Ga naar inhoud
  • 0

2.0L startprobleem bij warme motor


stefan-tuut

Vraag

Hallo,

 

Mijn 2.0i 8v 1996 220.000km Passat start niet/zeer slecht met een warme motor (sinds 2 weken)

Koude start geen enkel probleem. Als de motor eenmaal warm is wil ie niet meer starten, de startmotor draait vrolijk rond maar hij slaat niet aan. Na ca. 10 minuten, of na 6 pogingen start ie weer probleemloos, alsof hij dan al weer zover afgekoeld is?

Verder loopt hij prima.

 

Bougies zijn nieuw.

Bougie kabels nieuw.

Maar probleem blijft...... :cry:

 

Wat kan hiervan het probleem zijn en hoe kan het mogelijk opgelost worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik had hetzelfde probleem met mijn v6 bij warme motor, het lag aan corrosie op de stekkers van de bc, nieuwe stekkers erop en het probleem was verholpen.hoe warmer het werd hoe meer overgangsweerstand je krijgt in de stekkerverbindingen. het was een hele lange zoektocht, maar gelukkig is het allemaal goed gekomen

 

de bdp sensor zit thv je vliegwiel, waarschijnlijk op de onderzijde ergens je versnellings bak, hij zal wel ff op de brug moeten denk ik. veel succes

 

btw heb je hem al ff uitgelezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het vervelende is dat als hij 's morgens eenmaal 1 maal gestart is, hij de rest van de dag probleemloos start.

Het doet zich nu alleen 's morgen bij 1e start voor. Ik zal van volgend weekend eens kijken of ik hem aan kan duwen 's morgens vroeg.

 

Hoe kan ik zien of ik een brandstof probleem heb? Dan doet ie het toch helemaal niet?

 

BPD sensor gevonden...... wat een K*T plek..... :angry: daar kom ik zo niet eens bij.

 

De bobine? Oud en zwak????? kan dat

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden