Ga naar inhoud
  • 0

Wel of geen kleine beurt bij longlife?


Shane

Vraag

Onlangs een grote beurt (op aanwijzen van de boordcomputer) laten uitvoeren. Ik zit nu echter met een aantal vragen waarvan ik het antwoord zo 1,2,3 niet op het forum kan vinden.

 

Aangezien ik redelijk wat km's maak (40-50dkm/jaar) denk ik dat de variabele onderhoudsintervallen mij beter uitkomen.

- Hoe kom ik er achter of de boordcomputer is ingesteld op variabele interval en niet is omgecodeerd naar vaste interval?

- Dient er tussen de variabele intervallen ook iets van een kleine beurt te worden uitgevoerd? De variabele interval geeft immers alleen de grote beurt aan (toch?).

 

Overigens onlangs de 250.000 gepasseerd, dus wat mij betreft zit ie op de helft :D

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

- Dient er tussen de variabele intervallen ook iets van een kleine beurt te worden uitgevoerd?

Ja, hetzelfde onderhoud blijft nodig, zowel de grote beurt als de kleine beurt, alleen de intervallen worden verlengd.

 

Mogelijk dat er iets meer inspecties gebeuren per beurt bij een verlend onderhouds interval, omdat er bij het verlengde interval nu eenmaal minder momenten zijn dat de auto de garage in de garage terecht komt.

 

De variabele interval geeft immers alleen de grote beurt aan (toch?).

Nee dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om toch nog even terug te komen op dit onderwerp.

 

Heb onlangs een longlife servicebeurt bij de dealer uit laten voeren. Heb nagevraagd hoe het nu zit. Het volgende onderhoud wordt idd aangegeven door de boordcomputer (op variabele stand, dus max 30.000 km). Dan moet er weer een longlife servicebeurt worden uitgevoerd. Deze is iets uitgebreider dan de grote beurt, maar een kleine beurt is nu overbodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden