Ga naar inhoud
  • 0

Airco probleem met foutmeldcode 444 00 / 444 02


Patmeister

Vraag

Gisteren deed ie het nog prima, vandaag alleen warme lucht/buitenlucht.

De code die vermeld wordt als je de luchtcirculatie en econ knop tegelijk indrukt is 4444 00

Als ik 4444 van Hex naar Deci omreken kom ik op 17.476

Dit staat voor Regelsolenoide luchtinlaat spruitstuk, onderbreking volgens de VAG com lijst.

 

Wat zou dit kunnen zijn ? Zou het laatse druppeltje aircosap nu op zijn of is er een klepje stuk of vast ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je weet zeker dat er "4444 00" op de display stond en niet "444 00" ? Just checking :)

 

Doet ie 't helemaal niet, of alleen als je stilstaat? Probeer ook 's een diagnose:

 

- Sleutel eruit

- Sleutel erin, maar niet draaien

- ECON + RECIRC allebei ingedrukt houden en dan contact aan.

 

De airco doet dan een selftest. Als ie klaar is kun je nog 's de foutcodes uitlezen. Laat even weten wat de codes zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als 't "444 00" is, dan is er wat de climatronic controller betreft niks aan de hand. Maar ja, da's alleen over hetgeen gemonitored kan worden. Als je stilstaat en je motor draait stationair, draaien dan beide fans aan de voorkant in je motorruimte?

 

PS: Heeft de diagnose run nog wat opgeleverd qua foutcodes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

:( Dan weet ik 't ook niet meteen meer...

 

Wellicht dat een medeforummer nog suggesties heeft.

In de tussentijd zou je even wat dingen kunnen checken:

- hoor/voel je de compressor aan/uit slaan als je schakelt tussen auto/econ? De motor zou ook op een iets verhoogd stationair toerental moeten overschakelen als ie in auto mode staat.

- draait de riem van de compressor nog 'normaal'?

- wat gebeurt er als je de temp op 'lo' zet, nog steeds warm?

- zijn er sporen van water/lekkage onder de auto of op de bodemplaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Probeer ook eens je gasklephuis opnieuw in te leren. Als deze niet goed meer staat wordt de compressor ook niet ingeschakeld.

 

Dat lijkt me stug...

 

Misschien is je Aircopomprelais stuk of er zit gewoon te weinig koudemiddel in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Probeer ook eens je gasklephuis opnieuw in te leren. Als deze niet goed meer staat wordt de compressor ook niet ingeschakeld.

 

Dat lijkt me stug...

 

Misschien is je Aircopomprelais stuk of er zit gewoon te weinig koudemiddel in.

 

Is het ook. Maar mijn gasklephuis is al een tijdje niet helemaal in orde en soms valt de airco uit. Na het opnieuw inleren doet de airco het wel weer. Moet hierbij wel opmerken dat het gasklephuis op dat moment twee foutmeldingen geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou daar zijn we.. net onder de brug vandaan ! Wat lag daar op de carter bescherming... een boutje ! :shock:

Het boutje van de magneetkoppeling was losgelopen, als die los is kan de airco niet ingeschakeld worden.

:shock: De code 444 00 / 444 02 staat vooor alles OK ! boutje vast en de airco gemeten op 9 graden... :)

Mocht het boutje weer loslopen... ga ik kijken of ik in de koppeling kan tappen voor een betere bout met lock.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nou daar zijn we.. net onder de brug vandaan ! Wat lag daar op de carter bescherming... een boutje ! :shock:

Het boutje van de magneetkoppeling was losgelopen, als die los is kan de airco niet ingeschakeld worden.

:shock: De code 444 00 / 444 02 staat vooor alles OK ! boutje vast en de airco gemeten op 9 graden... :)

Mocht het boutje weer loslopen... ga ik kijken of ik in de koppeling kan tappen voor een betere bout met lock.

:angel: Kom je goed weg. Is een stuk goedkoper dan de pomp vervangen. Nou maar hopen dat hij het houdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden