Patmeister Geplaatst 24 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 24 augustus, 2009 Gisteren deed ie het nog prima, vandaag alleen warme lucht/buitenlucht. De code die vermeld wordt als je de luchtcirculatie en econ knop tegelijk indrukt is 4444 00 Als ik 4444 van Hex naar Deci omreken kom ik op 17.476 Dit staat voor Regelsolenoide luchtinlaat spruitstuk, onderbreking volgens de VAG com lijst. Wat zou dit kunnen zijn ? Zou het laatse druppeltje aircosap nu op zijn of is er een klepje stuk of vast ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ridouan Geplaatst 24 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 24 augustus, 2009 Je weet zeker dat er "4444 00" op de display stond en niet "444 00" ? Just checking Doet ie 't helemaal niet, of alleen als je stilstaat? Probeer ook 's een diagnose: - Sleutel eruit - Sleutel erin, maar niet draaien - ECON + RECIRC allebei ingedrukt houden en dan contact aan. De airco doet dan een selftest. Als ie klaar is kun je nog 's de foutcodes uitlezen. Laat even weten wat de codes zijn... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Patmeister Geplaatst 24 augustus, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 augustus, 2009 You're right 444 00 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ridouan Geplaatst 24 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 24 augustus, 2009 Als 't "444 00" is, dan is er wat de climatronic controller betreft niks aan de hand. Maar ja, da's alleen over hetgeen gemonitored kan worden. Als je stilstaat en je motor draait stationair, draaien dan beide fans aan de voorkant in je motorruimte? PS: Heeft de diagnose run nog wat opgeleverd qua foutcodes? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Patmeister Geplaatst 24 augustus, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 augustus, 2009 Ja draaien alle 2, hij doet het alles behalve koude lucht bijzowel rijden als stilstaan. Ik krijg tot nu alleen 444 00 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 FredRaket Geplaatst 24 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 24 augustus, 2009 Misschien een domme vraag: doet de compressor het wel? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ridouan Geplaatst 24 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 24 augustus, 2009 Dan weet ik 't ook niet meteen meer... Wellicht dat een medeforummer nog suggesties heeft. In de tussentijd zou je even wat dingen kunnen checken: - hoor/voel je de compressor aan/uit slaan als je schakelt tussen auto/econ? De motor zou ook op een iets verhoogd stationair toerental moeten overschakelen als ie in auto mode staat. - draait de riem van de compressor nog 'normaal'? - wat gebeurt er als je de temp op 'lo' zet, nog steeds warm? - zijn er sporen van water/lekkage onder de auto of op de bodemplaat? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Domi84 Geplaatst 24 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 24 augustus, 2009 Het kan inderdaad zijn dat je compressor het niet doet. Heb je toevallig andere foutmeldingen met vag-com? Probeer ook eens je gasklephuis opnieuw in te leren. Als deze niet goed meer staat wordt de compressor ook niet ingeschakeld. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 24 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 24 augustus, 2009 Probeer ook eens je gasklephuis opnieuw in te leren. Als deze niet goed meer staat wordt de compressor ook niet ingeschakeld. Dat lijkt me stug... Misschien is je Aircopomprelais stuk of er zit gewoon te weinig koudemiddel in. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blastaway Geplaatst 24 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 24 augustus, 2009 Bij mij zat er een lek bij de compressor. Was 1 slang doorgesleten in Mijn 3Bg. Geen koudemiddel meer in en daardoor ook de error! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Domi84 Geplaatst 24 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 24 augustus, 2009 Probeer ook eens je gasklephuis opnieuw in te leren. Als deze niet goed meer staat wordt de compressor ook niet ingeschakeld. Dat lijkt me stug... Misschien is je Aircopomprelais stuk of er zit gewoon te weinig koudemiddel in. Is het ook. Maar mijn gasklephuis is al een tijdje niet helemaal in orde en soms valt de airco uit. Na het opnieuw inleren doet de airco het wel weer. Moet hierbij wel opmerken dat het gasklephuis op dat moment twee foutmeldingen geeft. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Patmeister Geplaatst 24 augustus, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 augustus, 2009 Ik zet hem morgen nog even aan de computer, daarna vul ik hem opnieuw en kijken of er een lek zit... Hij zij ook nog een keer : 444 02 Morgen in iedergeval wat te doen. Alvast bedankt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Patmeister Geplaatst 25 augustus, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2009 Ok, ik ben erachter dat de pomp niet aanslaat, pomp stuk of relais van de pomp mischien.. (hoop ik) Ik ga zaterdagochtend even beter bekijken...let u know ! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ridouan Geplaatst 25 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2009 ff snel een n00b vraag ertussendoor, aircopomp == compressor? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Patmeister Geplaatst 25 augustus, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2009 Yep. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Patmeister Geplaatst 29 augustus, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2009 Nou daar zijn we.. net onder de brug vandaan ! Wat lag daar op de carter bescherming... een boutje ! Het boutje van de magneetkoppeling was losgelopen, als die los is kan de airco niet ingeschakeld worden. De code 444 00 / 444 02 staat vooor alles OK ! boutje vast en de airco gemeten op 9 graden... Mocht het boutje weer loslopen... ga ik kijken of ik in de koppeling kan tappen voor een betere bout met lock. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 FredRaket Geplaatst 30 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 30 augustus, 2009 Nou daar zijn we.. net onder de brug vandaan ! Wat lag daar op de carter bescherming... een boutje ! Het boutje van de magneetkoppeling was losgelopen, als die los is kan de airco niet ingeschakeld worden. De code 444 00 / 444 02 staat vooor alles OK ! boutje vast en de airco gemeten op 9 graden... Mocht het boutje weer loslopen... ga ik kijken of ik in de koppeling kan tappen voor een betere bout met lock. Kom je goed weg. Is een stuk goedkoper dan de pomp vervangen. Nou maar hopen dat hij het houdt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Patmeister
Gisteren deed ie het nog prima, vandaag alleen warme lucht/buitenlucht.
De code die vermeld wordt als je de luchtcirculatie en econ knop tegelijk indrukt is 4444 00
Als ik 4444 van Hex naar Deci omreken kom ik op 17.476
Dit staat voor Regelsolenoide luchtinlaat spruitstuk, onderbreking volgens de VAG com lijst.
Wat zou dit kunnen zijn ? Zou het laatse druppeltje aircosap nu op zijn of is er een klepje stuk of vast ?
Link naar reactie
Delen op andere sites
16 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten