitbouwen. Dan zie je in het tussenschot de rubber zitten waar de kabelboom doorgevoerd zit. Hier zijn nog een aantal punten voorzien om extra kabels door te brengen.

Om van binnenuit aan dit punt te komen : het plaatje onder aan de pedalen, waar de obd stekker zit losmaken (3 x torx) en dan zie je naast het koppelingspedaal ook de doorvoerrubber zitten...

 

Grtz,

 

Dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Onderdelen heb ik allemaal al, dus dat is het geld niet meer. :mrgreen:

 

Lampen zitten er al in.

Achtersensor ook al, alleen de voorkant nog.

 

En de kabelboom nog erin.

Gaat mij nu alleen nog om de elek schema van de installatie.

En waar de kabelboom langs moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden