Ga naar inhoud

Sierstukken uitlaat passat CC


Bouwerge

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar chromen sierstukken voor de uitlaat van mijn passat CC.

 

Een bezoekje aan de dealer in Amsterdam leverde in eerste instantie goede berichten op. Een dag later werd echter gebeld met de mededeling dat chromen sierstukken nog niet voor de passat CC te bestellen zijn.

 

Ik kan me niet voorstellen dat er niet een passende accessoire op de markt is. Heeft iemand hier wel positieve ervaringen mee (zonder dat ik een lasapparaat moet lenen) ?

 

De dubbele uitlaat is 72mm breed.

 

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben op zoek naar chromen sierstukken voor de uitlaat van mijn passat CC.

 

Een bezoekje aan de dealer in Amsterdam leverde in eerste instantie goede berichten op. Een dag later werd echter gebeld met de mededeling dat chromen sierstukken nog niet voor de passat CC te bestellen zijn.

 

Ik kan me niet voorstellen dat er niet een passende accessoire op de markt is. Heeft iemand hier wel positieve ervaringen mee (zonder dat ik een lasapparaat moet lenen) ?

 

De dubbele uitlaat is 72mm breed.

 

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

 

Volgens mij is dat geen los onderdeel, maar zit vast gehecht aan de demper.

Ik weet dat het bij een R36 uitlaat ook het geval is.

 

Maar 100 % zeker weet ik het niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weeks later...

Hmmm, dit onderwerp leeft niet echt. Voor eventuele toekomstige geïnteresseerden. De sierstukken van enkele Audi's A3 en A6 passen prima. Ze zitten er inmiddels op en ik moet zeggen dat het een stuk beter staat. Ik blijf het vreemd vinden dat VW ze niet in het assortiment heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, dit onderwerp leeft niet echt. Voor eventuele toekomstige geïnteresseerden. De sierstukken van enkele Audi's A3 en A6 passen prima. Ze zitten er inmiddels op en ik moet zeggen dat het een stuk beter staat. Ik blijf het vreemd vinden dat VW ze niet in het assortiment heeft.

Foto misschien? Hoewel ik op dit moment zelf niet overweeg het te doen ben ik wel nieuwsgierig naar het resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, dit onderwerp leeft niet echt.

 

CC is ook nogal dun bezaaid denk ik.

En niet veel interesse tot aanpassen ivm groot lease gehalte.

Reacties op een gewone 3C zijn ook wat minder als op de 3b(g).

Al wordt dit minder nu er wat meer mensen er 1 aanschaffen.

Gedult, over een jaar of 3 a 4 zal het CC gehalte wel wat groter worden, maar dan zal jij m waarschijnlijk niet meer hebben :wink:

 

Zier er goed uit hoor die chrome stukken er op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...
Heeft de CC ook een geboden einddemper zoals mijn 3C 2.0TDi? Deze wil ik eraf slijpen en ook deze sierpotten erop zetten.

Heb dezelfde gehad op mijn Toledo, maakt de achterkant wel af idd.

 

gr Foppe

Mijn CC heeft rechte pijpen. Heeft trouwens de 3C tegenwoordig ook zag ik. Wellicht bij de overstap naar common rail?

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen idee, heb een 2.0Tdi, deze is volgens mij common rail, weet niet of het uitmaakt of het common rail is. Snap eigenlijk niet waarom er uberhaupt gebogen pijpen heeft. Misschien dat het iets te maken heeft met het laag houden van de uitlaatgassen?

 

Naja, verder ook niet echt heel interessant om te weten..

 

Dat verandert er trouwens niets aan dat de sierstukjes je "kont" echt afmaken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Heb 2 x octiavia II 2.0 TDI sierstukjes besteld. Kost me €55,-....

Heb gezien dat de gebogen aan de einddemper losstaat van de pijpjes op zich.

De gebogen delen kun je er volgens mij zo los slijpen...(met enigzins beleid).

 

Kan nog niks zeggen over de sierstukken, maar denk dat het mooier is om de pijpen af te zagen, anders zie je de originele pijpen in de sierstukken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
geen idee, heb een 2.0Tdi, deze is volgens mij common rail, weet niet of het uitmaakt of het common rail is. Snap eigenlijk niet waarom er uberhaupt gebogen pijpen heeft. Misschien dat het iets te maken heeft met het laag houden van de uitlaatgassen?

 

Naja, verder ook niet echt heel interessant om te weten..

 

Dat verandert er trouwens niets aan dat de sierstukjes je "kont" echt afmaken!

 

Ik denk dat jij nog een pompverstuiver hebt gezien je 170pk en een 3C uit 2008; de 170pkversies met commonrail werden pas eind 2008 met commonrail geleverd. Daarnaast heeft een commonrail rechte pijpen, en jij hebt kromme pijpen (kenmerk vd pompverstuiver).

 

Het 'laag houden' van de uitlaatgassen bij een diesel stamt nog een beetje vanuit 'vroeger' gezien het roeten. Tegenwoordig is dat niet meer nodig met een roetfilter en schonere motoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb idd een pompverstuiver.... heb dan wel 170pk, maar dat is niet meer dan een chippie (wel een aanrader!!) En idd, ik heb kromme pijpen...

 

Toen ik mijn sierpijpen erop gezet heb, heb ik me nog verbaasd dat er NIKS geen roetaanslag o.i.d. in de pijpen zat, schone motor dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heb je die gemonteerd, eerst de stukken van de oude afzagen en dan de stukken van de cc erop lassen???

je kunt de stukken er zo overheen schuiven en word met 2 inbusboutjes vast gezet. de stukken hebben een diameter van 76mm.

Neem aan dat ze vastgezet worden met een slangeklem of met inbusboutjes.

 

Onderdeel nr. ervan. :wink:

met 2 inbusboutjes. onderdeel nr; 3C8 071 910. kosten totaal; 95.66 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden