Ga naar inhoud

  • 0

OEM stoel- en voorruitwarming in 3BG ingebouwd


gurby

Vraag

Zo, mijn Passat is winterklaar :mrgreen:

 

Afgelopen week bezig geweest met inbouw van het volgende in mijn 3BG:

a. Stoelverwarming (orig. VW van AHW-Shop.de)

b. Voorruitverwarming (orig. VW)

c. Komfortblinker (hoe kan het ook anders: ook orig. VW)

 

Van de komfortblinker inbouw heb ik wel een paar foto's maar die plaats ik niet want dat is hier zo langzamerhand wel bekend :)

De inbouw van stoel- en voorruitverwarming verliep in hoofdlijnen als volgt:

 

Na het halve dashboard gedemonteerd te hebben, begonnen met de kabelboom voor de voorruitverwarming te maken. 4 draden gaan achterin de stekker, 2 voor de dash.verlichting en de inkomende plus en geschakelde uitgaande plus (richting het relais in motorruimte). De 2 draden voor de verlichting heb ik achterop de aansluiting voor de achterruitverwarming bijgesoldeert.

post-2484-1423823684,7582_thumb.jpg

post-2484-1423823685,5863_thumb.jpg

 

Een beetje kabelboompje ervan gemaakt:

post-2484-1423823685,7113_thumb.jpg

 

Vervolgens de stoelverwarmingskabelboom erbij gelegd. Links onder het stuur komt ie uit, samen met blauw/rood voor de voorruitverwarming (rood=geschakelde plus (met zekering), blauw is schakeldraad die naar het relais gaat). De stoelvw kabel loopt naar de schakelaars en naar rechts door waar ie onder de bijrijdersstoel moet uitkomen. Ik ging eerst via de rechterkant, dan kom je er net maar is net te krap. Daarna teruggelegd door de middentunnel (niet op foto).

post-2484-1423823685,8363_thumb.jpg

post-2484-1423823685,9457_thumb.jpg

 

Tussentijdse overview, met de rechterschakelaars erin:

post-2484-1423823688,633_thumb.jpg

 

De bijrijderskant weer bijna dicht, carkit mooi weggewerkt, komfortblinker erin en stoelverwarmingsstekker ligt klaar:

post-2484-1423823689,1017_thumb.jpg

 

Hier de aansluitingen voor de stoelverwarming, plus de aftakking die onder de bestuurdersstoel gaat uitkomen (deze loopt wel langs de linkerdorpel, is lang genoeg):

post-2484-1423823688,4924_thumb.jpg

 

Dan is het aangesloten, de blauwe schakeldraad ligt er nog die moet naar voren en de geschakelde plus voor de stoelverwarming bungelt er nog, is daar ook nog niet aangesloten (en een paar losse afgeknipte draadjes liggen er). Middenconsole is klaar:

post-2484-1423823688,9924_thumb.jpg

 

De hoezen van de stoelzitting zijn nog even in de wasmachine geweest, eerst binnen en toen buiten (toen het zonnetje ging schijnen) te drogen gelegd:

post-2484-1423823688,758_thumb.jpg

post-2484-1423823688,8674_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb een offerte aangevraagd bij VW Wittebrug voor alle onderdelen... volgens het lijstje op passatplus ongeveer 100 euro... krijg een offerte zonder enige toelichting of tekst als .jpg bestand in mijn email (valt nog mee dat het spamfilter het er niet uit heeft gehaald) met een lijstje met onderdelen + prijs. Totaal? 235.

Ik weet dat Nederland duurder is dan Duitsland met zulke dingen maar dit is toch van den zotten :blink:

 

Waar hebben jullie deze onderdelen vandaan gehaald?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had je heel toevallig het lijstje nog gevonden? Dan kan ik even bij een aantal andere dealers een offerte opvragen. (235 wordt me te zot, moet ook nog het eigen risico van nieuwe ruit betalen. en een verdubbeling van de prijs ivm duitsland gaat me ook te ver, daar werk ik niet aan mee)

 

dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden