Ga naar inhoud
  • 0

96kw tdi probleem - trillingen


joeri

Vraag

Hallo,

 

sinds een aantal weken begint de auto bij het afremmen behoorlijk te trillen en vibreren. Het zit hem niet in de remmen want bij stilstaan blijft die redelijk trillen. Je voelt de trillingen ook door de hele auto.

Het maakt ook geen verschil als ik de koppeling indruk of loslaat of als die in een versnelling staat. Het rammelen en trillen gaat alleen web als ik bijvoorbeeld stil sta, de auto volledig vrij heb lopen en dan de versnellingspook tegen een versnelling aanduw, dus zonder te koppelen. wanneer ik dan doe koppelen en de auto gaat in de versnelling dan begint het rammelen en trillen weer.

 

Ik heb inmiddels een afspraak geplanned bij JB voor 12 september, maar misschien kan ik hier ook nog wat wijzer worden...

 

Oja, monteur van een dealer in duitsland heeft er ook mee gereden maar wat het was kon die zo ook niet zeggen. Wat die wel zeker wist is dat het niet het vliegwiel is.

 

 

Gr. Joeri

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Afgelopen weekend bij Jos geweest. Geweldig bedrijfje! Allereerst maar eens even gekeken wat er allemaal aan scheelde;

 

lekke krukas keering (dit had niks met de trilling te maken maar had ook nog wat olielekkage.), beide baksteunen waren compleet snot...

Na dit vervangen te hebben was de trilling er nog steeds. na alles goed na te lopen bleek dit vanuit de uitlaat te komen. het leek vanuit de middendemper te komen maar uiteindelijk erachter gekomen dat de ophangrubbers slecht waren. Waarschijnlijk doordat de motor teveel gekanteld heeft door de slechte steunen.

 

Moraal van het verhaal, trillingen en lekkage weg en wederom een blije klant bij Jos...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden