Ga naar inhoud

Sierstukken uitlaat passat CC


Bouwerge

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...
@FredRaket: Ja hellaas heeft de tsi maar één pijpje. Het is er dan wel een van 76mm!!

 

Edje, Ik heb ook een TSi. Ik lees dat de CC sierstukken 76mm zijn. Als we nu samen een CC setje kopen, nemen we elk een pijp en delen we de kosten :mrgreen:

 

(de maat van de TSi Breed 74mm en hoog 64 mm. schuin afgesneden

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FredRaket: Ja hellaas heeft de tsi maar één pijpje. Het is er dan wel een van 76mm!!

 

Edje, Ik heb ook een TSi. Ik lees dat de CC sierstukken 76mm zijn. Als we nu samen een CC setje kopen, nemen we elk een pijp en delen we de kosten :mrgreen:

 

(de maat van de TSi Breed 74mm en hoog 64 mm. schuin afgesneden

mijn FSI heeft dezelfde maat pijpjes. dus de CC stukjes moet op een TSI passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb 2 x octiavia II 2.0 TDI sierstukjes besteld. Kost me €55,-....

Heb gezien dat de gebogen aan de einddemper losstaat van de pijpjes op zich.

De gebogen delen kun je er volgens mij zo los slijpen...(met enigzins beleid).

 

Kan nog niks zeggen over de sierstukken, maar denk dat het mooier is om de pijpen af te zagen, anders zie je de originele pijpen in de sierstukken...

 

 

Ik heb hetzelfde gedaan !

pijpjes net voorbij de bocht afgeslepen.

Het ziet er orgineel uit !

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd, resultaat is zeker mooi.... alleen vind ik de pijpjes wat ver naar onder staan.... de originele pijpjes lopen naar beneden af, misschien wel om het vocht af te voeren..

 

Zit te denken om deze wat hoger te zetten zodat ze mooi onder de bumper vallen en de ruimte tussen de bumper en eind demper kleiner wordt.

 

Heb ook het gevoel dat door het lassen de pijpjes iets zijn gaan werken..... maar daar doe je niet zoveel meer aan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stond vanmorgen achter een 2.0TDi BM en deze heeft twee rechte pijpen die precies hetzelfde zijn als de enkele rechte pijp van de TSi. De sierstukken voor de CC zullen dan ook wel passen, maar de TSi rijders kunnen er dan wel eentje in de kast leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren bij de dealer geweest (auto was op beurt) en navraag gedaan naar de CC-eindstukjes. Vermoeden van 1 van de monteurs was dat deze bij mij bijna of helemaal tegen elkaar aan gaan zitten gezien de geringe tussenruimte tussen de originele eindpijpen. Ik heb ook gezien dat de originele eindpijpen aan het eind dikker zijn dan waar ze uit de pot komen. Het betreft een 2.0 TDI CR uit augustus 2009.

 

Iemand enig idee of de originele eindpijpen van de CC waar de eindstukjes op komen dunner zijn of verder uit elkaar staan dan bij mij? Ik zal in ieder geval de diameter en tussenruimte bij mij eens precies opmeten en laat het weten. Als iemand met een CC hetzelfde zou kunnen doen heel graag.

 

Alvast dank en groeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net gemeten: 70mm diameter en 6mm tussenruimte. Daarnaast zijn de originele pijpen van de TDI CR niet helemaal rond maar beetje ovaal en zijn ze schuiner afgesneden dan bij de FSI naar de foto van schilder13 te oordelen. Gaat m niet worden dus, helaas :( . Originele pijpen maar goed oppoetsen :wink: .

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden