Ga naar inhoud
  • 0

doorvoeren plus kabel van de accu


ReRe

Vraag

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kunt perfect bij de pedalen door het schutboard heen. Als je de onderkant van het dashboard bij de bestuurderskant verwijdert, dan zie je ongeveer recht voor de pedalen een wat groter (6x4 cm) rubber zitten, waar een dikke kabelboom doorheen loopt. Hier is ruimte om nog enkele kabels doorheen te voeren. Het lijkt erop dat je hier van de motorkant niet bij kunt, maar, dat valt mee, als je er eerst met een lasdraad doorheen prikt, dan wordt ie na een stuk doorvoeren vanzelf zichtbaar in het motorcompartiment. De rest is dan logisch lijkt me.

 

(bron: TDIclub.nl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gewoon aftappen op relaiskast onder bij de pedalen.

Daar zijn al gezekerde + polen (30A dacht ik).

 

Daar schroef je zo een kabelschoentje op met een extra glaszekering, en je hoeft niet te prikken e.d.

Ik heb dit al jaren, en nog nooit problemen mee gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je kan ook dat kastje waar de computer(bestuurdeskant onder het raam) inzit open maken kijk je zo in de auto, niks boren of zo.

 

Ik zou hem niet op de relaiskast weghalen ik weet niet hoe zwaar je versteker is maar voor mijn versterkers is 30 ampere niet voldoende.

 

(kijk ff hoe zwaar de zekering in de versterker is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je kunt perfect bij de pedalen door het schutboard heen. Als je de onderkant van het dashboard bij de bestuurderskant verwijdert, dan zie je ongeveer recht voor de pedalen een wat groter (6x4 cm) rubber zitten, waar een dikke kabelboom doorheen loopt. Hier is ruimte om nog enkele kabels doorheen te voeren. Het lijkt erop dat je hier van de motorkant niet bij kunt, maar, dat valt mee, als je er eerst met een lasdraad doorheen prikt, dan wordt ie na een stuk doorvoeren vanzelf zichtbaar in het motorcompartiment. De rest is dan logisch lijkt me.

 

(bron: TDIclub.nl)

 

Ja ik heb het ook zo gedaan, ik vind dit de beste plaats omdat de pluskabel niet langs de relais en electronica van de auto gaat. Eeen nadeel is dat de pluskabel langs de motor loopt en je moet hem nog terughalen naar de accu. Ik heb een beschermbuisje gebruikt. Ik heb de pluskabel in het midden van de auto laten lopen en de tulp aan de zijkant. Zo krijg je geen storingen.

Maar je kunt het ook zo doen:

 

http://www.passat3b.de/tips.php zie nummer 28, het zijn goede foto`s

 

maar let wel op dat je het rubbertje goed dichtdoet anders komt er water in.

 

groetjes,

 

Antonio

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo mijn plus kabel zit er in

En u dus ook mijn versterker en een subwoofer

Ik heb er alleen maar een sub aan mijn versterker hangen vind de standaard speakers wel oke.

Ik ga het maar niet zo gek maken als in mijn vorige auto.

 

Maar bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen hier over.

 

Gr,

 

Remon

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja ik heb het ook zo gedaan, ik vind dit de beste plaats omdat de pluskabel niet langs de relais en electronica van de auto gaat. Eeen nadeel is dat de pluskabel langs de motor loopt en je moet hem nog terughalen naar de accu. Ik heb een beschermbuisje gebruikt. Ik heb de pluskabel in het midden van de auto laten lopen en de tulp aan de zijkant.

Jammer dat ik dit pas zo laat lees, ik zat namelijk 2 weken geleden met een zelfde probleem. Ik zocht in mijn passat uit 1995 ook een doorvoer mogelijkheid.

Uit eindelijk heb ik de doorvoer van de motorkapontgrendelaar gebruikt. (wel het geheel nadien goed dicht kitten anderswordt het een natte boel bij de zekeringen)

Bij het 1995 model heeft dit namelijk veel voordelen.

a) Je kunt er van beide kanten goed bij (vanuit de interieurzijde en onder de motorkap)

B) Onder de motorkap heb je bij de doorvoer voldoende ruimte om de zekering te plaatsten met als voordeel dat je die in geval van nood makkelijk er tussen uit kunt halen.

c) De voedingskabel blijft in het motoruim ver van de warme en draaiende onderdelen vandaan (Accu zit links voorin van uit de bestuurdersstoel gezien), je maakt hem gewoon met tyraps vast aan de ontgrendelingskabel tot je ergens bij de accu bent.

d) De kabel kan onder de dorpel zo naar achterbak worden doorgevoerd.

 

Ik hoop dat iemand hier achteraf toch nog wel wat aan heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een passat uit 1998 en ik heb het zoals hieronder beschreven gedaan.

 

Ik ben gewoon via de behuizing van het motormanagement naar binnen gegaan...

Dit is zo makkelijk dat je het binnen 5 a 10 min. zonder boren voor elkaar krijgt.

 

1. Zorg dat de ruitenwissers in verticale positie zijn (ruitenwissers aan en dan contact eraf)

2. Nu de ruitenwissers omhoog staan zie je aan de bestuurders kant een klein rond dopje onder in het plastic.

3. Haal dit dopje eruit en je kunt nu bij alle schroeven die de kap van het motor management op z'n plek houden.

4. Kapje eraf schroeven... motormanagement ff aan de kant leggen en tadaa... je ziet een mooi groot makkelijk toegankelijk gat dat direct achter je dashboard uitkomt en dat best van onder goed te bereiken is met je handen.

 

Moeilijkste heb je nu gehad :)

 

Er zijn natuurlijk meerdere wegen die naar Rome leiden en iedereen moet de manier gebruiken die hem het makkelijkste lijkt.

Maar deze manier vond ik zo belachelijk simpel dat ik het zo maar gedaan heb.

 

Ook hier heb ik vast nog wel foto's van... dus mocht iemand die nodig hebben mag ie me PM-en :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden