Ga naar inhoud
  • 0

Alpine instellen


RhyvoN

Vraag

Heej,

heb nu ongeveer 2 maanden mijn nieuwe auto radio, een "Alpine CDE-103BT".

Alleen er is iets waar ik me best wel aan irriteer en ik kan gewoon niet vinden hoe ik het moet instellen, dus ik hoop dat iemand hier me kan helpen.

Het probleem is dat ik nergens in de handleiding of wat dan ook kan vinden, hoe ik kan instellen, dat als ik de auto uitzet en ik luister een cd en ik als ik me auto dan weer aanzet dan de cd dan gewoon weer verder gaat waar ie was gebleven met afspelen!

 

Hoop echt dat iemand me kan helpen, bedankt alvast!!

 

Groetjes,

Randy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik weet nog van "vroeger" ( whaha) dat je de gele 12v en de rode 12v moest omdraaien.

Toch?? of klink ik nu erg ouderwets :sorry:

 

 

Als je dat op je 32ste al moet zeggen...... :mrgreen: wat moet ik dan????

 

Je ernstig zorgen maken :angel: zal binnen 1 jaar wel iemand in je tuin gaan zitten :oops::censor:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het bij mijn radio (ook een Alpine CDE-103BT) eens geprobeert. Als ik een nummer op CD aan het draaien ben en ik zet de auto uit (sleutel eruit) en hierna start ik em weer dan gaat het nummer verder waar hij gebleven was.

 

Het is dus wel een ondersteunde functie van de Alpine. Ik heb hiervoor niets aangepast, was standaard zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Onthoudt de radio wel alle zenders die je ingeprogrammeerd hebt?

 

zal t straks is ff gaan proberen, je hoort daarna van me of het is gelukt!

 

Nee, hij onthoud geen radiozenders.

Is er een manier waardoor ik er voor kan zorgen dat ie dit wel doet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

yep idd. constant en geschakelde plus zit verkeerd om in de iso stekker. Had ik ook.

Dus zoals Antonio al schrijft rood en geel doorknippen en omwissellen of als je een echte peuteraar bent kun je miss.wel de contacten wissellen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
yep idd. constant en geschakelde plus zit verkeerd om in de iso stekker. Had ik ook.

Dus zoals Antonio al schrijft rood en geel doorknippen en omwissellen of als je een echte peuteraar bent kun je miss.wel de contacten wissellen :mrgreen:

 

Ik heb zoiets ook eerder gehad, maar dan met mn golfje. Ik heb inderdaad de ISO stekkertjes eruit gehaald en verwisseld. Wel zo netjes. Er zijn ook ISO verloop stekkers die niets anders doen dan deze 2 draden omdraaien. Dan hoef je het alleen maar in elkaar te klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hei

 

Ik heb een vraagje ivm de alpine, heb zelf wel de 104BTI.

 

Ik heb namelijk de rode kabel ook op constante voeding gezet in plaats van geschakelde voeding:

 

-Klopt het dat daardoor de Bluetooth continue actief blijft? (wanneer ik de radio uitzet, blijft mij mobieltje gekoppeld.Wanneer ik bel springt radio terug aan..)

-Indien zo, zou dit kunnen een lege battery tot gevolg kunnen hebben :roll:

 

-Heb problemen met het automatisch detecteren van mij n telefoon:

-Reeds sw upgrade van mobieltje gedaan (nokia e71) en met de enhanced profielen gespeelt zonder resultaat.

 

Zou dit ook een gevolg kunnen zijn door bv de rode kabel die ik op continue heb aangesloten ipv op geschakelt?

Het zou dan de radio zijn die zonder spanning komt te vallen, bluetooth gaat uit...

Wanneer ik terug het kontakt gebruik, radio weer onder spanning, bluetooth weer aan, radio gaar scannen en pairen?

 

Iemand idee of ervaring of zelfde probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey Risto,

 

Ik heb dezelfde radio. Volgens mij sluit de bluetooth uit wanneer je het contact uitzet. Dus de accu leegtrekken zal wel niet zo zijn.

 

Ik heb zelf de Nokia n70. Ik heb ook last van het automatisch contact zoeken. In het begin lukte dit wel maar nu moet ik de telefoon elke keer bij instappen aan melden.

 

Ik snap ook niet hoe dit kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update:

 

Ik heb net de rode kabel aangesloten op een geschakelde voeding (aansteker).

 

Dit lost dus inderdaad mijn problemen op met de BT!

 

Jammer enerzijds dat ik geen muziek kan spelen zonder kontaktsleutel maar toch liver mijn BT die werkt.

 

Voila,

 

Groeten,

 

Risto

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Update:

 

Ik heb net de rode kabel aangesloten op een geschakelde voeding (aansteker).

 

Dit lost dus inderdaad mijn problemen op met de BT!

 

Jammer enerzijds dat ik geen muziek kan spelen zonder kontaktsleutel maar toch liver mijn BT die werkt.

 

Voila,

 

Groeten,

 

Risto

Hoi Risto, ff een vraag off topic. Ik wil deze radio ook kopen, wat heb jij er voor betaald(mag via PB), en wat vind jij van de radio?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hei

 

Ik heb de radio 225€ betaalt (104bti), dit is echter in gewone winkel ergens in het hoge noorden :lol:

 

Na de correcte aansluitingen te hebben aangebracht(rode draad op geschakelede voeding) is het probleem opgelost met de BT.

 

Ikzelf ben heel tevreden over het toestel ivm geluidskwaliteit (wel met standard luidsprekers) en instel mogelijkheden.

Zelf vind ik dat het toestel een zeer goede ontvangst heeft met de standard antenne.

 

Ipod functionaliteit werkt vlekkeloos en is volledig bedienbaar via de radio.

BT bellen werkt nu ook vlekkeloos, met de bijgeleverde microfoon.Het automatisch pairen gebeurd binnen seconden.

 

Ik zou nu zelf gaan voor de 103bt gaan (die heeft meer kleurtjes in het display) en de kabel los bijkopen.

 

Minpuntjes die ik ondekt heb:

 

Als je een preset kanaal selecteert van de radio duurt het even voor je de naam te zien krijgt maar ach..

 

Het display is zeeer klein als je bv door de ipod wil browsen.

 

Ik heb bv wekelijkse podcast in mijn ipod.Dus de titel is altijd hetzelfde enkel het nummer/getal verschilt.

 

Persoonlijk tevreden met de radio en de kostprijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En ik heb de 103BT versie sinds mei via Carmedia.nl besteld voor 179,00 inclusief verzendkosten, gewoon een perfect ding met een heel goed geluid, zowel via de telefoon als radio/cd.

 

Aanrader dus en gewoon even ínternetshoppen' :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Risto begrijp ik het goed dat jij ook problemen had met het automatisch pairen met je mobiel en door stekkers te verwisselen dit probleem is opgelost?

 

Ik las dat je de rode stekker(van de radio?) op de geschakelde voeding(aansteker) hebt aangesloten. Los je hiermee het probleem op? Het nadeel is wel dat je de 12 volt van de aanstekker dan niet kan gebruiken toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hei.

 

Ik had eerst de kabeltje allemaal op constante voeding aangesloten:

 

voordeel: radio kan altijd aan, ook zonder kontaktsleutel.

nadeel: moet de radio handmatig aan/uit zetten en had problemen met het automatisch pairen van BT:

 

Dan heb ik de rode kabel aangesloten op de aansteker (acheraan, draadje doorgeknipt :roll: ).Dit is een geschakelde voeding, dus werkt enkel wanneer de kontaksleutel is gebruikt.

 

Nadien alle problemen opgeslost en de radio paired nu automatisch met de telefoon :lol:

 

Blijkbaar is het zo dat wanneer je de radio onder konstante spanning zet, BT altijd aan blijft!!

Daardoor paired de radio niet automatisch,

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden