Ga naar inhoud

Achterdeur ramen demonteren


x.X.x

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Weet iemand hoe ik het ruit los krijg uit de achterdeuren. Het gaat om een passat 3b Sedan. elek ramen.

De panelen zijn eraf en de zwarte dop is eraf maar zie geen bout waar het raam mee vast geschroeft zit zoals bij de voordeuren.

 

Kan iemand mij vertellen hoe dit werkt :angel::wink:

 

Alvast hartelijk bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...
er zit onderaan de ruit in het midden een kunststof busje.

dit bestaat uit twee delen, eventjes het binnenste eruit tikken (en opvangen, of je moet een nieuwe willen halen).

Daarna idem met de buitenste helft en dan is je ruit los.

 

 

Ik kan tikken wat ik wil, maar de binnenste helft wil niet los. Zijn hier ook foto's of elsa afbeeldingen van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle, je moet de ruit iets omhoog doen, zodat je er nog net bij kan door het gat. Als de ruit helemaal onderin staat, zit er net een verstevigingsstrip v/d deur in de weg waar de bus dan tegen zit.

En busje wil er wel eens zwaar uit gaan, ging bij de W8 van Rutger waar ik de getinte ruiten van heb ook zwaar bij beide ruiten. En later bij m'n eigen ook tijdje lopen schelden en meppen op de schroevendraaier. Wel met beleid doen, 't is allemaal plastic daar he.

 

Zie ook dit: Klikkerdeklik

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is me uiteindelijk ook gelukt. bleek deels ook aan mijn ogen te liggen (zonder leesbril zie ik niets dichtbij) er zat nog de metaal draad voorlangs.

Met een lange bithouder tikte ik 'm daarna er zo uit. Het terugplaatsen was ook een lekker klusje. Naadat ik de boel had gemonteerd, bleek de deurhendel binnen niet meer te werken. Had toch wat verkeerd gemonteerd en kon ik weer alles overnieuw doen....

 

Bedankt voor de link.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden