Ga naar inhoud
  • 0

Koelsysteem ontluchten


wabbe

Vraag

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Gebruik even de zoekfunctie. Ik meen dat Vdub ooit iets heeft geschreven over een ontluchtingsgaatje in de bovenste wartel van de verwarmingsradiator. Daar moet je dan de slang deels van lostrekken en de lucht laten ontsnappen, als ik me niet vergis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om even bij dit topic aan te haken: vorig jaar is mijn thermostaat vervangen en sindsdien hoor ik altijd nog wat borrelgeluiden. Ik wilde de zaak ontluchten en heb de aanwijzingen in genoemde topics opgevolgd. Alleen nu is de vraag: hoe breng ik het koelsysteem op druk, zodat er ook daadwerkelijk lucht uit komt? Ik heb het bij stilstaande motor gedaan, en dan kun je wel iets doen door in de slangen te knijpen, maar het zet niet echt zoden aan de dijk. Doe ik iets fout?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

gewoon ff een rondje over de springbulten in je stad.. en weer terug naar huis.. of onderweg ff de dop iets losdraaien, en weer dicht en een stukje toeren.. zet wel ff de verwarming op standje sauna.. dan komt daar ook het water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zal wel iets verkeerd doen, maar of ik het nu met stilstaande of draaiende motor probeer, met de kachel op zijn heetst of niet, ik krijg gewoon geen druk op die leiding, zodat daadwerkelijk de lucht er door dat gaatje uit komt wanneer ik de slang er een stukje af schuif zodat het gaatje open ligt. Zelfs als ik die slang er helemaal af schuif komt er nog nauwelijks water uit.

Kan iemand het nog een keer uitleggen voor de dummies onder ons :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden